jester
Forumsvar skapade
-
Finns väl viss ”risk” att han behåller brädan ett tag till nu… 😀
Nu vet ju alla att Exocet är snabbast… 😀
Nävars. Satt o filosoferade lite granna för en stund sedan. Kollar vi på topp 6 på Average, så på segelsidan ser det ut så här:
* 2 NS Warp
* 1 Gaastra Vapor
* 1 NP RS6
* 1 Arrows Tomahawk
* 1 Naish Stealth 2006och på brädfronten:
* Exocet Warp Speed
* F2 Missile I
* Fanatic Falcon Speed
* F2 Missile II
* Mistral SLE 270
* Exocet TB 58Riktigt kul att det är så blandat med prylar
-
Grattis!
Det händer ibland att programmet räknar ut hastigheter som är ganska mycket högre än vad displayen visar. Går även åt andra hållet ibland, och det är ju j-vligt surt. Men 2 sec är ju egentligen ganska ointressant (bla pga taskiga felmarginaler), utan det är ju average på 10 sekundaren som är den officiella värdemätaren på gps-speedsurfing.com.
-
Grattis som faen, Robban!
Såg äben att TB fått rejäl fart på grejerna i Danmark idag!
Skall bli hur spännande som helst o se hur vi kan konkurrera med holländarna nästa vecka!
-
Det ryktas om 38 knop från Öland idag oxå. Jösses vad folket gasar numera!!
-
Grattis, Erik!
Janne!
Rita gärna ut på en karta exakt var ni kör. Är det mellan Knarrholmen och st Förö ni kör? Hur faen kan det bli platt där? Känns som jag får besöka syrran lite oftare… Hon har sommarstuga på Förö…
-
Hmmm… Många på TT med GPS igår, men bara 4 som skickat in på gps-speedsurfing.com??
-
Jag körde Viper Speed 28 cm, och fick rensa precis hela tiden. Fick 2 repor utan sjögräs efter vindvridet… Repan från parkeringen och bortåt var helt omöjlig, hel brädan vibrerade pga allt sjögräs…
-
Vill bara tillägga att jag nog glömde en smiley i min Ygge-kommentar. Jag var ju själv när o blåsa bort med samma segelstorlek och mindre bräda. Surfan bytte ju ner sig till 5.4…
Så här komme den: 😀 -
Tänkte bifoga en liten vindgraf över dagen:
-
Här kommer en lite mera utfölig rapport.
Vi dök upp på stranden vid 8-snåret på morgonen, och möttes av sydlig vind. Vi såg direkt att det såg rejält choppigt ut. Ygge var först ut på vattnet, och han blåste mer eller mindre bort. Damn det blåste rejält! På med 5.8, min fina TB 58 och en 28 Select fena. Och jösses vad studsigt det var där ute! Och rejält med vind var det oxå. Kombinationen studsigt (berodde bla på högt vattenstånd) och rejält med vind (byar runt 18 m/s) gjorde det svårt o köra fort. Jag Surfan och Erik toppade 34 knop.
Efter ett tag avtog vinden samtidigt som den vred över till sydväst. Och iom detta vrid passerade vi strömmarna i vattnet i rät vinkel. Mao grymma problem med sjögräs. Dock blev vattnet plattare, och åt ena hållet hann man komma upp i fart innan man kom till sjögräset. Det var nu dom bra tiderna sattes. Gällde att ha lite flyt med vindbyarna då det var lite byigt. Kan nämna att 10 av 10 som var ute ett tag körde fullcambrat!! 😀 Borde vara Wave Classic lite oftare… 😉
Tiderna som presterades vet ni redan, så sammanfattningsvis kan man säga att det var en bra dag på TT, men långt ifrån perfekt!
Nu på torsdag/fredag åker ju jag och Surfan från Gbg, Get Wet o MacTS från Ståkkholm o Gävle och Pugge o Faster till Holland. Skall bli kul o jämföra sig mot holländarna. Har vi lite tur med väder o vind, så kanske 40 knop hägrar för vissa av oss. Faen vet att vi kommer försöka iaf! -
Japp idag blev det lite åka av. Flera av oss satte pers. Synd bara på sjögräset, bromsade extremt mycket. Kul o se 36.0 på displayen, men det sänktes sedan i GPSar… 🙁
Eriks 37.5 var mäktig, men så var han nära att bränna upp på land oxå!
-
Nej för faen. Du är helt ensam… 😀
-
Ja, det är en del sjögräs i TT. Men om det blir mycket vind, så kan man köra med små fenor, och med hög fart. Då bör man klara sjögräset hyfsat.
-
Eller tvärtom. Tycker du det verkar farligt: Kör inte!