Forumsvar skapade

Sida 320 av 420
  • jester

jester

Medlem
    11 augusti, 2006 vid 13:33 som svar på: Slalom Cup

Ärligt talat tror jag inte utrustningen är det som avgör dom flesta slalom-heat på normal nivå. Den som sätter alla gippar är den som vinner heatet… Lite överdrivet, kanske men inte så mycket…

• jester

jester

Medlem
    11 augusti, 2006 vid 12:40 som svar på: Ny snabb "svensk-tid"-denna gång från Frankrike

Getwet! Du är ju ganska vass på att undvika kastfall har jag märkt! Har inte du några bra tips att komma med?

Undvika sandbankarna på Haga??? :D:D

• jester

jester

Medlem
    11 augusti, 2006 vid 12:39 som svar på: LÅngtidsprognos-men man kan alltid hoppas

Sweet. Ser faktiskt ut som vi kan få lite ostlig vind här på västkusten i morgon. Iaf så man kan plana lite? Lär ju iaf bli j-vligt platt! Och j-vligt byigt! 😉

• jester

jester

Medlem
    11 augusti, 2006 vid 12:38 som svar på: Bra bom?

Njae… Du glömmer att folk som huserar i detta forum kör med fullcambrat, och normalt 1-2 kvadrat större än dom andra på vattnet. Då känns det lite fel att köra med aluminiumbom, för så länge du inte får slag på kolbommen så håller den mycket bättre. Men skaffa en monocouqe-konstruktion!

• jester

jester

Medlem
    11 augusti, 2006 vid 09:48 som svar på: Secret Spot – Cow incident

Haha! Hur bra som helst!!!

• jester

jester

Medlem
    11 augusti, 2006 vid 09:36 som svar på: Ny snabb "svensk-tid"-denna gång från Frankrike

Men det är klart man kanske kan äta upp sig 15 kilo eller så

Japp. Inga problem alls. Åt upp mig 25 kg på ett år när jag började jobba. Dock aningens svårare att bli av med dom… 😀

Man undviker ju kastfall lättast genom att använda skallen… Se till att använda rätt utrustning efter förhållandena, och köra efter den förmåga/kunskap man besitter. Sedan så är ju vissa kastfall svåra att undvika, för annars skulle ju gubar som dunken, finian osv aldrig få kastfall,och så är ju inte fallet…

Och just det. Glöm inte hjälmen! Trasiga prylar går ganska enkelt att köpa nya…

• jester

jester

Medlem
    11 augusti, 2006 vid 05:41 som svar på: Hur få bort "klistermärkes-kladd"?

Smart!

• jester

jester

Medlem
    10 augusti, 2006 vid 21:17 som svar på: Hur få bort "klistermärkes-kladd"?

Mac: vad har du köpt för något roligt??

• jester

jester

Medlem
    10 augusti, 2006 vid 21:17 som svar på: Hur få bort "klistermärkes-kladd"?

Biltema fixar allt…

• jester

jester

Medlem
    10 augusti, 2006 vid 18:14 som svar på: Slalom Cup

Men skall det inte vara kul o köra?? Även ifall jag är stor, så är det ju bra mycket roligare att köra mindre bräda i över 10 m/s. Att då köra med en 80 cm bräda lär ju inte tilltala sådär många. Vi har idag ingen som seglar PWA Slalom 42, är det inte ganska naturligt att köra med samma förutsättningar som det är där? Med förhoppningen att någon tar klivet ut i vida världen? Markus E har ju visat att svenskar hävdar sig riktigt bra genom att göra en utmärkt tävling på Fuerte.

Tycker Slalom 42 formatet verkar väldigt lyckat, och skulle jag börja tävla slalom, så hade det varit absolut roligast.

Salom 21 kan däremot vara ganska lyckat på klubbnivå. Men regga bräda innn säsongen? tror inte det, va? SÅ dyrt är det ju inte med utrustning trots allt, och i hårda vindar så duger beggad utrustning fint, prcis som Rasmus skriver.

• jester

jester

Medlem
    10 augusti, 2006 vid 12:38 som svar på: Slalom Cup

Grejen är att det spelar ju ingen större roll om det är Slalom 21 eller 42. Det sätter ju bara begränsningar på vad man får registrera. Dom flesta kommer nog skaffa ett par brädor och ett gäng segel ändå. Risken finns ju att man registrerar lite för stora prylar, och skrotar dessa i kastfall mm..

• jester

jester

Medlem
    10 augusti, 2006 vid 12:34 som svar på: Naish slalom

Exoceten är tydligen tvärtom och nästan tråkig…

Får nog hoppa in här och dementera ordet tråkig här… Har ju ingen Warp Speed, men har storleken större (TB58) och tråkigt är det inte. Pga dom inbyggda stötdämparna (typ som i joggingskor) blir framfarten inte som att stå på ett stenhårt skal, utan komforten ökar lite. Är nog så spännande att köra i 30+ knop, så allt som kan förenkla framfarten mottages varmt. Och SÅ mycket gör dom faktiskt inte.
    Och vad gäller alla dessa bärdor är det inte själva brädan som sätter gränserna, utan gubben/gumman på brädan och dennes förmåga att klara av vind och vatten. I högre grad än de flesta andra brädor…

• jester

jester

Medlem
    10 augusti, 2006 vid 08:42 som svar på: Bra bom?

Fick låna en ”riktig” bom, men tyckte ju inte om den. Skulle hellre köpa LS Pro eller Vindsurfing.se även om dom kostade samma, faktiskt. X9 är helt enkelt för dyr för sitt eget bästa…

• jester

jester

Medlem
    10 augusti, 2006 vid 07:01 som svar på: Bra bom?

Säger du som säljer en bräda efter 2 timmars seglande…

Inte vårt fel att det aldrig blåser… Men myten om att det alltid regnar och blåser i Göteborg är ju fetbusted…

• jester

jester

Medlem
    10 augusti, 2006 vid 05:49 som svar på: Blocket superstars
    Viccone wrote:
    Jester wrote:
    Tyvärr är det dom som skriker högst o mest som får mest uppmärksamhet…

Yeye, skall inte sälja något på ett bra tag, men tycker att alla kommentarer som inte har med beskrivning och skick på prylarna att göra inte skall finnas…

Eller åtminstone modereras. Härmed röstar jag på Knatte som Köp o Sälj moderator!

kan inte förstå problemet i att folk kommenterar. ifall bara en skulle få göra det (ditt förslag Knatte som förövrigt säkert hade passat utmärkt) så blir det ju en ännu större soppa än det redan är. både du och jag och speciellt Knatte vet att Knatte inte testat allt som finns på marknaden, det är ju därför det är så bra med att alla kan kommentera. dvs folk som har olika erfarenheter från olika utrustningar och olika tidsepoker.

Det vissa inte verkar förstå är att denna tråden plus alla tidigare kommentarer kommer gynna Köp&Sälj. Folk som säljer kommer bli mer observanta precis som köparna, och hey, en dag kanske det inte behövs fler kommentarer eftersom hela Sverige kommer vara ett upplyst land vid det laget!

Har man inget att dölja har man väl heller inget emot kommentarer?
    Du missuppfattar mig. Då många vill ha kvar kommentarerna, så föreslår jag att någon med kunnande kan gå in o ta bort ovidkommande, och löjliga kommentarer. Mao en moderator, precis som vi har i övriga delar av forumet.

Finns ju en del som faktiskt kan lura en säljare som inte har järnkoll att släppa prylar för MINDRE än vad som egentligen vore möjligt pga att någon (som inte ens är intresserad av prylarn) hoppar in och förstör. Inte kul då begagnatpriserna redan är nästan löjligt låga ibland.

Sida 320 av 420
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA