Forumsvar skapade

Sida 315 av 420
  • jester

jester

Medlem
    31 augusti, 2006 vid 20:30 som svar på: Hört på stranden

Masten var en relik från Johans tid på tävlingsbanorna. Attackerade mig med den i måndags, och idag gav den upp.. Tråkigt för plånboken, men bra för prestandan i hans 7.7:a

Ni har väl inte missat dom nya filmerna??

Här kommer mera
    http://web.telia.com/~u31945144/

• jester

jester

Medlem
    31 augusti, 2006 vid 18:15 som svar på: Hört på stranden

… at om man slår masten i sten innan riggning, så går masten sönder. Nästan lika svårt att surfa utan mast som om man har glömt sitt segel…

• jester

jester

Medlem
    31 augusti, 2006 vid 14:43 som svar på: Ny tävling

Då jag inte dansar alls, så dansar han oändligt mycket bättre än jag… 😀

Men kul som f-n att han lyckats så bra!

• jester

jester

Medlem
    31 augusti, 2006 vid 07:07 som svar på: Ny tävling

Jupp! Maiden är grymma.

• jester

jester

Medlem
    31 augusti, 2006 vid 07:00 som svar på: Raktframåkningsoskulden är tagen!

Just Select Viper har ganska liten area, och det känns som man bör ta en större storlek än normalt om man skall köra med dom. Men 35 och 28 låter som bra storlekar. Har själv Viper Slam 35 och Viper Speed 28. Kör dock en Select Lightning 31 till min 6.8 om det är hyggligt med tryck i prylarna.

EDIT: Maccan har rätt. Mina tankar baserade sig på SX S… Men en Lightning på 31-33 cm borde fungera fint till 6.3. Fast iofs körde jag en 28 cm fena till en JP SX 106, så det är inte omöjligt…

• jester

jester

Medlem
    31 augusti, 2006 vid 06:18 som svar på: Ny tävling
    getwet wrote:
    lbj wrote:
    Tävlingen är nu avgjord. Jesper vann

Jag tror faktiskt en av mina söner bär en sådan tröja…….han är nitton år:wink:
    I motsats till din son, så lyssnade jag på plattan Number Of The Beast när den kom ut 1982…

Men måste säga att din son har ypperlig musiksmak!

• jester

jester

Medlem
    30 augusti, 2006 vid 20:34 som svar på: fan va gott….

Låter nästan för bra för o vara sant… Men du kanske får döpa om dig till Get Räv efter Holland?? 😉

• jester

jester

Medlem
    30 augusti, 2006 vid 19:44 som svar på: Holland ESM 9/9-17/9

Adde: Undrade när någon skulle hugga på den… 😀
    MacTS: Både jag o Surfan fick ett mail från Dylan de Jong ganska omgående:

Dylan de. Jong
    Fler alternativ 29 aug (1 dagar sedan)

Hi,

We received the entrance fee via Bank or Paypal. You are now officially registered for the event.

• jester

jester

Medlem
    30 augusti, 2006 vid 15:54 som svar på: Synpunkter på mitt "surf-kit"tack!

Mjo, men har inte inte testat Challenger-master, så då vill jag inte det.

• jester

jester

Medlem
    30 augusti, 2006 vid 14:08 som svar på: Synpunkter på mitt "surf-kit"tack!

Mården: Masten kostar minst 6000:-

Håller med, och som jag skrev ovan tycker jag att det är viktigare o skaffa ett par schyssta brädor först. Exempelvis Exocet Warp Speed eller Warp Slalom 58 (65 resp 80 liter) och en Exocet Warp Slalom 62 eller 67 (90 resp 105 liter)

• jester

jester

Medlem
    30 augusti, 2006 vid 09:22 som svar på: Holland ESM 9/9-17/9

Hörru Faster… Inte läskunnig? Har ju bokat o betalat o allt, så nu kommer jag med. 😀 Var ju snarare surfan som ändrade sig i sista sekund…

• jester

jester

Medlem
    30 augusti, 2006 vid 05:25 som svar på: Holland ESM 9/9-17/9
    tobhed wrote:
    Sjukt kul, hoppas att ni kan rapportera varje dag så att man har något att läsa här hemma i Sverige.
    Resultaten kommer nog dyka upp på gps-speedsurfing.com dag för dag. Men självklart kommer rapportering ske från platsen oxå
  • jester

jester

Medlem
    30 augusti, 2006 vid 05:22 som svar på: Raktframåkningsoskulden är tagen!

Nu bara MÅSTE du komma ner till TT 7-8 oktober. Vill hemskt gärna se hur (om) det där seglet funkar… 😀

• jester

jester

Medlem
    29 augusti, 2006 vid 21:46 som svar på: Synpunkter på mitt "surf-kit"tack!

Det där är en ypperlig linje. Kör själv 5.8, 6.8 och 7.8. 5.8:an är inte ens riggad ännu i år… Väger du över 80-85 kg behgöver du knappt segel under 5.7… Men en 5:0a är ju aldrig fel, men lägg ut stålars på brädor och ffa fenor först, tycker jag. (om du inte hittar nåt görbilligt)

• jester

jester

Medlem
    29 augusti, 2006 vid 21:27 som svar på: Holland ESM 9/9-17/9
    getwet wrote:
    Jester wrote:
    Jag o surfan är med!!

Så göööööööööött!

Där satt den…..nu djävlar ska vi köra arslet av tysken!

Det kan du hoppa upp o sätta dig på!

Registreringsavgift betald och konfirmerad av Holländarna (jag har alltså betalt o Holländarna har konfirmerat… Syftningsfel e kul).

Resa är bokad. Jag o surfan värmer upp genom att ta färjan ner till Kiel. Skönare att åka båt i 60 mil och bil i 50 än att bränna 110 mil i bilen…

Kommer till Holland framåt eftermiddagen, på fredag alltså. Sweeeeeeeeeet!
    Hemresa sker på söndag. Direkt från båten till jobbet. Najs… eller nåt…

tobhed? vaffö kommer inte du? Skulle behövas en Skauning eller två för att få riktigt go stämning… 😀

Sida 315 av 420
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA