Forumsvar skapade

Sida 312 av 420
  • jester

jester

Medlem
    17 september, 2006 vid 11:48 som svar på: Holland ESM 9/9-17/9
    tobhed wrote:
    Är det sportdryck de har i backen?
    Det var vinsten i Colin McRae tävlingen på Xbox som kördes den kvällen. Då Team Sweden hade slut på Öhl, så ställdes snabbt kravet på att jag skulle vinna tävlingen. Vilket jag gjorde… 😀
  • jester

jester

Medlem
    17 september, 2006 vid 11:12 som svar på: iSonic – bilder

Idag eller imorgon kommer jag lägga upp lite bilder på lite brädor jag fotade i Holland: Exocet, StarBoard Fanatic, F2, Naish och ett par till…

• jester

jester

Medlem
    17 september, 2006 vid 11:08 som svar på: Holland ESM 9/9-17/9

Som dom flesta har förstått, så blev det inget av vinden nere i Holland… På fredagen drogs ett heat igång, men vinden som fanns var kortvarig och rejält byig. Mao inga resultat på 8 dagar… 🙁

Men annars kan jag rekommedera tävlingen till 100%!!! Grymt trevligt folk, massor av god mat, och själva vattnet har grym potential!

Orkar inte skriva mera nu, kommer nog lite mera utförlig rapport så småningom…

• jester

jester

Medlem
    7 september, 2006 vid 13:46 som svar på: Holland ESM 9/9-17/9

Nu slipper ni mig här på konfen ett tag (om vi inte får tag i lina i Holland). Ha det bäst, och så hoppas vi på vind både här och i Holland!

/Jesper signing off!

• jester

jester

Medlem
    7 september, 2006 vid 13:43 som svar på: Optimal brädlinje… ?

Nackdelen med Formula är att över 11 kvadrat så är prylarna j-vligt stora! en 9.0 är trots allt ganska lätthanterlig, brädan är ju 25cm smalare, och fenan strax under 50cm. Kräver dessutom inte samma comittment att köra slalom-bräda som formula.

En 75cm bräda med 9.0 lär man plana fint med i 6-7 m/s. Tycker du har en jättebra plan för prylarna rent storleksmässigt, speciellt om du justerar ner storleken på minsta brädan som vi redan diskuterat!

• jester

jester

Medlem
    7 september, 2006 vid 12:40 som svar på: Optimal brädlinje… ?

Köra stora slalombrädor är i mitt tycke ganska kul. Man kommer ju längre bort från stranden osv jämför när man ligger o speedar. Och i motsats till Formula så kan man ligga o bränna fram o tillbaka lite halvlojt om man bara vill plana lite, och så länge man planar så är det ju ball som f-n!

• jester

jester

Medlem
    7 september, 2006 vid 11:53 som svar på: Optimal brädlinje… ?

jag skall ha 80:an, som är på 145 liter. Kommer köra 7.8 och 9.0 på den. på 67:an kommer jag köra 6.8 och 7.8 och på 58:an 5.8 och 6.8. Brädorna överlappar således varandra lite (eller så har jag för få segel, har inte skaffat 9.0 ännu)

Tror det kommer gå utmärkt med din segel-linje med 5.5 och 6.5 till lilla brädan och 7.5 och 9.0 till den största! Hel enkelt bra val (oavsett brädfabrikat)

• jester

jester

Medlem
    7 september, 2006 vid 10:09 som svar på: Optimal brädlinje… ?

Kinetic: Med en vikt på 85 kg är brädorna nästan för stora. Skulle fungera utmärkt, men framförallt 94:an kan nog kännas lite stor med 5.5

Då jag inte kört iSonic, så utgår jag från det brädmärke jag känner till, Exocet… Dom 2 jag rekommenderar då är följande:

* Exocet Warp Slalom 58 (80 liters volym, använder denna själv med 5.8 och 6.8)
    * Exocet Warp Slalom 73 (125 liters volym, har inte testat ännu, men Warp Slalom 80 ankommer Sthlm idag, och levereras hem till mig efter hemkomst från Holland)

Ganska stort glapp volym-mässigt, men borde fungera (går ju alltid att fylla ut i efterhand med en 62 eller 67). Kommer själv köra 58, 67 och 80.

• jester

jester

Medlem
    6 september, 2006 vid 21:30 som svar på: Trevligt sällskap?

Har dock dragit tillbaka min anmälan. Stålarna räcker inte till

Jag har fetbailat ut! Åker till Holland istället. Blev aningens billigare…

• jester

jester

Medlem
    6 september, 2006 vid 20:05 som svar på: Nu är rekordet på ostkusten!!!

http://www.sailspeedrecords.com/national.html

Det officiella svenska rekordet är således 41.96 knop

EDIT:

För att ett rekord skall godkännas måste det vara video-timing, samt en snubbe från denna organisation (eller om det var någon annan org) måste närvara. Så än så länge är det tyvärr omöjligt att få GPS-rekord godkända officiellt. Men vi kan kalla Robban för inofficiell GPS-speed hållare!

• jester

jester

Medlem
    6 september, 2006 vid 19:06 som svar på: Holland ESM 9/9-17/9

Hoho… Jag får knappt plats i ett tremanna tält

• jester

jester

Medlem
    6 september, 2006 vid 17:38 som svar på: Holland ESM 9/9-17/9

Det fixar vi, Pugge! Hörde att du o Robban skulle mysa tillsammans i ett litet tält. Nästan så man blir lite avis… 😉

• jester

jester

Medlem
    6 september, 2006 vid 16:09 som svar på: Holland ESM 9/9-17/9

Jag o Daniel kommer oxå ha med oss lite blågult. Vi lämnar Sveriges vackraste stad kl 19:30 imorgon. (kommer dock sova skönt i en säng på Kiel-båten, och vakna upp utvilade med mer än hälften av sträckan avverkad…)

Kör försiktigt!!!

• jester

jester

Medlem
    6 september, 2006 vid 15:55 som svar på: Holland ESM 9/9-17/9

Vi får se till att spärra av ett område så vi alla får plats på campingen…

Jag o Daniel lär dyka upp runt 15-16 snåret på fredagen, btw

• jester

jester

Medlem
    6 september, 2006 vid 12:54 som svar på: Holland ESM 9/9-17/9

Märkligt… Har testat på ett par datorer här, och jag vet att Lasse B sett filen. Högerklicka o ladda ner filen, kanske? Någon annan som har problem?

* sätt in ett bra skämt om bilmotorer här *

Sida 312 av 420
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA