jester
Forumsvar skapade
-
Självklart kostar det pengar…
195:- per natt under högsäsong. 150:- på mellansäsong och 120:- lågsäsong.
-
Det stämmer. En gammal RRD WaveOne har jag för mig. Och en liten linje med NP NR segel. Vi leker även med tanken att sätta på ett rejs-segel på hans EasyRider o sätta nya hysteriskt rekord… 😉
-
Annonserna har ett bäst-före-datum. Man anger hur länge man vill att annonsen skall ligga uppe när man skapar den. Tror att värdet blir 15 dagar om du inte ändrar. 90 dagar är nog max. Har dock för mig att man får en varning via mail om annonsen börjar bli gammal…
-
Hankloose wrote:RS 5 hade han väl ändå?!?!?
Nej. Bara på slutet då han körde sönder sitt kära RS4 då han satte sitt fina rekord. Mao en bit in i oktober. Sen körde han RS5 en månad innan säsongen tog slut. Seglet såldes sedan till Tobhed. Nåt mer du ville veta om Surfans utrustning??? 😉
-
Select, G-Sport (Curtis), Deboichet, Drake mm. Storlekar mellan 28 och 35 cm i det segelspannet jag rekommenderade. Allt är ju dock beroende av vikt, vind och vattenförhållande. Plattare vatten = mindre fena och tvärtom.
-
Äh… Surfan väger ju cirkus 90 kg, och han körde *enbart* med 6.7 RS4 och Falcon 90 förra året, och det gick ju bra för honom…
-
På västkusten är det 6.7-6.8 som är den absolut bästa storleken. Bor du på ostkusten ligger nog 7.2 bra till. Komplettera med en kvadrat mindre för dom riktigt blåsiga dagarna så ligger du riktigt bra till med bara 2 segel.
En bräda runt 90-100 liter sitter som en fläskläpp till detta.
På segelsidan rekommenderar jag segel från 2004 och framåt. Och antagligen även från detta år och framåt på brädorna.
Kan ju tipsa om att Robban (faster) säljer sin Fanatic Falcon 90 till ett ohyggligt bra pris. Kolla denna annons: http://www.surfzone.se/ppc/showproduct.php?product=8522&sort=1&cat=12&page=1
Glöm inte att lägga upp lite stålars till bra fenor oxå!
-
Vet att Daniel och Markus satte på lite större fenor nere i Lomma efter ett tag, eftersom dom ville ha upp brädorna lite ur vattnet, mao segla mera på fenan. Tänk dock på att det var marginella förhållanden och dessutom ganska byigt, och framförallt mindre vind inne vid mätsträckan.
I detta fall, så ble det mer fena i vattnet, men mindre bräda, och dom gick ju definitivt riktigt fort. Jag satte själv på en 35 cm fena till 80 liters bräda och 6.8 kvadrat. Upplevde att när jag väl var uppe i planing så gick brädan bättre genom vindhålen, medans jag hade sjunkigt igenom med min 31 cm tidigare. -
Nya F2 Missile XSmall i Sverige nu:
-
Massivt med vind idag. Mao runt 5 m/s… Vi körde ett par fun-race med F2 Discovery som banseglarna mitt ibland oss vann tämligen enkelt. Höjdpunkten var dock när GetWet bordade Surfan på sista länsen mot mål. Hysteriskt roligt! 😀 Förövrigt var det Ulf Sjöstedt som vann fun-racet.
Trist att det inte blev vind även denna helg, men 2 helger av 3 är inte fy skam.
Slutställning blev således:
1: Markus Emanuelsson, som vann en tripp till världscupstävlingen på Fuerteventura.
2: Daniel Borgelind, som van en F2 Missile XSmall
3: Robert Stavnås, som vann en klocka (till) -
Maxvind 3 m/s igår. Var en orgie i pryl-klämning igår enbart. Får hoppas på vind idag istället, men det ser mörkt ut…
-
Lokalnyheterna pratade om lokal sjöbris för både lördag och söndag. Det är bara att hoppas på tur.
-
Vet ju inte om det är gubbens namn ni pratar om, nån skum bomtillverkare eller nåt balett-move jag inte kan uttala!!! 😀
-
Jester wrote:Trots att jag är från Götet, så har jag aldrig varit i Askim. Vart kommer vi hålla hus, och var på Säröleden svänger man av?? Läste nånstans om att ev vara tvungen o bära prylarna 500 meter. Ouch!! Info, bitte! )[/QUOTE wrote:
har du städat ordentligt nu Jesper när du får Gunther på besök?
Har städat i flera dygn nu… Är dock rejält orolig fortfarande över skicket på min lgh.