Forumsvar skapade

Sida 115 av 321
  • lars_k

Medlem
    20 april, 2007 vid 11:56 som svar på: Lite surf från Varberg idag.

Jo, det gäller nog att ha flyt. Denna prognos lär väl tunnas ut succesivt under nästa vecka… 😛

• lars_k

Medlem
    20 april, 2007 vid 11:31 som svar på: Lite surf från Varberg idag.

Fan, ska jag ta med lillbrädan eller storbrädan… Boka Ryanair Basse! Det blir fett. Nästa lördag, vår 1:a dag – detta system lär ligga kvar några dar:

• lars_k

Medlem
    20 april, 2007 vid 10:39 som svar på: Ni som gled runt i Apelviken igårkväll…

Jag körde 4.0 några timmar, sen var jag tvungen att byta till 3.4. Det var bra tryck i 3.4 också i byarna längst ut.
    Jag tror du skulle kunna ha bra nytta av ett ännu mindre segel. En tjejkompis (Kate), använder sitt 3.3 väldigt ofta. Är man överriggad får man inte ut så mycket av sånt stök som det var igår kväll. Även om man är skicklig…
    Sen vet jag inte hur du hade riggat. Bra med nedhal är viktigt för kontroll, men dra inte uthalet för hårt bara. Det gäller att ha buk, även i ett litet segel. Annars blir det väldigt mycket av/på.

• lars_k

Medlem
    19 april, 2007 vid 09:54 som svar på: Fota surf med systemkamera…

Tack för tipsen romo, och fotosidan har jag redan hittat till! 😉

• lars_k

Medlem
    19 april, 2007 vid 08:49 som svar på: Fota surf med systemkamera…

Jo, de är bra att det finns ett enkelt sätt också. Tex för min sambo. 🙂
    Jag gillar dock att pilla och testa så de goda råden från Ola och Knatte blir något att utgå ifrån. Sportprogrammet är kanske det smartaste att börja med, men inte det roligaste! 😉

• lars_k

Medlem
    18 april, 2007 vid 19:36 som svar på: Hur görs en bräda?

Japp. Semicustom kan man nog kalla det också eftersom de fräste blanken mha en ”mallbräda”. Custom är något helt annat, både i shapeing och tillverkning.
    På Cobra handlar det mera om bakning i ett stort våffeljärn. Allt i ett steg. 😉

• lars_k

Medlem
    18 april, 2007 vid 19:24 som svar på: Fota surf med systemkamera…

Med full buffert är man nere i 0.7 fps med ett snabbt SD-kort… Får nog bli jpeg (2.5 fps, 16 bilder i bufferten) för sekvenser.
    Av (tidsautomatik = ”A” på Nikon), skruva in max ljus (lägsta bländare) i gluggen och justera ISO för tillräcklig snabb slutartid. Känns som en bra variant!
    Blir nog ett 300 eller 400 fast tele för mej också så småningom…

• lars_k

Medlem
    18 april, 2007 vid 18:40 som svar på: Fota surf med systemkamera…

Tack Ola och Knatte. Väldigt värdefullt!
    Det följde med ett motljusskydd med objektivet, hoppas det duger. Och jag köpte ett enbenstativ idag, bra iaf för avlastning…
    Buffern klarar 4 RAW-bilder, kanske inte räcker för en lagom hög bakåtloop i burst (2.5 bilder/sek). Fast minneskort är ju billiga nu.
    Ska sätta mej med manualen!

• lars_k

Medlem
    18 april, 2007 vid 18:04 som svar på: Hur görs en bräda?

Knappast ”production”, snarare såg det ut som ren custom/semicustom tillverkning…

• lars_k

Medlem
    18 april, 2007 vid 12:28 som svar på: Lejet Torsdag morgon

Haha. Lita inte för mkt på mej. Dessutom ändras prognoserna hela tiden… 😉

• lars_k

Medlem
    18 april, 2007 vid 12:06 som svar på: Lejet Torsdag morgon

Lejet ösregn och onshore på morgonen. Apel uppsprickande ”episk” NV på kvällen. Jag tror jag vet vad jag väljer… 😉

• lars_k

Medlem
    18 april, 2007 vid 08:15 som svar på: hjälp! vad gör man åt denna skadan?

Det finns en sats från Watski, med epoxi, ballonger etc. Kostar ca 250 spänn hos en båttilbehörsaffär. Kanske en bra början.

• lars_k

Medlem
    18 april, 2007 vid 06:52 som svar på: Fota surf med systemkamera…

Japp. Det finns ett sportprogram!
    Chans också att min sambo kan fota mej lite då alltså..!
    Stativ och zooma+skjuta kan hon nog klara av… 😉
    Gutt!

• lars_k

Medlem
    16 april, 2007 vid 12:24 som svar på: Airbrush?

Fan va bra! Grattis! 🙂

• lars_k

Medlem
    13 april, 2007 vid 11:53 som svar på: Airbrush?

@Star 376127 wrote:

Quatro rekommenderar inte att byta box som ett alternativ p g a maststroppspluggar etc. Avvaktar nu Quatros inställning.

Det är en sån där box och plugg sitter ihop i en del eller hur? Scheisse.

Sida 115 av 321
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Installera Surfzone som app?

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA