Forumsvar skapade

Sida 333 av 420
  • jester

Medlem
    9 juni, 2006 vid 07:07 som svar på: Lite bilder och annat från Fiskebäck, 3/6

Du har rätt doktorn. Tror inte heller att jag gått snabbare med mindre fena. Iofs körde Daniel (Surfan) med 6.7 och 28cm fena samtidigt, men han är ju 10-15 kg lättare än jag.

Men samtidigt är det faktiskt ganska kul att testa vad som fungerar och inte fungerar. Exempelvis har jag kommit fram till att köra 6.8 i vindar under 11 m/s inte är så bra… 😀
    Körde faktiskt min TB58 med 6.8 och 35 cm fena i söndags. Funkade över förväntan.

• jester

Medlem
    8 juni, 2006 vid 21:22 som svar på: Lite bilder och annat från Fiskebäck, 3/6

Naturligtvis skall brädan ligga så platt som möjligt, och jobba bak seglet mot däcket på brädan. Det sistnämda brukar göra att det förstnämda uppstår.

När jag körde min Exocet TB58 i Danmark så var det just den biten som funkade nästan direkt. Brädan gick högt o fint över vattnet, och gick som en dröm över choppen. Iofs hade jag då en ganska stor fena. En Select Lightning på 31 cm till min 6.8 och vind mellan 12-14 m/s. Hade jag hunnit trimma in segel o så hade det varit intressant o testa med 28cm fena, men ville inte ändra för många parametrar.

Kolla på Björn Dunkerbeck. En av dom stora orsakerna till att han är så vansinnigt snabb är att han har en så vansinnigt bra stance. Ser alltid ut som om han kör i helt jämn vind och plattvatten. Fattar inte hur han bär sig åt…

EDIT: Jag ser mig inte som en expert i ämnet, utan snarare som en nybörjare. Är ju först på senare tid som jag inriktat mig på att verkligen försöka åka snabbare hela tiden. Så jag kan ju naturligtvis ha helt fel!

• jester

Medlem
    8 juni, 2006 vid 20:21 som svar på: Lite bilder och annat från Fiskebäck, 3/6

Jag kör med mastfoten i mitten-position, till lite framför mitten. Hyfsat låg bom och ganska korta linor. Funkar hyfsat för mig. Har man råd är det faktiskt ganska smart att trimma brädans läge i vattnet genom att laborera med olika fenstorlekar.

• jester

Medlem
    8 juni, 2006 vid 19:47 som svar på: F2 Speed Challenge Askim

Trots att jag är från Götet, så har jag aldrig varit i Askim. Vart kommer vi hålla hus, och var på Säröleden svänger man av?? Läste nånstans om att ev vara tvungen o bära prylarna 500 meter. Ouch!! Info, bitte! 😉

• jester

Medlem
    8 juni, 2006 vid 19:43 som svar på: Jag saknar Speedjannes
    Jester wrote:
    getwet wrote:
    Jester wrote:
    Du är inte ensam…

Du får gotta dig åt denna tills vidare…

Du Jesper, har du några knep på hur man blir av med buggen som gör att min blick fastnat på ditt inlägg….får inte loss blicken! Är det ett elektroniskt betingat problem? fler som har samma bekymmer eller är det en lokal företeelse?
    Problem? Nu fattar jag ingenting… Var är problemet???
    Abstinens. Måste… scrolla…. uppåt!!! Gah!

• jester

Medlem
    8 juni, 2006 vid 19:43 som svar på: Jag saknar Speedjannes
    getwet wrote:
    Jester wrote:
    Du är inte ensam…

Du Jesper, har du några knep på hur man blir av med buggen som gör att min blick fastnat på ditt inlägg….får inte loss blicken! Är det ett elektroniskt betingat problem? fler som har samma bekymmer eller är det en lokal företeelse?
    Problem? Nu fattar jag ingenting… Var är problemet???

• jester

Medlem
    8 juni, 2006 vid 17:05 som svar på: Film från F2 Speed Challenge
    surfan wrote:
    Hankloose wrote:
    Va lång den va!!
    inte en enda RS6 dåligt!!
    Du var för snabb för att fastna på film… 😉 Jag var tydligen tillräckligt långsam… 😀
  • jester

Medlem
    8 juni, 2006 vid 14:40 som svar på: Jag saknar Speedjannes

Du är inte ensam…

• jester

Medlem
    8 juni, 2006 vid 13:39 som svar på: Film från F2 Speed Challenge

Underbart är kort!

Riktigt god fartkänsla! Synd bara att det blev så skumpigt när dom filmade från vattenskotern.

• jester

Medlem
    7 juni, 2006 vid 20:28 som svar på: Inbromsning från 64 km/h

Tejp funkar fint. Siffror i seglen innebär att folk på land kan veta vem som är i banan. Vet att Gustav hade med sig lite siffror till Haga iaf.

• jester

Medlem
    7 juni, 2006 vid 11:52 som svar på: Den nya 2007 tråden…
    adde wrote:
    Jester wrote:
    JoMenSåAtt wrote:
    SB Isonic 50 lät ju galet extrem, ingen som sett några fartresultat från tester av den?
    Vet att dom kört prototyper nere i Sandy Point i över 45 knop. Dock är inte den brädan ensam i sitt slag. Finns en hel drös med speed-brädor idag. Några exempel:

Exocet Warp Speed, F2 Missile 2 och Missile XS (43 cm bred!), Fanatic Falcon Speed och Tabou Manta Speed. Alla dessa (utöver Missile XS) är runt 50 cm breda.

Naish speed pro:
    222 48 60 28cm Tuttle 4.2 – 6.5 (längd, bredd, volym, fena…)
    Har gått rätt bra på GPS-speedsurfing 41.9knop (46.9 2sek)
    Var ju bara ett exempel, Helge! 😉

• jester

Medlem
    7 juni, 2006 vid 10:54 som svar på: Inbromsning från 64 km/h
    Hankloose wrote:
    varför har du en F2 logga i seglet!!
    Krav på tävlingen
  • jester

Medlem
    7 juni, 2006 vid 09:54 som svar på: Den nya 2007 tråden…

Hmmm… Ser ut o vara 46.6 cm bred och 54 liter? Hamnar ju mellan Missile II och Missile XS storleksmässigt

• jester

Medlem
    7 juni, 2006 vid 09:08 som svar på: Den nya 2007 tråden…
    JoMenSåAtt wrote:
    SB Isonic 50 lät ju galet extrem, ingen som sett några fartresultat från tester av den?
    Vet att dom kört prototyper nere i Sandy Point i över 45 knop. Dock är inte den brädan ensam i sitt slag. Finns en hel drös med speed-brädor idag. Några exempel:

Exocet Warp Speed, F2 Missile 2 och Missile XS (43 cm bred!), Fanatic Falcon Speed och Tabou Manta Speed. Alla dessa (utöver Missile XS) är runt 50 cm breda.

• jester

Medlem
    7 juni, 2006 vid 09:04 som svar på: Gwc Wcso

Ta med mycket vätska… 😀

Sida 333 av 420
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA