jester
Forumsvar skapade
-
RS Slalom är det inte iaf. Det har jag sett live, och det ser inte så ut. Tror fortfarande på RS 6 proto 🙂
-
8 registrerade svenskar. Delad andraplats med tyssskland i antalet deltagare! Go Sweden, Go!
-
Den lär funka fint till 6.6, men själv kör jag 28-31 cm med 6.6 Har du bara ordentligt med vind så funkar 34:an nog till 7.5 oxå. Iaf om man prioriterar speed framför höjdtagning, och om vattnet är hyfsat platt.
-
Jag o surfan är med!!
Så göööööööööött!
-
Bra jobbat!
Som TB antyder så är nog fenan lite i överkant vad gäller storlek om du skall köra riktigt fort. Men som sagt så är 29.4 högst respektabelt med så stora prylar!
-
Vet inte om det är värre i år jämfört med förra året, faktiskt. Har alltid varit sjögräs flytande i strömmarn i norra Halland. Men passade på o köpa en när SP hade fått in riktiga prylar, och jag måste säga att den funkade över förväntatn. Trots dåligt med vind maxade jag faktiskt över 32 knop. Skall nog se till o köpa mig en sjögräsfena till, eller två…
Tilläggas bör att i TT igår var det inte jättefarligt mycket gräs, och dessutom inte i samma skala som Kenneth beskriver. Tror faktiskt att den varma sommaren gjort att sjögräset kommer tidigare, men att det ruttnar tidigare dessutom. Kännde inget motstånd alls, trots att jag brännde rakt igenom ganska mycket gräs… -
:D:D:D:D
Vad vann jag?
Har redan Maidens nya platta… 😉
-
Aquapak är ett måste, tycker jag. Tänk dock på att den GPSen inte är tillåten på gps-speedsurfing.com. Följande är godkända idag:
Garmin Geko
Garmin Foretrex
Garmin Forerunner
Garmin Etrex Legend
Garmin Etrex Vista -
getwet wrote:Va tusan Jester, är du inte o surfar idag när det blåser för en gång skull.
Kom precis hem… Långt ifrån bra förhållanden, men fick planat o köra i 30+ iaf. Men fick väl det inte varmare än 110 grader pga för dålig vind. Körde med sjögräsfena för första gången idag, och den funkade oväntat bra.
-
Damn. Fick just reda på att mitt sällskap till holland backade… Blir inget holland för mig heller… *snyft*
-
Du får snacka med Gustav, o kolla om du får låna hans tyffa silvriga dräkt. Skall ju vara mindre luftmotstånd i en sån där, vilket innebär mindre friktion…
-
o jag som försökte vara seriös…. 😀
Menade såklart 120 grader från vinden… 😉
Men kör man fort i lite längre sträckor, så blir det väldigt myucket friktionsenergi…
Personligen tycker jag vi skall gå på 250 meters rankingen i fortsättningen… ;D -
Ropen skalla, HD till alla!
erhm… HD vill vi ha iaf.. 😀
-
Hur vattnet ser ut, mao hur platt det är, påverkar hur stora segel man kan ha oxå. Dessutom även i vilken vinkel mot vinden man kör. Då man kör en speedbräda på platt vatten, i runt 120 grader är förklaringen till att så smala speedbrädor klarar av segel på runt 7 kvadrat.