jester
Forumsvar skapade
-
Hohoho! Har dom över huvud taget nån RTK i Japan? Nästan en bedrift o inte vara snabbare med den utrustningen, dessutom… Fast iofs blåste det inget heller… Fi faen va gött att vi har en duktig RTK!
-
Fenan lär jag bli av med, men helst vill jag behålla den. Postade själv en beskrivning på hur man bygger om tuttle-boxar för ett tag sedan. Problemet är att jag har tummen smack i mitten av näven… Varför tror ni att jag jobbar med datorer, för?? 😉
-
np. Får svänga förbi en av dom affärerna o kika nån dag… Vill ju visa att man e från Svedala…
Frågan är hur viktigt det är med siffror på båda sidor? Iofs verkar ISA ganska hårda på just siffrorna. Se bifogad bild:
-
Vet inte. satte precis ut annonsen, men om någon fixar den till Tuttle billigt o bra, så är det ju bättre. För jag trivs kanon med fenan
-
Tror inte det. Man får ju iaf en varning via mail att man måste förnya annonsen efter 60 dagar. Kanske tas bort automagiskt om man väljer att itne svara (man får möjligheten att förnya, eller sätta den som såld..)
Tog just bort ett par annonser. 3 av mina annonser låg under ”most viewed”… 😀
-
Har du fixar siffror till dina segel än då?
Jao. Håller på. Kommer köra snik-varianten… Har skrivit ut 23 cm höga siffror i Helvetica, som jag sedan klipper ut. Dessa använder jag sedan som mallar när jag klipper ut själva siffrorna ur vanlig hyllplast (finns att köpa på större stormarknader, typ). Skall enligt uppgift fungera bra… Vi får väl se om jag orkar gra siffror för bägge sidor av seglet, osch SWE hoppar jag över, då jag siktar på att få samma nummer hos ISA.
Dock hade det varit snyggt med en svensk flagga på seglet istället. Frågan är väl bara var man får tag på ett snyggt klistermärke med svensk flagga på i hygglig storlek..
-
Har haft min till salu hela vintern, men fick sålt den precis… 😉
-
jester, hehe, smaken e helt klart delad. själv njuter jag varje gång jag startar min gamla bil med att jag sparat x tusen kronor som jag sen slipper arbeta ihop å därför kan plocka ut x antal mer surfdagar. Men vissa vill glänsa i bilar å vissa vill surfa
Hehe… Finns faktiskt chans att ajg behåller bilen nåt år efter den är fullt betald tom… Då är det jag som sitter o glänser i min förhållandevis nya bil, som inte kostar mig något alls…
En annan intressant fråga: När skall man sluta betala helförsäkring? aldrig? efter 5 år? direkt? Vad tycker ni?
-
Date : Monday, March 13, 2006
Spot : Sandy Point, Victoria, Australia
Board : Starboard ProKids S-Type Modified
Sail : Gaastra Matrix 7.0
Fin : Starboard Drake Freeride 26
Average speed : 32.82 knots (33.5 33.3 32.6 32.4 32.3)
Max. GPS (display) : 33.9 knots
Max. 2 sec. (software) : 35.7 knots
100 m run : 34.0 knots
250 m run : 33.4 knots
500 m run : 33.0 knots
Nautical mile : 18.0 knots
1 hour : 9.5 knots
Distance : 67.9 km
Windspeed : 16 knots
Windgusts : 22 knots
Remarks : A nice fun day at Sandy Point. I spent most of my time on the Pro Kids S-Type and a bit of time on my Carve 121. I found the carve to be fairly fast in those conditions, only a knot or so behind my PKST.I can’t wait to get a cambered 5.8 and a nice fin to try and max out the PKST. It still has a lot left in it…
Så den har garanterat potential, även om vissa av gubbarna på bilderna nog inte har det… 😉
-
tycker allt de här med nya bilar låter tokigt dyrt alltså!!
Det kostar att ligga på topp!!
Men visst är det oftast en riktigt dålig affär att köpa ny bil, men det är en otroligt härlig känsla att plocka ut sin flång nya bil, vrida om nyckeln och veta att den precis sjönk i värde med X tusenlappar, men ändå inte bry sig… 😀
Men just nu har jag faktiskt haft min Focus i snart 5 år. Nytt personligt rekord…
-
Den där var riktigt cool! ÄR den ett koncept, eller en serieproducerad bil?
En annan bil som torde vara j-vlit bra som surfbil är Honda Element. Tyvärr så tar Honda Sverige inte in bilen, men vet att en firma i Ståckholm importerar den, dock till hutlösa priser.
http://automobiles.honda.com/models/model_overview.asp?ModelName=Element -
SWE 496 wrote:LBj…Ditt inlägg kanske skulle ha passat bättre på OffTopic delen???
Nej. Hans inlägg är faktiskt mera on-topic i denna tråden än vilken storlek på Maui-sails man skall ha, då jag bad om att få just 491 som segelnummer. Visste om att det var en film av Wilgot Sjöman, men intressant att få lite mera info bakom *varför* den hette så.
Orsaken till att jag valde numret? mitt mobilnr är 0709-491 491… 😀
-
Då blir det nog många nya brottslingar borta på västkusten
Garanterat…
-
Det går säkert bra o speed på den gamla plankan. Men det går framförallt lättare att köra fort med dagens brädor. 7.2 o 6.2 är nog ingen dum uppsättning på segel. Hade du varit på västkusten hade jag nog rekommenderat 6.7/6.8 och 5.8, men tror inte den behövs riktigt lika mycket på baksidan.
-
Gäller hastighetsbegränsningar på sjön även för för segel-farkoster?