Forumsvar skapade

Sida 313 av 420
  • jester

jester

Medlem
    6 september, 2006 vid 12:51 som svar på: Maila filen till RTK när man inte e så snabb

Haha! Bra idé! Har konverterat DVDn till en xvid, så den måste jag komma ihåg att föra över till min bärbara

• jester

jester

Medlem
    6 september, 2006 vid 10:24 som svar på: Holland ESM 9/9-17/9

Hejs!

Roade mig med att lägga upp rankingen inför ESM som börjar nu på lördag. Svenskarna i fet text.

• jester

jester

Medlem
    6 september, 2006 vid 10:08 som svar på: Ni har väl inte missat denna?

Det förklarar varför displayen oftast visar mindre än vad GPSar gör. Men hur kan värdena gå ner i GPSar? För jag gissar att dom har längre intervall än 2 sec på displayen än 2 sec?

• jester

jester

Medlem
    6 september, 2006 vid 09:51 som svar på: Nu är rekordet på ostkusten!!!
    getwet wrote:
    Jag tycker faktiskt att det är något lurt här…….i artikeln så är uttalandet fällt av Peter Stavnås, men det sägs att det är Robert Stavnås som har kört….Vem är denna Peter Stavnås, måhända var det han som körde och inte Robert?
    Nä det är något lurt här nu…….
    Kan det vara så att Peter körde omkring i bilen med GPSen medans Robert stilar framför kameran??
  • jester

jester

Medlem
    6 september, 2006 vid 09:50 som svar på: Nu är rekordet på ostkusten!!!

Japp. Inget kul med sjögräs. Inte kul när man måste hoppas på tur för att få till en bra repa, är j-vligt surt när man känner att man har grymmedrag i riggen, vattnet ser bra ut, och så känner man den lilla vibrationen från sjögräset, och ser turbolensen bakom brädan.

• jester

jester

Medlem
    6 september, 2006 vid 09:24 som svar på: Nu är rekordet på ostkusten!!!

Tack för PDFerna!

Speedkenta: det där är väl ingen ovanlig syn? Är ju ute på vattnet som sjögräset ställer till med problem. Sjögräset kan omöjligen vara överdrivet stort problem. Det går inte att åka så fort som Robban gjorde om det är för mycket gräs.

• jester

jester

Medlem
    6 september, 2006 vid 09:08 som svar på: Nu är rekordet på ostkusten!!!

Hittar inte.. Eller är det under Dagens Knäppo?? 😀

• jester

jester

Medlem
    6 september, 2006 vid 06:07 som svar på: Maila filen till RTK när man inte e så snabb

Bästa tipset för att åka fort: Fall av! Nu snackar vi inte om kastfall, utan att köra med större vinkel från vinden. Att ligga o köra med vinden från sidan och dessutom få till bra hastigheter är jättesvårt. Utan fall av så mycket du tycker är bra, och fall sedan av lite till. Då kommer du garanterat att köra fortare.

• jester

jester

Medlem
    6 september, 2006 vid 06:04 som svar på: Nu är rekordet på ostkusten!!!

Varannan gång jag går in, så placeras jag före Hellberg. Så som vanligt har jag rätt iaf ibland… 😉

194 Jesper Kinnas 33.36 knots Torkelstorp

195 Johan Hellberg 33.36 knots Gruissan

• jester

jester

Medlem
    6 september, 2006 vid 06:02 som svar på: Maila filen till RTK när man inte e så snabb

Alla är vi lika intresserade av att svenska flaggor kommer längre upp på rankingen, så därför hjälps vi åt.

Det där stämmer till 100%

Att vi gubbar sedan håller på o reta varandra är alltså inget allvarligt, utan även vi gamla måste jävlas lite med varandra då o då… 😀

• jester

jester

Medlem
    5 september, 2006 vid 20:14 som svar på: Maila filen till RTK när man inte e så snabb

Jag kan lova att ingen skulle störa sig på det! Snarare tvärtom, så är det kul o följa hur folk utvecklar sig! Så posta på bara!

• jester

jester

Medlem
    5 september, 2006 vid 20:13 som svar på: Nu är rekordet på ostkusten!!!

Snackade med Robban dan innan, och övertalade honom att ta med den till Holland… Hade tänkt lämna den hemma. Han har ändrat sig nu… 😀

• jester

jester

Medlem
    5 september, 2006 vid 19:17 som svar på: Maila filen till RTK när man inte e så snabb

Glöm inte o kika in SpeedManualen oxå. Där står en massa matnyttigt!

http://hem.bredband.net/speedmanualen/

Och lycka till med speedandet! Och dom flesta freerajdare brukar topp runt 24-25 knop.

• jester

jester

Medlem
    5 september, 2006 vid 16:04 som svar på: Nu är rekordet på ostkusten!!!

Haha.. är fortfarande kvar på topp 6 då den är delad med Hellberg… 😀

Men gött att du oxå fick ta del av den fina vinden!!

Och framförallt så körde även du Exocet… 🙂

• jester

jester

Medlem
    5 september, 2006 vid 12:38 som svar på: En låååång revolution på gång?

Håller med MacTS. Så länge det inte är direkt från en affär, så är det bara att missionera (:)). Är ingen som klagar på Ola H, då han förespråkar Starboard (vilket jag inte har något emot att han gör). Det man kan anmärka på är väl att Ola H har lite seriösare ton jämför med Pastorn…

Skulle vara rejält kul o testa brädan (eller liknande från *-board, F2 osv), men tror jag kommer föredra min stora slalombräda trots allt (Exocet Warp Slalom 80, btw)

Sida 313 av 420
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA