Forumsvar skapade

Sida 128 av 321
  • lars_k

Medlem
    23 november, 2006 vid 14:30 som svar på: Helrails cutback

Om han tävlar i vågtouren med tunga prod-brädor måste han ju vara helt unik.
    Iofs kanske det är bra att utveckla en shape under rätt viktsförutsättningar. Jag menar man kan kanske inte utveckla en EVO-shape där prototyperna väger 5.5 kg medan prod-brädan kommer att väga 6.3 kg. Han kanske är smart istället för dum? 🙂

…kan dock inte riktigt köpa att han kör produktion i tävlingssammanhang, men det är ju mitt lilla personliga problem. 😛

• lars_k

Medlem
    23 november, 2006 vid 12:27 som svar på: "Gubbdominans" i PWA…
    joth wrote:
    Men det är ju tur att slalom och speed blivit poppis. Då har vi vanliga freerajjdare något att gå mot och identifiera oss med. GPS och snabbare prylar som ändå är lätthanterliga. Fart lockar fram adrenalin det med.

Många av oss 30+ är ju dessutom återfallssurfare och då passar ju dessa grenar bäst. Som många säger, man är ju inte 20 längre…

//Jonas

Japp, sorry. Jag raljerade lite. Därav smileyn. Egentligen borde jag på 36 år också hålla på med att dra repor fram och tillbaka i choppet. Men jag vägrar! 🙂

• lars_k

Medlem
    23 november, 2006 vid 12:24 som svar på: Helrails cutback

Så 1-1.5 kg lägre vikt skulle inte ge nån förbättring i absolut prestanda, menar du allvar? Klart att Scott kör lätta och personligt anpassade customs. Är han dum i huvvet eller? 😉

• lars_k

Medlem
    23 november, 2006 vid 07:43 som svar på: Helrails cutback
    Ola H. wrote:
    Scott kör bara production
    Sorry, att han plockar en bräda direkt från produktion och drar till en tävling har jag jävligt svårt att tro på. Låter för mycket som ren marknadsföring för mej. Har någon mätt av hans brädor och kollat på millimetern? 😉
  • lars_k

Medlem
    23 november, 2006 vid 06:49 som svar på: Gardasjön på Packad o Glad svt ikväll!
    RRD wrote:
    Vilket kanonreportage!

Nu blir det väl frågor på jobbet om denna roliga actionsport igen…

Eller så blir de imponerade av att man klarar en så jäkla svår sport! 🙂

• lars_k

Medlem
    23 november, 2006 vid 06:46 som svar på: En liten update…

Ser gött ut! Vancouver verkar vara en mkt bra plats att bo på!

• lars_k

Medlem
    23 november, 2006 vid 06:34 som svar på: Helrails cutback
    Mag wrote:
    Och ditt resonemang grusas totalt av att Kauli, med några av proffsens minsta brädor, gör såååå grymma roundhousecutbacks på Hookipa. Nu var bädorna iofs inte fetebreda men han kanske obligatoriska är undantaget från regeln??? Förrförra vintern filmade jag honom och han körde emellanåt med brädan mere under än över vattnet. Tyvärr har jag nog inga foto på det hela. Men han imponerade!

/Magnus

Joo, att världens bästa vågseglare, Kauili och Scott McK, kan göra vafaen de vill med sina breda brädor (säkert dessutom väldigt custom-shapade…) är ju en sak. OBS, jag skrev ”mkt svårt”, inte omöjligt. Och då menar jag oss vanliga dödliga. Jag skulle aldrig få lika mycket fart och tryck i vågridningen med min stubbie som jag får med min klassiska. Bergis! 😉
    Och det är bara att läsa vilket test som helst. De klassiska vinner alltid i fart och tryck på vågen!

• lars_k

Medlem
    22 november, 2006 vid 17:51 som svar på: "Gubbdominans" i PWA…

Kauili vann ju vågtiteln förra året och det är väl skam att kalla honom ”gubbe” eller? Sen att slalom och speed inte lockar ungdomar lika mycket som våg och freestyle är ju inte så konstigt. De grenarna är ju as-trista! 😉

• lars_k

Medlem
    22 november, 2006 vid 15:56 som svar på: Helrails cutback

Jo Ola. ”Nån gång” ska jag åka till Maui. 200m bottensvängar vore nåt, även om ett stort Kuau antagligen skulle tugga sönder mej långt innan jag ens fick chans på en våg… 😉

• lars_k

Medlem
    22 november, 2006 vid 13:12 som svar på: Helrails cutback

Japp. NewWaven är ju en klassisk som man säkert kan trycka till ordentligt! Säkert suverän för lättvind men ändå hyfsade vågor, typ DK.
    Jag tror en liten stubbie kan funka i sverige. Kort nos och litet vindfång ger bra kontroll i hårdvind, och EVOn ligger ju stabilt och dämpat i vattnet! Är det dessutom sämre vinkel och lite mindre vågor går den dessutom bra i vågridningen! Men det är nog lite mot strömmen, dock funkar det för dej så är det ju bara finfint. Hårdvind och småvågor är ju inte ovanligt här hemma!
    …inte för sent för Proofen förresten…blir en bra julklapp och komplement till 83:an, 10 liter mindre! Den gillar speed och g-krafter! 😉

• lars_k

Medlem
    22 november, 2006 vid 10:55 som svar på: Helrails cutback
    The_Novice wrote:
    Hur funkar detta på stubbie kontra klassik?

Är nog generellt:
    -Stubbie: tighta radier, ”skatey”
    -Klassisk: mkt speed och tryck, både i topp och bottensväng

Tror det är mkt svårt att gräva ner hela railen på en stubbie och få riktigt tryck och kontroll. Klassisk gäller för riktig aggro-stil på vågen! 😉

• lars_k

Medlem
    22 november, 2006 vid 10:34 som svar på: Helrails cutback

Mycke snack hit-och-dit om en sketen cutback. Den lägger man ju bara så att man kan initiera ännu en go bottensväng på vågen! 😉

• lars_k

Medlem
    21 november, 2006 vid 09:37 som svar på: Spara streamvideo?

VLC ska klara det. Men jag tror filmen blir omkodad, dvs ”captured”, i realtid med en codec som du väljer…

• lars_k

Medlem
    17 november, 2006 vid 09:13 som svar på: Stenudden 11 nov
    Koa wrote:
    Härlig vinkel på Mackan i bottensvängen, här ser man hur bra det kan bli!

Yttre revet var ännu fetare den dan… 😉

• lars_k

Medlem
    15 november, 2006 vid 08:36 som svar på: Custom.

Håller med dej Ola! I sina första försök känns det bättre att bygga enklare laminat, även om det inte blir lika starkt. Och att kopiera en shape man gillar och utgå från denna borde inte vara så svårt. Dvs göra mallar för rocker/deck och outline. Sen man kan skära ut det hela ganska exakt med värmetråds-såg.
    Konkaver, deck etc borde man också kunna kopiera mha slipa och kolla med mallar av nåt slag, typ denna profilmall fast i större format:
    http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=381892
    När man sedan är nöjd med shapen bygger man en riktig sandwichbräda!
    Hade varit jäkligt kul att mecka med detta. Gäller bara ha tid och någonstans att bygga. Tror inte min sambo skulle gilla epoxi-arbete och slipning i vår lgh…

Sida 128 av 321
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Installera Surfzone som app?

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA