Forumsvar skapade

Sida 321 av 420
  • jester

jester

Medlem
    9 augusti, 2006 vid 20:48 som svar på: Blocket superstars

Tyvärr är det dom som skriker högst o mest som får mest uppmärksamhet…

Yeye, skall inte sälja något på ett bra tag, men tycker att alla kommentarer som inte har med beskrivning och skick på prylarna att göra inte skall finnas…

Eller åtminstone modereras. Härmed röstar jag på Knatte som Köp o Sälj moderator!

• jester

jester

Medlem
    9 augusti, 2006 vid 18:43 som svar på: Blocket superstars
    rabbit wrote:
    Jester wrote:
    men jag tycker det är helt fel att någon som inte har med det hela att göra skall lägga sig i. Vi lever ju trots allt i ett fritt samhälle…

Om vi nu lever i ett fritt samhälle så borde det ju snarare uppmuntras att kommentera priser.
    Att förbjuda kommentarer för att några skojare skall få ta ut oskäliga priser för sina gamla grejer låter inte särskilt förenligt med uttalandet om ett fritt samhälle.

Skall man förbjuda kommentarer så skall man också förbjuda öppen prissättning och låta ”Steffo” ta emot annonsförslag och sedan korrigera priserna efter ”Steffo’s” åsikt och kunskap om windsurfingprylar.

Man kan inte släppa skojarna fria med argument om ”fritt samhälle”.

De som inte försöker lura köpare löper ju heller ingen risk. En sjysst deal igenkänns alltid som en sjysst deal.

Sen kan man ju råka ut för såna som är beredd att göra vadsomhelst för att tjäna lite pengar.

Jag köpte ett segel ifjol. Säljaren skickade bilder som visade seglets skick.
    Jag prutade inte ett öre.
    När jag fick seglet insåg jag att bilderna han skickat var några år gamla och att revorna, kassa lagningar och trasigt nedhalsblock tillkommit efter att bilderna tagits.

Mao vill folk luras så hittar dom alltid sätt.

En styrka hos en web-community som Steffo’s är ju att andra windsurfare som tillhör ”oss” kan få hjälp och sedan på andra sätt bidra till ”community’n”.

Varför skulle vi underlätta för lurendrejare?

/håkan

Men hur vet vi att personen som kommenterar annonsen är seriös??
    Att det sedan finns idioter som lurar andra är en helt annan sak. Jag vägrar sälja prylar utan att folk först har tittat på prylarna själva, och tvärtom om jag skall köpa beggat..

• jester

jester

Medlem
    9 augusti, 2006 vid 18:38 som svar på: Ny snabb "svensk-tid"-denna gång från Frankrike

Tobhed. Är väl den 7-8/10??

Ang. kastfall… Skadar inte o väga ett par kilo extra. Har gjort ett kastfall i år, och det berodde på att fenan gick av uppe vid kasetten…

• jester

jester

Medlem
    9 augusti, 2006 vid 18:33 som svar på: Bra bom?

Min Local Spirit Pro Carbon har funkat kanon. Jag trivs bra med den!

• jester

jester

Medlem
    9 augusti, 2006 vid 08:51 som svar på: Blocket superstars

Jag tycker nog att möjlighet att kommentera annonser skall tas bort. Vet att det är förbjudet att kommentera annonser på en del andra forum jag håller till på. Sedan kan ju köparen helt klart diskutera annonser i det fria forumet, men jag tycker det är helt fel att någon som inte har med det hela att göra skall lägga sig i. Vi lever ju trots allt i ett fritt samhälle…

Om en köpare köper något för en massa tusenlappar och är så lat/korkad att dom inte vill sätta sig in i vad dom skall ha, och skaffar sig en prisbild själv, får dom nog skylla sig själva.

Detta är vad JAG tycker iaf.

• jester

jester

Medlem
    8 augusti, 2006 vid 22:20 som svar på: Starboard Hypersonic surfare

Vad är tricket för att ta höjd?

Använd inte 34 cm fena till 10 kvadrat…

Se framförallt till att ha rejält med fart, och kolla om du har bakstroppen längst bak. Flytta fram ett snäpp så kan du belasta fenan på ett bättre sätt.

• jester

jester

Medlem
    8 augusti, 2006 vid 20:48 som svar på: Ny snabb "svensk-tid"-denna gång från Frankrike

Kul att även vi svenskar börjar klättra lite på rankingen! Får hoppas det blir lite sydliga vindar snart så man åtminstone får plana lite.

Och grattis till bra tider, Hellboy! Tror jag missade det i min vindfrustration tidigare… 😉

Har ju missat dig, trots att vi var på samma tävling (Habo Ljung). Vi syns på TT i höst!

• jester

jester

Medlem
    8 augusti, 2006 vid 19:11 som svar på: Ny speed-instruktionsfilm
    faster wrote:
    MacTS wrote:
    Hej

Nu har filmen ”Faster” av Peter Hart och Dave White kommit. Har just beställt ett ex.

Mer info här: http://www.boards.co.uk/main/article.asp?a=1866

Då beställer jag en hembränd av dig nu!

Nämen? så får man ju inte göra! Jag vill oxå ha en… 😉

• jester

jester

Medlem
    8 augusti, 2006 vid 17:18 som svar på: Starboard Hypersonic surfare

Får väl hoppa in med mina synpunkter som numera fd Hyper-seglare

1: Jag flyttade istället fram bakstroppen ett snäpp. Upplevde att jag fick för mycket tryck på bakfoten annars.
    2: Kör normalt med ganska låg bom, även så på Hypern
    3: Hade min mastfot i mitten av skenan, eller tom lite bakom mitten.
    4: Jag tycker att rejs-segel bara har en inställning vad gäller nedhal: max… (kan dock trimma lite med uthalet beroende på vind)
    5: Körde orginal 34 cm (hade en HS 125 2003:a) med V8 7.5, gick bra tills fenan bara small av. Dock upplevdes en Select Viper Slam 35 cm som för liten. Har nog med yta/tjocklek o göra.

Kan säga att den där brädan var lite läskig i farter över 30 knop. Blev helt enkelt såpass mycket motstånd i vattnet, vilket innebar att jag blev dragen framåt/uppåt (seglet fortsatte accelerera, men inte brädan). Var ganska läskigt… Men går som ett lok i farter mellan 25 och 30 knop. Upplevs som lite slö och sävlig jämfört med mera ”vanliga” brädor, men dess styrka ligger ju i dess enorma vindregister och fantastisk förmåga att gå genom vindhål.

• jester

jester

Medlem
    8 augusti, 2006 vid 09:30 som svar på: Exocet warpspeed

Då åker jag ner till TT och installerar ett inpasseringsfilter. Bara folk från västkusten som släpps in… 😉

• jester

jester

Medlem
    8 augusti, 2006 vid 06:01 som svar på: Exocet warpspeed
    getwet wrote:
    Ja det är vi, väldigt nyfikna på varför en Exocet var snabbare än dig i söndags:wink:
    Svaret på den frågan är ju givet…
  • jester

jester

Medlem
    8 augusti, 2006 vid 06:00 som svar på: Neil Pryde RS6 SL

Iofs så är 5 700:- väldigt billigt för en RS6, jämfört med vad utpriset var i vintras iaf. Sen så är ju allt relativt…

• jester

jester

Medlem
    7 augusti, 2006 vid 12:47 som svar på: Naish slalom

Vind? va e de??

• jester

jester

Medlem
    7 augusti, 2006 vid 09:49 som svar på: Naish slalom

Va faen, Micke… Kör du omkring med freeride-prylar??? 😀

• jester

jester

Medlem
    7 augusti, 2006 vid 08:13 som svar på: Ny snabb "svensk-tid"-denna gång från Frankrike

Det är då h-vete att vi inte har nåt ställe som ser ut så där! Vi har helt enkelt för mycket skog i detta land, som förstör dom få ställen där frånlandsvind skulle kunnas tänka fungera. Någon som har lite Agent Orange liggandes? (Ja, jag vet att det kanske är ett osmakligt skämt, men skyller på surf-abstinens…)

Sida 321 av 420
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA