Forumsvar skapade

Sida 310 av 420
  • jester

jester

Medlem
    22 september, 2006 vid 13:43 som svar på: Big is beautiful!

Jag kan vara din FFF, faster….

• jester

jester

Medlem
    22 september, 2006 vid 12:03 som svar på: Display och software max speed?

Det kan mycket väl vara så. Dock vägrar Garmin släppa ut info hur displayen räknas ut… 🙁

• jester

jester

Medlem
    22 september, 2006 vid 12:01 som svar på: Big is beautiful!

Haha… det är vi som är fullvuxna, Maccan… Dom andra har inte vuxit klart ännu, bara.

Man tillbringade en del tid ståendes på botten där i Holland…

• jester

jester

Medlem
    22 september, 2006 vid 09:45 som svar på: Big is beautiful!

Förstår hur du tänker, och jag håller med. Bör inte finnas några restriktioner alls på materialet, tycker jag. Dock tycker jag att man bör ha vindgränser för slalom, och hastighetsgräns för speed för att allt skall fungera bra.

• jester

jester

Medlem
    22 september, 2006 vid 09:39 som svar på: Maila filen till RTK när man inte e så snabb

haha!!

Skönt, men inte lika spännande… 😉

• jester

jester

Medlem
    22 september, 2006 vid 07:51 som svar på: Big is beautiful!

Haha… hypern kommer fungera som skydd för min fina nya bräda. Hypern ligger på golvet i boden, och denna över.

Hypern kan nog mycket väl vinna ett sådant race om det blåser bra. Men i lätta vindar, så har den inte en chans.

• jester

jester

Medlem
    22 september, 2006 vid 06:10 som svar på: Big is beautiful!

Jimmy: Jag tycker personligen att det är bra med att restriktera bredden på brädor o storlek på segel. Har haft formula en kort tid, och dom extra 20 cm på bredden och 2-3 exttra kvadrat gör allt otroligt mycket mera svårhanterligt på land. Om man sedan skall flyga med prylarna så är ju detta viktigt.
    Återkommer med rapport om hur det känns o segla denna bräda jmf med formula.

• jester

jester

Medlem
    21 september, 2006 vid 13:57 som svar på: Big is beautiful!

Hmmm.. Skulle faktiskt vara intressant o jämför en sådan här bräda med en formula, och se hur stora skillnader det är runt en formula-bana.

• jester

jester

Medlem
    21 september, 2006 vid 13:38 som svar på: Big is beautiful!

Kommer köra 9.0 som störst på den. Max bredd på brädan i PWAs Slalom 42 är just 80 cm. Finns tydligen en slalomtour till där dom får vara 85 cm breda. Tror seglen inte får vara över 10 kvadrat. Ingen aning ang fenstorlek…

• jester

jester

Medlem
    21 september, 2006 vid 10:47 som svar på: Big is beautiful!

Mjo, men största nackdelen med cut-outs är att dels är dom dyra att tillverka, och dels krävs extra förstärkning, vilket innebär att brädan blir tyngre.

• jester

jester

Medlem
    21 september, 2006 vid 09:23 som svar på: Big is beautiful!

Cut-outs är ju ganska hett omdebaterat. Under ideeala förhållanden hjälper dom till, men i flera fall så försämrar dom planingsförmåga, stabilitet osv. Ett tydligt tecken på att dom är på väg ut är ju att Fanatic som uppfann det hela inte använder det på några brädor förutom formula. Dock har en del tillverkare varianter på idén. Kollar du på bilderna ovan ser man att brädan är avfasad i häcken, för att minska våta ytan. Starboard har sin side-cutouts osv…

Dunken har länge varit förespråkare för cut-outs, men dom saknas på flera av dom nya Thommen-brädorna…

• jester

jester

Medlem
    21 september, 2006 vid 06:56 som svar på: Big is beautiful!

Nej. Men Rikard håller på o undersöka. Fick med Exocet orginal-boardbag. Riktigt snygg, och bra!

Fenan är en Select Lightning på 49cm

• jester

jester

Medlem
    21 september, 2006 vid 05:23 som svar på: KOLLA TV2 danska NU!!!

Uj, ett par vettiga inlägg, och inga animerade giffar så långt ögat kan nå. Borttagen ur ignore-listan…

Ser ut som det blev ett fint bygge, om man bortser från den kycklinggula Volvo-färgen…

• jester

jester

Medlem
    20 september, 2006 vid 19:48 som svar på: Maila filen till RTK när man inte e så snabb

Gött!

Bara o nöta på!

• jester

jester

Medlem
    20 september, 2006 vid 17:57 som svar på: Hot Superspeed testat

Bra permiär, tycker jag! Är ju inte bara o ställa sig på prylarna o gasa iväg över 30 knop. Krävs rutin, och förmågan att lita på att prylarna verkligen kan köra läskigt fort i rejält stökigt vatten.
    Nästa gång du kör med lite lättare förutsättningar kommer det garanterat att gå 30+!

Sida 310 av 420
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA