Forumsvar skapade

Sida 316 av 420
  • jester

jester

Medlem
    29 augusti, 2006 vid 21:23 som svar på: kan det vara ett NP RS7?

RS Slalom är det inte iaf. Det har jag sett live, och det ser inte så ut. Tror fortfarande på RS 6 proto 🙂

• jester

jester

Medlem
    29 augusti, 2006 vid 19:42 som svar på: Holland ESM 9/9-17/9

8 registrerade svenskar. Delad andraplats med tyssskland i antalet deltagare! Go Sweden, Go!

• jester

jester

Medlem
    29 augusti, 2006 vid 19:37 som svar på: Raktframåkningsoskulden är tagen!

Den lär funka fint till 6.6, men själv kör jag 28-31 cm med 6.6 Har du bara ordentligt med vind så funkar 34:an nog till 7.5 oxå. Iaf om man prioriterar speed framför höjdtagning, och om vattnet är hyfsat platt.

• jester

jester

Medlem
    29 augusti, 2006 vid 18:41 som svar på: Holland ESM 9/9-17/9

Jag o surfan är med!!

Så göööööööööött!

• jester

jester

Medlem
    29 augusti, 2006 vid 18:25 som svar på: ich bin der starkeste mann!

Weeee!!! He-Man!

• jester

jester

Medlem
    29 augusti, 2006 vid 18:16 som svar på: Raktframåkningsoskulden är tagen!

Bra jobbat!

Som TB antyder så är nog fenan lite i överkant vad gäller storlek om du skall köra riktigt fort. Men som sagt så är 29.4 högst respektabelt med så stora prylar!

• jester

jester

Medlem
    29 augusti, 2006 vid 07:46 som svar på: Sjögräsproblemet

Vet inte om det är värre i år jämfört med förra året, faktiskt. Har alltid varit sjögräs flytande i strömmarn i norra Halland. Men passade på o köpa en när SP hade fått in riktiga prylar, och jag måste säga att den funkade över förväntatn. Trots dåligt med vind maxade jag faktiskt över 32 knop. Skall nog se till o köpa mig en sjögräsfena till, eller två…
    Tilläggas bör att i TT igår var det inte jättefarligt mycket gräs, och dessutom inte i samma skala som Kenneth beskriver. Tror faktiskt att den varma sommaren gjort att sjögräset kommer tidigare, men att det ruttnar tidigare dessutom. Kännde inget motstånd alls, trots att jag brännde rakt igenom ganska mycket gräs…

• jester

jester

Medlem
    29 augusti, 2006 vid 06:15 som svar på: Ny tävling

:D:D:D:D

Vad vann jag?

Har redan Maidens nya platta… 😉

• jester

jester

Medlem
    29 augusti, 2006 vid 06:13 som svar på: Mäta med Garmin Quest

Aquapak är ett måste, tycker jag. Tänk dock på att den GPSen inte är tillåten på gps-speedsurfing.com. Följande är godkända idag:

Garmin Geko
    Garmin Foretrex
    Garmin Forerunner
    Garmin Etrex Legend
    Garmin Etrex Vista

• jester

jester

Medlem
    28 augusti, 2006 vid 19:44 som svar på: Störst rek. segel?
    getwet wrote:
    Va tusan Jester, är du inte o surfar idag när det blåser för en gång skull.

Kom precis hem… Långt ifrån bra förhållanden, men fick planat o köra i 30+ iaf. Men fick väl det inte varmare än 110 grader pga för dålig vind. Körde med sjögräsfena för första gången idag, och den funkade oväntat bra.

• jester

jester

Medlem
    28 augusti, 2006 vid 12:37 som svar på: Störst rek. segel?

Damn. Fick just reda på att mitt sällskap till holland backade… Blir inget holland för mig heller… *snyft*

• jester

jester

Medlem
    28 augusti, 2006 vid 10:53 som svar på: Störst rek. segel?

Du får snacka med Gustav, o kolla om du får låna hans tyffa silvriga dräkt. Skall ju vara mindre luftmotstånd i en sån där, vilket innebär mindre friktion…

• jester

jester

Medlem
    27 augusti, 2006 vid 17:18 som svar på: Störst rek. segel?

o jag som försökte vara seriös…. 😀

Menade såklart 120 grader från vinden… 😉

Men kör man fort i lite längre sträckor, så blir det väldigt myucket friktionsenergi…
    Personligen tycker jag vi skall gå på 250 meters rankingen i fortsättningen… ;D

• jester

jester

Medlem
    27 augusti, 2006 vid 11:51 som svar på: HD-trailer på FANATIC nya DVD…

Ropen skalla, HD till alla!

erhm… HD vill vi ha iaf.. 😀

• jester

jester

Medlem
    27 augusti, 2006 vid 09:58 som svar på: Störst rek. segel?

Hur vattnet ser ut, mao hur platt det är, påverkar hur stora segel man kan ha oxå. Dessutom även i vilken vinkel mot vinden man kör. Då man kör en speedbräda på platt vatten, i runt 120 grader är förklaringen till att så smala speedbrädor klarar av segel på runt 7 kvadrat.

Sida 316 av 420
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA