Forumsvar skapade

Sida 343 av 420
  • jester

Medlem
    6 maj, 2006 vid 21:28 som svar på: Premiär!!

JAcka in Forerunnern i GPSar som vanligt… Kommer fungera. Enda problemet med Forerunnern är u att den inte kan visa knop i displayen…

EDIT: Ähum… men du retunerade nog den, va??

• jester

Medlem
    6 maj, 2006 vid 14:27 som svar på: Äntligen premier!

Vad tror du den modellen kommer att oppa i år?? 😉

Grattis, mannen!

• jester

Medlem
    5 maj, 2006 vid 17:37 som svar på: Vad är en session?
    Quote:
    Det här hade jag helt missat, när kom det till?
    Speed sägs ju vara en tredjedel bräda, en tredjedel segel och en tredjedel fena? (fast lite gubbe borde det ju vara också)
    Men det är bara när man byter bräda som det blir en ny session. Det blir ju helt ologiskt, det är ju lättare att byta bräda när vinden ändrar sig än vad det är att byta rigg! Då måste man ju ändå bryta upp sessions och krångla till det som en del uttrycker det…

Det är så reglerna är idag på gps-speedsurfing.com, helt enkelt. Och jag tycker oxå det är dumt, utan jag vill ha möjlighet att splitta upp min session i flera om jag *vill*, men vill däremot inte att det skall vara ett krav o dela upp.

• jester

Medlem
    4 maj, 2006 vid 20:29 som svar på: Fena till Manta 115
    Hankloose wrote:
    Herregud! Har du KVAR den brädan Jester?!?!? (-:
    Självklart har jag det. Kanonbra bräda. Skall bli kul o testa den med fullcambrat och en riktig fena… Dessutom behöver jag en såpass stor bräda i lite lättare vindar…
  • jester

Medlem
    4 maj, 2006 vid 20:28 som svar på: Vad är en session?

Jag är inte så flexibel, men det beror på att jag slarvade med strechningen efter träning när jag var yngre… 😉

• jester

Medlem
    4 maj, 2006 vid 14:35 som svar på: Vad är en session?

Faen, Knatte… Pratade med en anomyn speedare förut som undrade om vi måste dela upp vår session bara för att man drar mer nedhal osv… Att byta fena o rigg är ju egentligen bara en form av trimm…

Mao se inte till att det blir en massa dum byråkrati med en massa måsten i denna sport. Det har vi nog med i dagens samhälle!

• jester

Medlem
    4 maj, 2006 vid 13:08 som svar på: Fena till Manta 115

Stor fena innebär tidig planing osv, men påverkar toppfarten rejält! Jag kommer köra 35 cm slalomfena till min Hypersonic 125 och 7.8 kvadrat segel. Har även testat med 43 cm Select Lightning M, och det funkar bra, men toppfarten påverkas avsevärt.
    Naturligtvis hade det i ditt läge inte varit dumt att ha en fena när du bara vill ligga o jaga lite fart (35-38cm), och en lite större (runt 43-45 cm) när du bara vill bränna runt lite, och ha möjlighet att höjda rejält.

Mao, så är jag o Hankloose överrens!!

• jester

Medlem
    4 maj, 2006 vid 13:03 som svar på: Vad är en session?
    The_Novice wrote:
    Jester wrote:
    Och naturligtvis sätter jag upp den utrustning jag hade när det gick som fortast…

Det är ju där jag tycker det blir lite konstigt…
    Om man kör 8.5 och sätter ett par riktigt bra tider på sjömilen (men sämre i ren toppfart, tex 2 sec farten), sedan kör man 5.5 på samma bräda och får några bra 2 sec. farter, men är inget vidare på sjömilen. Vad loggar man då, vilken är snabbast? Får man ens nu logga detta som två sessions?

Jag röstar fortfarande för alt. 1, kanske med möjlighet till alt. 2 för dem med dåligt närminne…

Du snackar ju sådana stora skillnader! I det läget förespråkar jag oxå alt 1. Men har faen inte lust att hacka upp min session bara för att jag vill testa om jag kan krama ur nån liten enstaka knop genom att byta till storleken mindre segel, eller fena. Mao det skall inte vara *tvunget* att choppa upp min session. Blir det så, så kommer jag tröttna direkt…

• jester

Medlem
    4 maj, 2006 vid 12:04 som svar på: Vad är en session?

Tidigare gick ju folk ut här och t.o.m. uppmanade folk att regga fler sessions men nu låter det som att man skall bara regga rekord sessions och det spelar ingen direkt roll vad man körde på för prylar?

Nej, du missuppfattar mig totalt. Naturligtvis bör man ju posta sin session för dagen, men det jag invänder mot alt 1 är att jag då *måste* dela upp min dag i flera sessions bara för att jag bytt lite utrustning, och det har jag verkligen inte lust att göra. Jag skulle däremot inte ha något emot att *kunna* göra det om jag vill, så regeln att man bara får göra det om man byter bräda som det är idag, tycker jag är fel.

Och naturligtvis sätter jag upp den utrustning jag hade när det gick som fortast…

Ygge: bifoga en fil bara, så löser det sig.

• jester

Medlem
    4 maj, 2006 vid 07:41 som svar på: Vad är en session?
    tbsurf wrote:
    fredrik.ygge wrote:
    Njae, kontentan blev väl att man kan tillåta alt 2, men att det i praktiken krävs att man agerar enligt alt 1 för att ha en chans till de stora rekorden.

bra formulerat
    är detta våran svenska ståndpunkt?
    session= samma dag samma spot valfritt mtrl

OBS att om man ändå väljer att posta enligt alt1 så är det idag endast tillåtet att posta fler sessions vid byte av bräda/spot (ingen ny session vid segel/fen byte)
    I mitt tycke, JA!

• jester

Medlem
    4 maj, 2006 vid 06:11 som svar på: Vad är en session?
    The_Novice wrote:
    Jester wrote:
    Lär dock behövas 5 bra repor med optimal utrustning för att slå rekord…

Ja precis, och då är det ju alternativ 1 som gäller då…?
    För att slå rekord? Ja!

Men om vi vill att så många som möjligt skall posta sessioner, så blir det helt enkelt för knöligt med alt1! Men som sagt, så tycker jag att man skall kunna, om man vill, dela upp en session på samma spot/dag i flera om man bytt utrustning. Men dock inget krav!!!

• jester

Medlem
    3 maj, 2006 vid 20:28 som svar på: Vad är en session?

(Lät ju också bra att det skulle leda till fler rekord på västkusten! )

😀 😀

Lär dock behövas 5 bra repor med optimal utrustning för att slå rekord…

Vi får ju inte glömma att vi rdan har rekordet på västkusten… Känns gött, då baksidefolket var lite kaxiga där ett tag… 😉 (japp, tyckte det var läge o ta upp den rivaliteten igen… :))

• jester

Medlem
    3 maj, 2006 vid 18:17 som svar på: Boards, Windsurf eller Surf.. ?

Har du scanner?? 😉

• jester

Medlem
    3 maj, 2006 vid 18:14 som svar på: Vad är en session?
    The_Novice wrote:
    I så fall behöver man ju bara logga in sin bästa tid, och inte bry sig förrän man klår den ett år senare, så har det ju inte låtit förut???

Då hette det att man skulle logga in så fort man haft en vettig repa för att just bygga upp en databas med olika brädor och vindstyrkor. Annars blir det ju mest ett antal rekord noteringar med speed tandpetare i holland, down under och i ett dike i frankrike. Hur kul och aktiv sajt blir det?
    Det är ju så det blir om man inte lyckas få ihop en vettig session a 5 repor bara för man bytt lite utrustning.

• jester

Medlem
    3 maj, 2006 vid 17:27 som svar på: Deep-tuttle fena runt 30cm?

Normalt fungerar vanliga tuttle-fenor även i Deep-tuttle-boxar. Gör det på min Hypersonic iaf… Fråga någon speedgalning nästa gång du ser nån, så får du säkert prova o se om det funkar. (kan ju vara en special-box i brädan, men jag tror inte det)

Sida 343 av 420
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA