lars_k
Forumsvar skapade
-
Krossholmen funkar på allt mellan O och SV. SSO är perfekt.
Du måste ju hitta dit Rambo. Du bor ju i Torslanda för fanken. 🙂 -
Nä. Kippholmen lär suga idag. Krossholmen funkar fint på SSO däremot. Men man får bära grejorna 200 m så det pallar väl inte ni lata ungdomar…
Jag drar dit om en kvart. -
Ja, det brukar köa upp duktigt till färjorna så här dax. Tror jag drar till K-holmen istället. Är på vattnet inom 20 min från det att jag lyfter ändan från jobbstolen.
-
Jodu. Jag var ute och spatserade en sväng nyss och tyckte det drog hyffsat i flinthåren. Kanske drar ut senare… När drar du?
-
Haha. Du har väl 5.0 som störst eller nåt? Lite väl optimistiskt kanske… 🙂
Japp. Vi kanske ses där ute på nån ö senare! -
Har inget race-segel och kommer fanimej aldrig att skaffa ett heller 🙂
Körde mitt största, Gaastra Echo 6.4! Ni missade inget episkt surf heller. Rätt byigt… -
Ser kapad ut. Kidsen brukar tydligen göra så för att glida bättre… 🙂
-
Lite off, ja men iaf… 😉
Vi kör Adams för laster in i kaross, Nastran modal-transient-respons-analys (FE med dynamik, dvs inkl exciterade moder i massbelagd kaross), och NSOFT FE-Fatigue (konkurrent till LMS…) för livslängdsanalysen. -
Blev Beerlanda för mej. Hade riktigt bra tryck mellan 17 och 18, sen sunkade det mer och mer… Lite surf igen iaf, var ju ett tag sen.
Frågan är bara var alla Beerlanda-löcals var nånstans… =) -
Man kan ju alltid stå i regnet och snurra på seglet. 😛
Ses! 🙂
-
Rätt stora skillnader mellan olika freestyle-brädor. Ska du ha en bräda som är lite mer allround, ska du nog undvika sådana som har mycket gimmiks, typ spocktails, extremt plana deck etc. En spocktail gör t.ex att brädan carvar sämre och suger lätt fast innan planing.
Jag resonerade precis som du, är ingen freestylenisse men vill gärna lära mej lite grundtrick och bränna lite i lättare vindar. Valde mellan Skate och JP FS, inga gimmiks, lättplanade, snabba och kan trickas med.
Blev en JP FS100 Pro 06:a. Jäkla lätt och go bräda, planar i en fjärt och är riktigt snabb (upplevd speed iaf…). Ändå bred och stabil att stå och snurra seglet på. Går lite stötigt i chopp, dock inte alls så illa som man kunde tro med tanke på bredden.
Alltså Fanatic Skate eller JP FS, finns iofs säkert fler mer allround freestylebrädor att välja på. -
Jag kanske drar upp till Getskär, bilen är packad. Ser ut att kunna vrida upp till V och bli lite vind ikväll. Skagen har vridit upp och ökat till V 9 m/s nu.
-
Lars_K wrote:Japp. Beställde både trick-boken och Europa-spotguiden från stehsegel-shopen. Innan ni drog igång gruppbeställningen förstås… 😛
Har inte fått hem böckerna än dock.Fick böckerna idag!
Tricktionary var helt klart över förväntan. Fina bildsekvenser med grundliga beskrivningar ger klart mer än att titta på dansken i slowmotion om och om igen… Väldigt fin bok, för alla nivåer! Dock inte så mkt våg förstås…Windsurf-guide Europe är mkt seriöst skriven. Minsta spot verkar vara med. Dock saknar jag Norge…
Ska köpa World-guiden också när den kommer. -
Vafaen. Sabba inte min tråd nu med ert runksnack!
🙂