lars_k
Forumsvar skapade
-
Kommer SP och andra konkurrenter också och visar grejjer? Hörde att de gjorde det förra året…?
-
Jo, håller med Ola_P. F60 sekvenserna är nästan mina favoriter. Han guppade ut i 6-7 m/s med en liten 85l RRD FSW och 5.0 genom logohögt shorebreak och kom ut varje gång. Alla andra som försökte blev tokspolade.
Sen drog han så satans goa fullgas aerials på invägen och stod dem också varje gång. Allt i solnedgången i Sunset. Grymt imponerande!
Detta 3 timmar innan jag tog flyget hem. Bra avslutning på resan. 🙂 -
Skön rulle Gurra!
Jag missade BigBay helt förutom en nuclear kväll med 1m swell…
BigBay är finfint men också crowded så det blev mkt Melkbos istället.
Gillar när du rider samma våg omvartannat med en annan snubbe! Det gör jag i min film oxå, snacka om att kramas på vattnet! =) -
Har inte bredbandet hittat till Älmhult än? 😉
Här har du iaf en stillbild från Elands… -
Exakt samma krok som på min Prolimit – Team Wave sele. Tog fram min och kollade. Kör hårt! =)
-
Jodu, Rambo. Seglet ligger hos North på lagning nu. Fick underliket pressat mot magtrakten i den spolningen och där sitter det visst en vass liten krokjävel och flinar.
-
Vi var vid Platboom nere vid Cape Good Hope och trodde vi skulle få surfa. Dock blåste det bara 7-8 m/s så det blev bom.
Surfa Platboom var ett av målen med resan så jag måste dit igen och pricka av i sista spottet på listan. Antagligen blir det inom ett år. =) -
Hade man bara bra fart kunde man vara på rätt ställe vid rätt tid. Det var rätt långt mellan vågorna, iofs var de oerhört snabba, säkert över 20 knop. Dock var det byigt en bit ut. En gång tappade jag draget och hamnade i vattnet. Tyckte det såg lugnt ut, det kom nåt stort långt ut såg jag. Precis när jag kom upp bröt ett fett as precis bredvid mej. Då tänkte jag att jag nog snart borde ta mej in. Hade inte full koll kändes det. Men det var så mäktigt så jag fortsatte en god stund. Man låg på samma våg långt utifrån och speedade fullgas i ett par minuter innan den slutligen bröt mot stranden. Fantastiskt! =)
-
Byigt 4.5, swell period 15 sek, nästan dubbel mast vid pointet, masthögt shorebreak. Najs. 🙂
-
Dannek..! Jo, jag vet att jag nog skulle kortat filmen en hel del för konfen. Men för oss som var med så är det kul att se även när man plockar lite sega waves. La ut den oförändrad för jag get inte göra om den. Och ”lifestyle” höll vi inte på med där nere. Det var 100% hardcore surf hela tiden. =)
Och chicken-gyben är min norske polare Kåre som står för. Han brukar göra så och brukar bli kallad chicken för det. Men han hade garanterat blivit smashad i den vågen, sen gippade han en gång till och pep ut utan problem. Inte fel egentligen. Master är dyra och det var 3 timmar till närmsta surfshop.
Hade väldigt slimmad packning, 20 kg surfpaket (en bräda, 2 segel, en mast, en bom) och 22 kg väska (mest längare fenor etc..), så headcamen fick stanna hemma.
Är grymt lycklig att jag fick uppleva ett fett Elands. Det var ett av mina mål med resan. Det var dessutom dagen innan jag flög hem. Och vindstilla nere i CapeTown… =) -
Tror också att du med din vikt isåfall skulle satsa på en WaveSwallow 68.
-
Den är på 130 Mb. Tyvärr blir det dålig speed när många laddar ner samtidigt…
Ska bli kul att se ditt bidrag Gurra! 🙂Här är ännu en najs bild från Elands…
-
Tack Börje. Du får dra till Elands nästa gång. Det ska jag iaf. =)
-
Här är en film därifrån… Ser helt OK ut med gött logo shorebreak:
http://www.submitavid.com/windsurf.php?itemid=134#i