jester
Forumsvar skapade
-
Jag försöker få dig att börja sporta genom att provocera med att rekordet på 1h ligger på östkusten. (Hör jag ett svagt pling från hantlarna redan?)
Skall jag vara riktigt ärlig, så är just det rekordet inte så viktigt för mig. Problemet med att ligga o pressa i en timme, så tappar du prylen med att testa olika trim osv. Är ju lite vanskligt att kolla av GPSen i 30+ knop… Och omöjligt o trimma om något…
Ett coolt alternativ till slalom med bojar skulle vara o bygga upp en virtuell slalombana med waypoints i GPSen, och den med snabbast tid vinner. Problemet är ju dock att displayerna är för små, samt att det som sagt är lite jobbigt att hålla koll på dom i full fart..
-
Spännande. Extra intressant att dom nästan skriver rakt ut att det är samma shape som tidigare. Bra att dom byter ut fotstropparna, då dom inte är något vidare bra. Nu blev man faktiskt lite sugen på 73:an. Börjar ju bli läge o byta ut min HyperSonic snart (Det trodde du aldrig, Hankloose?)…
-
Häpp!
ygge: du har rätt i delar av det du skriver, och vem som helst kan förstå att det inte går att jämföra tider satta på olika ställen i olika förhållanden. Men jag, Surfan och MGS brukar alltid segla tillsammans, och då är det fullt möjligt att jämföra sina tider. Och det är alltid kul med lite (om än vänlig) rivalitet mella oss. Vet att MGS vart lite upprörd över att jag fick igång prylarna såpass snabbt :).
Har funderat på att köra lite en timmars repor, men är på tok för otränad för att orka göra det en dag med fullt drag i 6.8:an, och framförallt tycker jag det är roligast o jaga bra 500m tider. Håller med om att 2sec tiderna är egentligen värdelösa, men folk fattar en toppfart bättre än en medelhastighet. För visst låter 35.7 knop i topp bra mycket bättre än 32.6 i medel över 500 meter?
Att jag sedan är ganska lik i kroppsformen som Dave White, och faktiskt trimmar mina prylar på liknande sätt (låg bom, korta linor och använda min naturliga viktväst…) är ju en av orsakerna till att jag tycker bättre om speed än att bara köra fram o tebax. Det är helt enkelt den bit jag är bäst på, och det man gör bra är roligast, och det som är roligast är det man helst gör…Och jag vet att mr Bolibompa (Hankloose) har en vass tunga, men är snäll o go innerst inne… 😉
-
Sväng förbi Surfcompaniet, han har säkert några liggandes…
Lycka till i TT i morgon. Ser ut att bli fina förhållanden där i morron förmiddag. En annan måste slava på kontoret som vanligt… 🙁
-
Varför tror du jag pysslar med speed? Kan ju för f-n inte gippa!! Har glömt hur man gör… 😀
Slalom är säkert kul, men jag föredrar nog faktiskt speed, just för att det är rejält läskigt när det börjar gå riktigt fort och det faktum att den störste motståndaren är ju alltid en själv, då man hela tiden vill köra snabbare än förra repan.
VM guld? Är det VM nu? I vilken fjollsport då?
-
Tittar man oxå på statistiken i gpsspeedsurfing.com så har dom flesta under 35 verkar det som.
Detta är sant, och det var nu ett tag sedan jag använde min 43cm fena. Men, tänk på att gps-speedsurfing.com är dedikerat till att åka så fort som möjligt. Och det sker när man slörar. Oftast är vi dessutom rejält överriggade, och trots det får man kämpa rejält för att plocka tillbaks den höjd man förlorar när man speedar. Har själv fått gå ett antal meter i vattnet vid varje speed-tillfälle.
Det jag vill ha sagt att om man siktar på vanlig free-ride segling, så skall man inte kika på vad som används på den sidan.Till 7.7:an kan ju en 46 cm fena vara bra om du vill kunna cruisa runt lite, mao slippa kämpa för att höjda. Till 6.4 borde väl en 38 cm vara lagom stort.
-
Men samma dag på Danmarks västkust körde vi 35 knop… Iofs välbyggda herrar där med… 😀
-
Verkar vara hyfsat platt vid strandkanten han är på väg till i tredje bilden ovan… Men han vet hur man gasar den där pojken…
-
Första riktigt fladdriga akterliket kom väl med NP World Cup slalom -91
Så skrev du… Rätt skall vara rätt… 😉 Även om du har delvis rätt, iofs… World Cup Slalom var definitivt ett steg framåt jämfört med World Cup Racing. Bytte över till MK II hösten -91. Mycket trevliga segel…
-
Grattis som faen! O välkommen till fartens förlovade land…
PS… Du har väl inte missat den eminenta Speedmanualen??
-
Det intressanta är väl att de försöker framhäva att idealmasten är X6
Kan ju bero på att dom inte klarar av att leverera några X9-master… 😉
Men visst är det ett smart drag att göra ett fullblodssegel som passar till lite billigare master! Känns dock som skillnaden mellan V8 och detta segel blir lite liten? Trodde faktiskt att dom skulle göra detta segel bara i små storlekar och V8 bara i större storlekar. Oj vad fel jag hade…
-
Om vi räknar bort det faktum att Fiskebäck suger som surfställe, så har jag mina prylar 5 mil söder om stan… Blir ju en ganska rejäl omväg…
Vet ju att några tyckte det var synd att folket bara försvann vid förra tävlingen. Kör man i en vik som TT, så har man dessutom kontakt med alla mest hela tiden.
Och framförallt. Ett av Sveriges bästa vatten liggger knappt 3 mil söder om Göteborg, varför inte använda det??
-
lathet, mao?? 😉
yeye, hoppas någon deltävling går av stapeln i TT oxå. Vill ju gärna vara med…
-
Gah! Varför envisas med Fiskebäck hela tiden? Funkar kanske för slalom, men definitivt inte för speed.