jester
Forumsvar skapade
-
tobhed wrote:Är det sportdryck de har i backen?
Det var vinsten i Colin McRae tävlingen på Xbox som kördes den kvällen. Då Team Sweden hade slut på Öhl, så ställdes snabbt kravet på att jag skulle vinna tävlingen. Vilket jag gjorde… 😀 -
Idag eller imorgon kommer jag lägga upp lite bilder på lite brädor jag fotade i Holland: Exocet, StarBoard Fanatic, F2, Naish och ett par till…
-
Som dom flesta har förstått, så blev det inget av vinden nere i Holland… På fredagen drogs ett heat igång, men vinden som fanns var kortvarig och rejält byig. Mao inga resultat på 8 dagar… 🙁
Men annars kan jag rekommedera tävlingen till 100%!!! Grymt trevligt folk, massor av god mat, och själva vattnet har grym potential!
Orkar inte skriva mera nu, kommer nog lite mera utförlig rapport så småningom…
-
Nu slipper ni mig här på konfen ett tag (om vi inte får tag i lina i Holland). Ha det bäst, och så hoppas vi på vind både här och i Holland!
/Jesper signing off!
-
Nackdelen med Formula är att över 11 kvadrat så är prylarna j-vligt stora! en 9.0 är trots allt ganska lätthanterlig, brädan är ju 25cm smalare, och fenan strax under 50cm. Kräver dessutom inte samma comittment att köra slalom-bräda som formula.
En 75cm bräda med 9.0 lär man plana fint med i 6-7 m/s. Tycker du har en jättebra plan för prylarna rent storleksmässigt, speciellt om du justerar ner storleken på minsta brädan som vi redan diskuterat!
-
Köra stora slalombrädor är i mitt tycke ganska kul. Man kommer ju längre bort från stranden osv jämför när man ligger o speedar. Och i motsats till Formula så kan man ligga o bränna fram o tillbaka lite halvlojt om man bara vill plana lite, och så länge man planar så är det ju ball som f-n!
-
jag skall ha 80:an, som är på 145 liter. Kommer köra 7.8 och 9.0 på den. på 67:an kommer jag köra 6.8 och 7.8 och på 58:an 5.8 och 6.8. Brädorna överlappar således varandra lite (eller så har jag för få segel, har inte skaffat 9.0 ännu)
Tror det kommer gå utmärkt med din segel-linje med 5.5 och 6.5 till lilla brädan och 7.5 och 9.0 till den största! Hel enkelt bra val (oavsett brädfabrikat)
-
Kinetic: Med en vikt på 85 kg är brädorna nästan för stora. Skulle fungera utmärkt, men framförallt 94:an kan nog kännas lite stor med 5.5
Då jag inte kört iSonic, så utgår jag från det brädmärke jag känner till, Exocet… Dom 2 jag rekommenderar då är följande:
* Exocet Warp Slalom 58 (80 liters volym, använder denna själv med 5.8 och 6.8)
* Exocet Warp Slalom 73 (125 liters volym, har inte testat ännu, men Warp Slalom 80 ankommer Sthlm idag, och levereras hem till mig efter hemkomst från Holland)Ganska stort glapp volym-mässigt, men borde fungera (går ju alltid att fylla ut i efterhand med en 62 eller 67). Kommer själv köra 58, 67 och 80.
-
Har dock dragit tillbaka min anmälan. Stålarna räcker inte till
Jag har fetbailat ut! Åker till Holland istället. Blev aningens billigare…
-
http://www.sailspeedrecords.com/national.html
Det officiella svenska rekordet är således 41.96 knop
EDIT:
För att ett rekord skall godkännas måste det vara video-timing, samt en snubbe från denna organisation (eller om det var någon annan org) måste närvara. Så än så länge är det tyvärr omöjligt att få GPS-rekord godkända officiellt. Men vi kan kalla Robban för inofficiell GPS-speed hållare!
-
Hoho… Jag får knappt plats i ett tremanna tält
-
Det fixar vi, Pugge! Hörde att du o Robban skulle mysa tillsammans i ett litet tält. Nästan så man blir lite avis… 😉
-
Jag o Daniel kommer oxå ha med oss lite blågult. Vi lämnar Sveriges vackraste stad kl 19:30 imorgon. (kommer dock sova skönt i en säng på Kiel-båten, och vakna upp utvilade med mer än hälften av sträckan avverkad…)
Kör försiktigt!!!
-
Vi får se till att spärra av ett område så vi alla får plats på campingen…
Jag o Daniel lär dyka upp runt 15-16 snåret på fredagen, btw
-
Märkligt… Har testat på ett par datorer här, och jag vet att Lasse B sett filen. Högerklicka o ladda ner filen, kanske? Någon annan som har problem?
* sätt in ett bra skämt om bilmotorer här *