jester
Forumsvar skapade
-
Precis. Därav mina ”” runt test. Hur som alltid intressant o få se lite bilder på nya prylar.
-
Jovisst är det lite som du säger, och jag kommer definitivt dyka upp på Haga den helgen. Men samtidigt så måste man ju säga vad man tycker om formatet om man inte håller med… Hur skall dom annars få reda på att konceptet kanske inte kommer fungera?
Och sedan har jag mycket svårt att tro att det dyker upp över 1000 pers för att se ett gäng stollar gasa på vattnet…
-
Det är inga som helst problem att svänga med en SuperX. Tror du kommer bli kanon-nöjd med en sådan bräda efter vad du beskriver. Har själv haft både FSW och SuperX, och SÅ stor skillnad är det inte. FSW svänger lite lättare, men SuperX är lättare att köra fort med.
Hoppa går utmärkt, men vågridning kan du glömma, men tycker själv att det är roligare att åka fort än att rida på vågor. speciellt i dom sunkiga förhållanden vi har här i Sverige…
-
Surferboy wrote:Vi kan inte ställa krav på att alla måste gå och köpa en GPS innan tävlingen för att få vara med.
Varför inte? Ser man det som en nödvändig del av surfutrustningen, så tycker jag inte att det är så märkligt, faktiskt. Inge som förväntar sig att arrangören skall stå för bräda o segel o så heller.. Och en GPS är ju faktiskt ganska billig i dagens läge…
Men faktiskt lite tråkigt att Garmin inte inser att dom kan vara med o sponsra det här lite…
-
Japp. Dom behövs. Mitt GPSar vägrar starta utan dessa på datorn. Det lite luriga är att Java ibland installerar sig i ny mapp vid större uppdatering, så man får tanka ner filerna igen.
-
Dom talra mer eller mindre gott om alla brädor. Just Mantan får oxå gott betyg, men dom tycker att den kräver ganska mycket kunskap av personen på brädan.
-
Hur mycket publik kommer där att vara, tro?
-
Förstår problematiken, men själva tävlingen blir då rena rama lotto-dragningen (iaf till viss grad). Den som har mest tur med en vindby precis vid mätstationen kommer vinna, tyvärr.
Men visst är det svårt att välja mellan en bra publiktävling och rättvisa resultat.
Svårt det här…
Själv bryr jag mig inte så mycket om själva tävlingsmomentet, utan mest att träffa en massa pryltokiga gubbar o tjejer och ha så kul som möjligt.
-
Den jag har blir för stor redan vid strorlekar runt 5.2-5.5kvm
Jösses… Mitt minsta segel i år är 5.8 kvm… Och lär sällan eller nästan aldrig behöva ett mindre…
Men jag kommer ihåg Kinetic från det glada 90-talet som rejält snabba brädor. Trodde knappt att dom fanns kvar…
-
Nej. Bara Hart som snackar gippar…
-
Jodå. Kineticen klarade sig väl hyfsat. Men är lite mera freeride än ren slalom-maskin, men med hyfsad toppfart ändå.
-
Kolla bifogad skärmdump