Forumsvar skapade

Sida 126 av 321
  • lars_k

Medlem
    17 december, 2006 vid 18:22 som svar på: Varför blir inte seglen mindre?

Ja, senaste 5 åren har det nog inte hänt så mkt egentligen. Tillverkarna flyttar buken lite fram och tillbaka, lägger in lite X-ply här och lite dacron där, och fixar med designen. Allt för att skapa köpsug efter den nya årsmodellen. 😉 Enda stora grejen som kommit på senare år riggmässigt är väl RDM-masterna, och det har kanske tagit några år att anpassa seglena 100% till dessa master.

• lars_k

Medlem
    17 december, 2006 vid 17:14 som svar på: Varför blir inte seglen mindre?

Jag tror att seglena inte blivit mer effektiva i kraft per ytenhet. Jämför med seglena för 15 år sen då man hade rejäl profil ända upp i topplattan som genererade drag. Snarare är seglena mindre bukiga och mjukare i toppen och därmed mer förlåtande, hanter- och trimbara nu så man kan köra större segelyta vid mer vind. Och man klarar sej med färre segel nu eftersom de har större vindrange.

• lars_k

Medlem
    14 december, 2006 vid 16:34 som svar på: Sean Ordonez Shapes bilder

Finns OFO-måtten någonstans? Hittar dem ej på SOS-hemsidan. Är det intressantaste bredd-måttet, tycker jag.
    Jäkla intressanta brädor. Lätta verkar de bli också!

• lars_k

Medlem
    13 december, 2006 vid 17:18 som svar på: Fena?

Hmm. Jag har kört med 26 eller 27 cm fenor på min FS100. Inte undra på att jag inte har lyckas med nåt… 😉

• lars_k

Medlem
    11 december, 2006 vid 21:01 som svar på: FILMTRAILER från idag!

Jäklar vad det såg fett ut! Ser fram mot rullen!

• lars_k

Medlem
    11 december, 2006 vid 20:03 som svar på: Förstår ni…

@gurra1978 354023 wrote:

Förstår ni hur bra det blev i Vilshärad? Om inte kan jag visa lite film från dagen inom kort. Slänger upp den på http://www.kulingvarning.nu

Nu ska jag redigera : )

Jag förstår! 😉
    Fan att vinden inte kom igår när man var ledig…typiskt. 😛

• lars_k

Medlem
    7 december, 2006 vid 20:08 som svar på: Bärplan

15 knop är inte så illa för en optimistjolle på styltor!
    Fast det finns ju helt klart häftigare och snabbare saker att använda på vattnet. Dessutom mer miljövänliga… 😉

• lars_k

Medlem
    7 december, 2006 vid 18:53 som svar på: Ny kvalitetsfilm från Halmstad i veckan 🙂

Fasen va gött det såg ut! 🙂

• lars_k

Medlem
    7 december, 2006 vid 14:26 som svar på: Bilder mit zchtyle!

er ist gesponst von Falle.

• lars_k

Medlem
    7 december, 2006 vid 06:41 som svar på: jaws XxX

Äh. Bara att trycka in 20 små pluttar Dr Ding så är den fixad!

• lars_k

Medlem
    6 december, 2006 vid 15:29 som svar på: Vintersegling take care!

Fiina Lejet-bilder!
    De e ju faen att man måste jobba, och att just prognosen för helgen ser käss ut, annars fullt tryck varje dag…
    Krya på dej Endy, förresten! Jäkla trist med skador… 🙁

• lars_k

Medlem
    5 december, 2006 vid 11:16 som svar på: Välja DV kamera

Eftersom du vill kunna plugga in en extern kamera (bullet el likn) kan det vara bra att tänka på att det också finns LANC ingång. Dvs kontakt för fjärrkontroll via kabel. Jag har en sån här till min hjälmkamera och SONY-DV:
    http://www.scandinavianphoto.se/?552039
    Med den kan du styra DV-kameran, starta/stoppa inspelning etc, med en enda knapp. Jag har min fjärr fastsatt i hjälmen och DV-kameran i en vattentät låda i ryggsäcken. Funkar bra.

• lars_k

Medlem
    4 december, 2006 vid 13:22 som svar på: Namn på nya hot-bommar?

Super-coque!
    😀

• lars_k

Medlem
    1 december, 2006 vid 12:29 som svar på: Faceplant!

Haha. Där garvade man gott! 😀

• lars_k

Medlem
    1 december, 2006 vid 06:52 som svar på: Jesper B gjorde kvällen, fan!

”Titta vem som plockar fram nu och vem som står och pratar!” Hahaha! 🙂
    Testa denna länk:
    http://svt.se/svt/road/Classic/shared/mediacenter/index.jsp?d=59344&a=712230

Sida 126 av 321
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Installera Surfzone som app?

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA