lars_k
Forumsvar skapade
-
Man har rätt att ställa lika höga krav oavsett var man handlar. Keppler har säkert inte lägre ambitioner än andra handlare och han har ju hållt på i flera år och krängt brädor över hela Europa. Dessutom finns det flera andra tyska handlare som håller samma prisnivå. Har själv handlat av 4-5 st olika och aldrig haft något strul. Men det är klart att nån kund av hundra kan få fel grejor och fraktskador. Den risken får man väl alltid räkna med om man handlar över nätet. Men det går ju att rätta till även om det kan bli en del strul.
-
adde wrote:Lars_K: Synd att det inte vind mer vågor i sverige! vind eller inte 😀
Hvafalls? Synd att vågor inte vågar mer i sverige utan vind…? 😉Dude. Vid närmare eftertanke skulle man nog kunna glida omkring med en sån i Åsa också ett tag efter att vinden dött. Frågan är vad vågsurfarna säger om man kör slalom mellan dem med ett sånt chabrak…
-
Har försökt banda high.tv igen men har inte lyckats. Kanske om man kan streama in det i VLC på nåt sätt. I VLC kan man spara streams… Verkar dock som high.tv kräver senaste windows media playern med ”direct show” eller nåt… 😛
-
Jäklar va soft det ser ut. Synd att det så sällan finns vågor utan vind i sverige bara…
-
Jo. Det har du säkert rätt i. Funkar säkert bra till våg och freestylesegel men man ska nog inte hoppas på sitt cambrade race-segel, eller? =)
Och som du skriver så är den mest avsmalnad längst fram där det ändå normalt sett är stort spel mellan bom och segel.
Kul med nytänkande. Återstår att se om det blir en ”hit”.
Enl Jeff verkar den ju vara lösningen på alla världsproblem. 😉 -
Det gäller att inte trimma bukigt lättvindstrim och helst köra plana sidvindssegel med den bygeln…
-
Vad är det för jävla tips? Ser ju ut att ha gått rakt av framför masten…!?
Rigg finns dock och en fin bom kan också skymtas bland brötet.
Men 3000 kr…? Nja.
😉..ser ut som den årliga vårstädningen kommit igång. Dessa annonser på blocket är ett mkt bra vårtecken! =)
-
Tror inte windguru är nån guru på prognoser på alpsjöarna. Det är mkt lokala vindfenomen som med rätt förutsättningar kan ge fett med vind och vara vindsäkert. Temperaturskillnader mellan topp och dal ger termiska vindar, tex fön-vind. Bäst är nog att lära sej vilka förutsättningar som gäller för resp sjö. Hör med locals! Tror det kan vara grymt, men plattvatten förstås… 😉
-
Haha. Hajnojja… 😉
Jag snackade med en local när jag var där. BigBay är grymt för vågsurf på vintern!
http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=39631 -
Tyvärr funkar stängda handskar inge vidare. Möjligtvis om man kör väldigt mkt ikrokad och kan avlasta i kroken och hålla löst i bommen. Har ett par Dakine CWM (som alla tycker är så himla bra…) som jag testat lite grann. Kunde kanske köra 30 min och rida ett par vågor men sen blev jag för trött i greppet. OK jag kanske är ovanligt klen men vem är inte det efter vinteruppehållet? 😉
Vågsegling innebär nog helt enkelt för mkt greppbyten och drag och slit i riggen. Mina uppklippta Biltema gör mej aldrig besviken, bara något sämre i greppet och så länge man inte badar för mkt är de tillräckligt varma. Gäller också att ha god cirkulation, inte för trång våtdräkt i armarna, gå upp och veva med armarna ibland och vara varm för övrigt: neoprensockar/varma skor, extra lager under våtdräkten och varm huva. En termos med kaffe i bilen gör också susen! -
Känns som man hade stått ut med att bo där nere. Tanken har slagit mej att flytta dit. Vågsurf på vintern och vindsurf på sommaren…
Tror du får det gött där nere. Köp en vågsurfbräda när du kommer dit!
…och hajarna syns sällan till på atlant-sidan… 😉 -
Snackade med en local i SA. Under vintern kommer i princip inte den termiska SO – vinden igång alls utan man får förlita sej på lågtryck som sveper in NW-vind. Swellet blir då lätt dubbel mast och de vanliga spotten som Sunset och BigBay blir i princip okörbara. Man får köra neråt kapet, typ Witsand, Crayfish och Outer-Kommetjie i minst masthögt. Bara experterna vindsurfar på vintern.
Dock ger den nordliga vinden betydligt varmare vatten. Vattentempen är faktiskt högre på vintern än sommaren!
Vågsurfingen är mkt bättre på vintern med större swell och helt cleant när vinden vrider till off då lågtrycken passerat. BigBay är grymt bra på vintern för vågsurf. -
Fina, lagom stora vågor och härlig vågridning. Skön film!