kinetic
Forumsvar skapade
-
Nej…jag vände ut-o-in på därkten o sydde dit biten för hand…Blev förvånansvärt tätt! Har du tillgång till symskin kan man nog få det riktigt tätt! Att täta med Liquisole eller liknande är ”overkill”… är inte så ofta man har armarna under vatten…
-
Haha…hade/har samma problem…Har en GUN dräkt som jag klippt upp till armbågen ungefär samt sytt i en lagom neoprenbit…Funkar utmärkt även om det tog emot att klippa upp dräkten
-
Biltema har…De har även kolfiberväv numera!
-
Ojoj…där gick det undan värre….Känns som om det kvittar att han hade en ”missvissande Foretrex”, för var den korrekt inställd så kan den ingalunda ha visat ”alltför mycket fel”, säkerligen 35+ i average även om han hade haft en GT-II…
Håller inte GP3S på att ta fram en ”korrektionskoefficient” för Foretrex, det borde väl räcka för att få jämnförbara average-värden, tex GTII=Foretrex*0.96, eftersom de andra värden är inte sååå intressanta, eller? -
Tillägg: Jag tror att man skall ”förbereda sig mentalt” på vad som kan hända vid ett ev ”fall”. På de flesta hängselar finns det 2 spännen som håller kroken (iaf på mitt Gaastra SpeedLite), i nödfall är det enkelt att frigöra sig från kroken iom denna konstruktion, kan kanske vara knivigare om det är ”iso-fix” spännen
-
Råkade själv ut för en ”nära döden upplevelse” i Fituna för 2 år sen…Det var sydliga vindar så närmast stranden var det ”luckor”. När jag planar mot stranden så försvinner plötsligt allt drag, står kvar ikrokad o ”glider” mot stranden. I normal fall så hinner jag räta upp mig och kroka ur, dock inte denna gång…Faller bakåt o drar riggen över mig så den blir som ”ett lock” på vattnet, detta har ju hänt flera gånger så jag vet hur jag skall hantera situationen. Jag faller alltså i ca 10-15m från stranden, det står en del folk på stranden o ser det hela, vattnet är ca 2m djupt där jag faller. Det olyckliga nvar att jag på något sätt lyckas få hängsel-tampen kring halsen, så när jag försöker simma ut under seglet så går det inte, kan inte heller få upp huvudet så jag kan få luft för seglet ligger som ett lock….Efter 2-3 försök att få luft sprider sig paniken, jag hinner även tänka: ”Faaaan…jag kommer drukna här, typ 15m från strandkanten”. Som tur är så lugnar jag ner mig o inser att jag har tampen kring halsen, lyckas få bort den o simmar sedan iväg en bit för att få luft…Efter denna händelse så krokar jag ur tidigare när jag vet att vinden är lömsk för det var absolut ingen höjdare att ha tampen kring halsen…
-
Bara o bara…man måste sära på motor o låda…o har man ändå allt nere så bör man smälla dit en ny koppling…
-
Om det inte är hydarulisk koppling så borde det gå att justera den…Gällande ”hoppandet” så kan en orsak vara förorenade lameller/svänghjul (tex pga läckande packbox), detta fel kan konstateras genom att man slirar lite extra på kopplingen några gånger (typ tant/gubbe), blir det bättre så har du problemet jag nämner…
-
Där har vi ju Ian Rävs 12-13m/s med 5.0 😀
-
Hm…
3.7 är nog inte värt många hundralappar, typ max 300?
6.7 ser ut o ha några år på nacken, typ från 2004. Gissar på ca 800?
Vete katten om brädan är från 2006, men jag skulle gissa att den är värd runt 4000.
Bommen typ 600-700, masten 1000 max.Så nånstans kring 6500 under förutsättning att min antaganden gällande åldern är korrekta
-
kinetic
Medlem22 februari, 2008 vid 13:09 som svar på: Var finns det riktigt bra tångfenor att köpa?Klang: Kan nog stämma…Finns även en fena han kallar för B+F Rake 30, en fena utan konkaviteter med ordentligt tunn profil. Funkar när det är lite gräs. Har 2 sådana en 28cm (tuttle) samt en 26cm (trimbox). Mitt tips gällande dessa fenor är att välja en ”stor” fena, har testat 26cm till 6.8 o det gick inte alls, alldeles för liten fena, krävs nog minst en 32:a eller större…Chameleon skall finnas i 24cm oxå för övrigt…http://www.cameraid.com/Lessacher/chameleon.html
En kontrafråga: Hur blir man medlem i LBWS? Jag har mailat er men ej fått svar…
-
Jocke G: Kolla även Vesta (http://www.vesta.se), Sveland (http://www.sveland.se) samt Atava (http://www.atava.se). Insplanet är nästan aldrig billigast då de endast kollar premierna hos ”samarbetspartners”….
-
Spray: Har du sett annonser där säljaren skriver ”AC behöver fyllas på”?? Brukar nästan aldrig ”bara” vara att fylla på (kostar ca 1000kr), oftast så måste även kondensor/torkfilter mm bytas, kostnad mellan 5-7″…Visst kan det vara som du säger ett enkelt bromsfel men gällande bromsarna tror jag att det är minst beläggen, har man redig otur så behöver skivorna oxå bytas o i värsta fall är det nåt tråkit ABS-fel (dvs där det inte räcker med att byta ABS-givare)…Men som sagt gissningar bara
