Forumsvar skapade

Sida 132 av 321
  • lars_k

Medlem
    20 oktober, 2006 vid 17:09 som svar på: Ny film: Another shitty day in Africa

Det känns som du ska slitas isär samtidigt som du tumlar runt ett antal varv inne i vågen. Sen har du några sekunder på dej att simma ifatt utrustningen innan nästa våg kommer och allting upprepas! Riktigt fett! =)

• lars_k

Medlem
    20 oktober, 2006 vid 15:29 som svar på: Glasgow
  • lars_k

Medlem
    19 oktober, 2006 vid 17:36 som svar på: Glasgow

Tiree får mest vind Okt-Feb, dvs lågtrycksbaserat. Precis som här. Jävligt kul ibland, jävligt frustrerande för det mesta… 8-P
    Tiree får dock säkert mkt mer vind än vi. Enl guiden 80% av dagarna över 4 bft mellan Nov-Feb. Dessutom funkar alla riktningar beroende på vilket spot runt ön.
    Egentligen borde man ta en billig Ryanair dit och stanna en månad…

• lars_k

Medlem
    19 oktober, 2006 vid 16:46 som svar på: Glasgow

Slog lite snabbt upp min ”Windsurfing-guide-Europe”. Finns lite spots väster om Glasgow:
    Machrihanish på västsidan i höjd med Campbeltown på Kintyre halvön, sandstrand, kan tydligen ge feta vågor på SO-SV.
    Sen finns det en hel del spots med plattvatten-chopp längs A77-A78 mellan Ayr och Largs.
    Annars finns ju ön Tiree dit man får ta sej med båt. Lär vara riktigt fett!

• lars_k

Medlem
    18 oktober, 2006 vid 17:57 som svar på: Ny film: Another shitty day in Africa

Sett alla filmerna nu. Grymma! SA kan man inte se nog av. Inte undra på att man åker dit år efter år som nån jäkla flyttkråka! 🙂

• lars_k

Medlem
    16 oktober, 2006 vid 14:02 som svar på: Roll?

Har också för mej att en Goiter är en najs avslutning på en våg. Dvs kliva av med en aerial över läppen. Men en Goiter in i vågen igen kanske likförbannat också kallas Goiter!? Snyggt är det iaf. 😛

• lars_k

Medlem
    16 oktober, 2006 vid 11:25 som svar på: Aggressiv bottensväng, knät i vattnet!?
    Basse wrote:
    Vi får väl synka detta på Torsdag/Fredag då!

Jepp, hoppas det håller nu bara!

• lars_k

Medlem
    16 oktober, 2006 vid 10:16 som svar på: Aggressiv bottensväng, knät i vattnet!?
    Basse wrote:
    DK någon!?? 🙂

Jag är alltid på! Progn ser ”hyfsad” ut lör-sön-mån. 😎

• lars_k

Medlem
    13 oktober, 2006 vid 08:40 som svar på: Bilder från Torö idag 8/10

@Johan!!]

Lars_K wrote:
    Hehe. Det finns inget ni ståkkholmare har som skulle kunna göra mej avundsjuk. Tro mej! )[/QUOTE wrote:

Suck… jag låter några konfen användares bilder tala för sig själva:

Suck?? Torö är säkert ett superspot när allt stämmer (< 5 ggr per år?) och jag skulle gärna vilja testa. Men vågor av denna kalibern har vi på västkusten också (dessutom oftare) så varför skulle jag vara avundsjuk? Det gäller att vara på rätt plats vid rätt tid, oavsett om det är Torö, Åsa, Gislövs, Trollis etc....så får man duktigt bra surf, även i Sverige.
    Men Torö är ovanligt bra att fota, jävligt snygga bilder, helt klart! 🙂

• lars_k

Medlem
    13 oktober, 2006 vid 06:34 som svar på: Mauritius i november..

Kolla på stehsegelrevue.com ”pic of the day”. Rätt ofta bilder från Mauritius. Kolla efter ”süd” eller ”sueden”, verkar som man inte får skriva Mauritius rakt ut. Secret eller nåt. :p
    Hur grymt som helst med feta vågförhållanden. Dock ofta för farligt att ge sej ut utanför revet!
    Nån gång ska jag också åka dit!
    http://www.stehsegelrevue.com/pod/20050926070905/index.shtml

• lars_k

Medlem
    13 oktober, 2006 vid 05:33 som svar på: Bräda upphittad i Halmstad!
    bohm wrote:
    E det inte jobbigt att åka spårvagn med både rigg o bräda som bagage?

Jo, men så tappade han ju också bort grejorna på turen.

• lars_k

Medlem
    12 oktober, 2006 vid 15:36 som svar på: BIC-nummer till Keppler?

Använde ”PZHSDE66CAL” senast (i maj). Med Skandiabanken.

• lars_k

Medlem
    12 oktober, 2006 vid 12:36 som svar på: Stilla på köp&sälj – röra runt i grytan!

Tror de billiga fjolårspriserna i tyskland håller nere begpriserna i Sverige. Varför inte betala nån tusing till för en splitt ny bräda istället för en begbräda i tveksamt skick?

• lars_k

Medlem
    12 oktober, 2006 vid 10:33 som svar på: Bilder från en vecka i klitmöller.
    Alex_ wrote:
    Ligger nära thyborøn? jag seglade dit en gång nämligen och där var de SJUKASTE våg-vindförhållandena jag någonsin varit med om! tror inte det hade lämpat sig att vindsurfa där men FETA vågor och MYCKET vind var där iaf!

Klittmöller ligger några mil norrut. Men det är en brutal kust, som ej går att köra vid pålandsvind pga det brutala shorebreaket. Vid sidvind funkar det dock att ta sej ut, tex vid S i Agger som ligger strax norr om Thyborön.
    Vid SV i Klittmöller skyddar en udde och rev så man kan ta sej ut, likaså i Hanstholm vid V-NV där launchen är riktigt snäll, särskilt nu när det blivit en sandstrand istället för en massa kalksten.

• lars_k

Medlem
    11 oktober, 2006 vid 20:09 som svar på: Bilder från en vecka i klitmöller.

Nordvästra hörnet på Jylland. Nordens (Europas?) Hawaii!

Sida 132 av 321
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Installera Surfzone som app?

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA