Forumsvar skapade

Sida 134 av 321
  • lars_k

Medlem
    5 oktober, 2006 vid 13:18 som svar på: klitmöller, någon som e sugen?

Det fanns tydligen ett par platser kvar i en stuga där några GBG:are bor denna veckan. Så boende löste sej för oss…
    Vi tar 18:30 – färjan ikväll. Blåvand/Hvide S ser najs ut imorgon! 😉

• lars_k

Medlem
    4 oktober, 2006 vid 09:23 som svar på: klitmöller, någon som e sugen?

Tjena Mag. Japp vi brukar ju ses när DK går av!
    Vi blir 3 st från GBG. Blir grymt! =)
    Slå en signal/SMS på plats: 0739-853050.
    Hörs! /Rille

• lars_k

Medlem
    4 oktober, 2006 vid 06:09 som svar på: klitmöller, någon som e sugen?

Jag och ev några till drar nog också över. Antagligen Fre-Sön, kanske även mån.
    Man skulle ev kunna hyra en stuga över helgen om vi blir ett gäng.
    Allt beroende på hur prognosen ser ut på torsdag förstås… 😉

• lars_k

Medlem
    3 oktober, 2006 vid 15:49 som svar på: Sylt, dagen efter…
  • lars_k

Medlem
    3 oktober, 2006 vid 12:09 som svar på: Förstörd bil i Habo Ljung

Han kanske inte insåg att hans segel råkade bula till en bil när det flög omkring… Att tänka på innan man samlar ihop lynchmobben kanske.

• lars_k

Medlem
    1 oktober, 2006 vid 19:08 som svar på: Reparation modell större

Boardlady verkar gilla att kladda med PU-skum. här en exakt likadan skada som din:
    http://www.boardlady.com/petersjp.htm
    Möjligt att brädreparatören Ulf i VBG har footpad-material. Annars kanske du kan pilla loss de som sitter på brädan lite försiktigt, och sedan limma dit igen med kontaktlim. Liggunderlag funkar nog inge vidare, kass slitstyrka och grepp… 😉

• lars_k

Medlem
    1 oktober, 2006 vid 18:19 som svar på: Reparation modell större

Polyuretanlim är inte speciellt slipbart, har lite seg yta… Och 1 cm ojämnheter är nog lite för mkt att fylla ut. Använd PU-skum isåfall.
    Men köp gärna en burk PU-lim och testa på några frigolitbitar vetja, och testa också att duscha på eller blanda i lite vatten för att det ska skumma mer. Annars är det ju rätt fuktigt och varmt i älgens röv för kraftig skumbildning, även med PU-limmet.

• lars_k

Medlem
    1 oktober, 2006 vid 16:46 som svar på: Hoppfest i Sydafrika
    Poopzilla wrote:
    Man e väl gammalmodig, men… sånt här impar på mig. Damn!

Iofs kan man impas av freestyle-snurr-teknik hit och dit. Men grabbar som laddar så här i logo-högt och 15-20 m/s är de verkliga kungarna. Hvergang!

Fasen vad man längtar till SA nu…3 mån kvar. Skethöst… 😛

• lars_k

Medlem
    1 oktober, 2006 vid 09:00 som svar på: Reparation modell större

För att limma ihop bitar av cellplast tror jag mest på polyuretanlim. Suveränt på att fylla ut (bildar skum) och blir riktigt starkt och lätt. Har själv använt det mkt (dock till annat än brädreparationer…).
    PU-skum blir nog väldigt poröst som lim, men bra till att fylla ut större håligheter.

• lars_k

Medlem
    1 oktober, 2006 vid 07:41 som svar på: EVO XTV och övriga ny-generations brädor
    dr Masse wrote:
    Ja, att de inte redovisar vilka segelstorlekar en bräda kan ta är ju helt WAHNSINN!

Verkar som de insett detta… SURF har nytt testsystem för 07 där rek segelgrösse och segeltyp kommer att ingå, samt även seglarens vikt:

http://www.surf-magazin.de/smo/surf_artikel/show.php3?id=3123&nodeid=5&subnav=test&PHPSESSID=9f5dd757be86271ee70e18756227f986

• lars_k

Medlem
    30 september, 2006 vid 08:08 som svar på: Heute freestyle!

Kul att det kommer lite vind till slut…

• lars_k

Medlem
    29 september, 2006 vid 09:17 som svar på: SOS – Sean Ordonez

”Som jag fattat det” … ”Om jag är rätt informerad”.. hehe 😀
    Litar på dej Jesper. Du har ju koll på branschen!
    Tycker också det är dags att Cobra får lite konkurrens. Och mer customkänsla gillar jag också. SOS-brädorna verkar vara riktigt lätta, under 5.5 kg på vågisarna, och de ser dessutom grymma ut!

• lars_k

Medlem
    29 september, 2006 vid 08:49 som svar på: SOS – Sean Ordonez
    Oregistrerad wrote:
    Förresten, görs de i Cobrafabriken eller hur har han fått till det med konstruktion osv?

Som jag fattat det så tillverkas de i samma Kinesiska fabrik som AB+.

• lars_k

Medlem
    27 september, 2006 vid 10:53 som svar på: EVO XTV och övriga ny-generations brädor

Alla borde ha en klassisk vågbräda i sin ägo. Varje vågseglares förbannade plikt, tycker jag! 😉
    Särskilt som man kan få tag i en fin beggad för några korvören.

• lars_k

Medlem
    26 september, 2006 vid 19:16 som svar på: Reparation modell större
    djevulen wrote:
    kör med byggskum eller ta till snick varianten,,köp trälim på flaska å blanda det med vatten,det blir ett stenhårt skum,glöm inte att gröpa ut det gamla sunkiga skummet först,fukta sedan lite lätt i gropen med vatten å tryck in skummet,skär sen bort det överflödaig skummet med tex ett bågfilsblad,sen e det bara att laminera

Du menar trälim av polyuretan-typ eller? Det skummar bra ihop med vatten. Vanligt vitlim är nog ingen höjdare… 😉

Sida 134 av 321
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Installera Surfzone som app?

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA