Forumsvar skapade

Sida 127 av 321
  • lars_k

Medlem
    29 november, 2006 vid 14:32 som svar på: Custombräda enligt dina önkemål för knappt 8000?

Jag tror att det finns en marknad för custom i Sverige. Dock är det en fråga om tillgänglighet och förtroende för shapern och konstruktionen. CLS sålde väl rätt bra för några år sen? Och de som köper en custom är ju ofta väldigt nöjda med brädan och behåller den i många år, dels för att designen inte manar till att hela tiden jaga senaste årsmodellen, dels för att brädan är välbyggd, dvs lätt och håller bra. Witchcraft håller tydligen på att bygga upp nån form av distrubution. Det hade varit kul om nån shop i Sverige nappar!

• lars_k

Medlem
    29 november, 2006 vid 10:38 som svar på: Custombräda enligt dina önkemål för knappt 8000?

Det låter nästan för bra för att vara sant! 🙂

• lars_k

Medlem
    28 november, 2006 vid 17:54 som svar på: Vindsurf fotografering

Hmm. Kan vara jag som stapplar omkring där ute, ser jobbigt ut. Var nog någon av mina första sessions där ute. Orutin var bara förnamnet. =)

• lars_k

Medlem
    28 november, 2006 vid 17:36 som svar på: Spara streamvideo?

Sök igenom cachen för din browser efter att du har kollat på den så hittar du den. Den heter nåt blaha.flv och är på 16948 kB. Den kan du kopiera och döpa om till valfri plats. Jävligt go film för övrigt. 🙂

• lars_k

Medlem
    28 november, 2006 vid 13:34 som svar på: blåser det mer i sydafrika än west oz.??

Mitt i en period av ”CapeDoctor” kan det blåsa nästan dygnet runt, dvs på morgonen kan man få några bra timmar med lite mindre vind, renare vågor och uncrowded i Sunset. Efter lite lunch byter man sen spot norrut för mindre vind (Sunset blåser ofta sönder framåt eftermiddagen…). Men inte alltid, oftast kommer faktiskt vinden först framåt eftermiddagen, och ibland först på kvällen. Eller ibland inte alls… 😛
    Om detta innebär mer surf än i WOZ vet jag inte.

• lars_k

Medlem
    28 november, 2006 vid 11:01 som svar på: Vindsurf fotografering
    Ola H. wrote:
    Även att filma från ön borde kunna blir rätt kul.

Jag släpade mej upp på ön och pausade lite en gång, och passade på att filma med hjälmkameran. Blev rätt sjysst faktiskt, även om optiken är halvtaskig och med vidvinkel så kommer man ju riktigt nära surfaren. Jag kan ställa upp med hjälmkameran om det blir nån form av filmprojekt vid Åsa yttre! 🙂

• lars_k

Medlem
    27 november, 2006 vid 06:36 som svar på: naish

Jag (74kg) kör Session, tycker draget är fullt tillräckligt. Men seglet kräver helt klart lite vana och teknik. Det är inte bara att skota in och så sitter draget där, utan det krävs lite känsla. Framför allt på marginalen. Men på vågen och med fullt tryck är det grymt skönt och neutralt. Kan du leta upp lite bättre vinkel än rak onshore så skulle jag säga Session. Men det beror ju också på vad du gillar för typ av segel. Känsla eller Power?

• lars_k

Medlem
    26 november, 2006 vid 15:51 som svar på: ojrå.

Läste lite noggrannare… Har du vatten i brädan så kanske inte allt är 100 ändå. 😛
    Konstigt dock att du får det sugande ljudet när du skruvar ur luftskruven, om inte brädan är tät…

• lars_k

Medlem
    26 november, 2006 vid 14:54 som svar på: ojrå.

Verkar som allt är Ok tycker jag. Eftersom det var ett sugande ljud när du skruvade ur skruven fanns det ju en tryckskillnad mellan ut- och insida på brädan. Den borde då ju vara helt tät. Och precis som ur en tom plastdunk kan du ju suga ut luft, utan att den för den skull läcker. Dvs väggarna flexar inåt när du suger. =)

• lars_k

Medlem
    26 november, 2006 vid 10:34 som svar på: Helrails cutback

Gutt! Jag tror Proof ”safear” lite på sin std-konstruktion eftersom de ger garanti. Sen kan de säkert bygga lättare till de som vill ha (tex Orjan kör säkert lättare för tävlingsbruk). Köper man std så får man garanterat en grymt stark bräda, och den är ju ändå lätt jämfört med vanliga prod-brädor. Synd på din bräda. Behöver du en ny har jag en med äkta Proof LOGO-design och senaste shapen. Och eftersom Orjan redan lagt på bottensandwich på min nya bräda kan jag vara lite ”flexibel” vad gäller priset, om du är snabb! 😉

• lars_k

Medlem
    25 november, 2006 vid 10:32 som svar på: Another big day at Lista, Norway
    Oåxen wrote:
    I mitt tycke är vågseglingen den ultimata formen av vindsurfing – 100% naturupplevelse – 110% känsla!

Håller med precis. Jag är 36 år och kör säkert i vågorna som den jäkla gubbstrutten jag är. Jag har iaf jäkligt kul och känslan att bara vara där ute är helt grym. Är inte ute efter den perfekta läppträffen eller sätta den där loopen. Jag vill bara njuta maximalt! 😉

• lars_k

Medlem
    25 november, 2006 vid 09:34 som svar på: Helrails cutback

Ila, sorry att jag ifrågasatte vikten på ditt ”spett”. Det kan ju vara att Proof byggde mkt lättare brädor 01, och de kan kanske specialbygga med lättare laminat. Det är kanske en sån bräda du har. Bara att gratulera isåfall! 🙂

• lars_k

Medlem
    24 november, 2006 vid 16:32 som svar på: Another big day at Lista, Norway

Lista och Ride, blir det bättre?
    Helt jävla fantastiskt! 🙂

• lars_k

Medlem
    24 november, 2006 vid 06:40 som svar på: Helrails cutback
    surfslusken wrote:
    Lars_K!

Du har ju tydligen en 73 liters sprojtans ny Proof liggandes, du råkar inte ha en ärlig våg i närheten så vi kan få veta va den väger ink stroppar.
    Min 75 liters -01 väger 5,2 ink stroppar! De är enorm skillnad mot en Cobra bräda som väger 6,5 kg katalogvikt!

Njae, Ila! Jag har av taktiska skäl ej vägt den (vill man veta exakt vikt på brädan man fått hemskickad…?), har dessutom ingen bra våg. Men den är listad på 5.8 kg utan stroppar, och Proof har också en tolerans +/-4%, så den kan väga 6.0 kg som mest.
    Stroppar väger ca 0.4 kg, så din 01 skulle alltså väga ca 4.8 kg utan stroppar. Är du säker på att vågen var ärlig? Den vikten klarar ju knappt inte ens Horney med super-special-lättlaminat för 2500 Euro! (http://www.horney.de bläddra bilderna under ”technologi” – jävligt intressant hur han bygger brädorna – 90 timmars jobb..!)
    Låg vikt är en sak, men en Proof lär ju hålla för det mesta. Du har ju inte fått en enda ding på 5 år eller hur? En Cobra ser ju ofta ut som fan redan efter ett års flitig användning. Ska man köpa en bräda och ha den länge är det custom som gäller, tycker jag. Jag ska som du köra min i minst 5 år är tanken. Då blir det ekonomi i det också och värt det lite högre inköpspriset!

• lars_k

Medlem
    23 november, 2006 vid 21:02 som svar på: Helrails cutback

Krille, var det inte inkl stroppar och fena?
    Men det är klart, när carbonet snålas bort går vikten upp…

Sida 127 av 321
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Installera Surfzone som app?

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA