kinetic
Forumsvar skapade
-
Brädan är faktiskt ett äkta sandwichbygge mig veterligen, dvs EPS kärna,väv+epoxi,herex o så ”liiite” väv till…Det är inte rikigt klart med priserna då även frakten har ställt till det i år (har blivit betydligt dyrare jämfört med förra året då DPD helt plötsligt blivit benhårda på att gods över 170cm är skrymmande, tidigare gick de utan detta tillägg, tack för de DPD…) men jag kommer oxå ligga kring de summorna Bicless nämner, lite beroende på om man vill ha en ”basic” eller en lite mer ”flashig” variant. Leveranstiderna på mina brädor kommer vara ca 4v, Bicless kommer nog ha de på lager…
-
Oåxen: Blir det bra isar i vinter o lagom vind kommer jag ta mig ner till ”Oåxen”:grin: så kan vi ta några ”toppfartsrace”, jag tror det kommer bli jämt skägg:grin:! O jag håller me dryga 51 knop e imponerande men nu finns det ju vääldigt få (är väl bara jag, Mattias R och Mats F vad jag vet, än så länge iaf, där Mats är den snabbaste hittills) som ”speedar” på Iceboard, så möjligheten finns att det kan bli jämt skägg även där, gäller bara att någon riktigt speedgalning får tag i en bräda så:grin:.
-
Carl R: Haha…Nej då, det är ju faktiskt en ”S & M Edition”:grin: För övrigt så är det inte läder utan tyg-stroppar:grin:
-
Zurfman: Intressant att du tar upp just ”speed”. Har för mig att ”Jesse” här på forumet hade en ”speedbatalj” med sin Iceboard kontra en sån där ”is-skateboard” som han tydligen gick knappt segrande ur (de körde i Uppsala-trakten på blankis, fanns även en film från den dagen…Tror toppfarten var kring 35 knop). Jag tror personligen att Iceboarden borde vara lättare att köra riktit fort med på blankis då du kan köra samma stance som i speedsurfing mer eller mindre, på en ”skatebräda” kan man kanske inte pressa lika hårt för då svänger den, gissningar bara…Själv har ja 32knop som bäst på knöglig is med snöfläckar (den dagen hade de med ”skatebrädor” svårt att köra pga allt knöggel…). Brukar köra jämt skägg mot det mesta, bortsett från Isjakter, än så länge iaf:smile:
-
Argulander: Näääää…isbrädan funkar bäst för is-segling, iaf om man vill ha lite ”windsurfing känsla”:grin:. Fast Kitewing är nog det säkraste valet, lätt o stanna, lätt o svänga o dessutom hyffsat snabbt. Det enda negativa är att det är rätt dyrt att köpa nytt (7″ +?) samt att man behöver ”modda” skridskorna om man ska köra i djupare snö… Jag håller mig till isbrädan i år med iaf:grin:!
-
SWE117: Syd-sydväst o lååågt vatten är super i Habo…Var det den riktiningen idag i kombo med låågt vatten så e ja säker på att 40knop hade rykt all världens väg om du kört där…
-
Gussie: Jag är lite old-faioned men mitt råd är att om möjligt köpa en med manuell låda…Inte för att ”moderna” automater är dåliga men de håller inte lika bra/länge som en manuell. Sen tippar jag oxå att automaten drar något lite mer bränsle…Nu har jag noll koll på de två modeller du nämner men jag skulle välja den som är modernast (dvs den av bilarna som är den nyaste modellen, kan ju vara så att Espace -04 är första året av en ny generation medans Allhambra -05 är den sista innan en ny generation presenterades, eller tvärtom…). Finns iofs för o nackdelar med detta, sista årsmodellen av en generation brukar oftast va den bästa medan den första kan ha div barnsjukdomar… Oavsett vilken du väljer så kolla att kamremmen e bytt, brukar normalt bytas kring 12000 mil, kan vara en rätt kostsam historia…
-
Alexxx: Kan bli riktigt platt är min gissning…Så se till o ta iSonicen o sätt lite nya rekord:)!
-
Ser nice ut! Får man fråga vilket ungefärligt pris den har (om man e ”osponsrad” vill säg :grin:)?
-
Kan det kanske vara ett ”fult” trick från NP’s sida, dvs man har ”upptäckt” att det inte är någon större skillnad prestandamässigt mellan compact-clew o den här ”nya” varianten, däremot så kan man kanske räkna med att sälja lite fler, dyra bommar eftersom de gamla bommarna kanske inte passar så värst bra…eller nåt sånt…För övrigt så har GUN lagt upp sin -10:or på den tyska sajten, ser bra ut, som vanligt:grin:
-
Svenne: Har du rätt i…T2 har väl motorn där bak*haha*…Säger som Peter Dalle: ”Tänkte inte på de….”:grin:. Nåja, då får han väl ta hjälp av en kompanjon som står o kollar:grin:
-
George: Kolla tändningen först…Ta loss ena tändkabeln o sätt fast ett gammalt stift, jorda mot ventilkåpan eller liknande på sådant sätt att du kan se stiftet från förarplatsen…Gör sedan ett startförsök, om tändningen är OK kommer det gnistra klart synligt från stiftet, gör det inte det har du hittat ett fel. Isf går min gissning till tändspole, kondensator (borde finnas på en 82:a) eller möjligen brytarspetsen (borde oxå finnas på en 82:a…). Samtliga är billiga grejer så vet du inte om/när dessa är bytta så skulle jag byta iaf…Tändspolen är iofs lite dyrare men det sitter högst sannolikt en vanlig, rund standard spole i bilen, en sådan kostar under 200kr på Biltema tex…
-
Windmiller: Marangoni (http://tyre.marangoni.com/) är italienska däck med mycket förmånligt pris på däckonline just nu iaf!
-
Har du kollat på http://www.dackonline.se? Jag har för mig att Viking e regummering…Nåja. Ska du köpa odubbat så kan du tex hitta Marangoni Meteo (inget supermärke men enligt vad jag hört helt OK däck!) på dackonline för under 500kr/st i dim 185/65/15.
