Forumsvar skapade

Sida 164 av 321
  • lars_k

Medlem
    29 december, 2005 vid 10:11 som svar på: dagbok fran kapstaden

Borje! Sunset och bigbay ar kass nu. Inget SW-swell. Vi kor bara melkbos och yzerfountain nu. Vindswell pa 2m i melkbos och uppat 3m cleant i yzer. yzer ar grymt. mkt mindre vind och byigt men korbart nar det nukar soderut. kor till yzer nar det drar pa overriggat 4.5 i melkbos.
    Hoppas pa mer swell. Fick en masthog dag i Haakgat i tisdags. Mer sadant! Grymt pointbreak spot med clean vanstervag. Vi ses!

• lars_k

Medlem
    16 december, 2005 vid 18:50 som svar på: Sugen på varma handskar?

Aha. Va bra. Har varit en hel del dynga här på sistone. Men det hör ju årstiden till… wink.gif

• lars_k

Medlem
    16 december, 2005 vid 18:42 som svar på: Sugen på varma handskar?

Äntligen! Heja Ola! =)

• lars_k

Medlem
    16 december, 2005 vid 08:18 som svar på: dagbok fran kapstaden

Ajfan. Jag skrev som vanligt lite med glimten i ögat. Men det lyckades jag visst inte få fram denna gången. Ha de gutt i vinterkylan! Haha. wink.gif

• lars_k

Medlem
    15 december, 2005 vid 07:20 som svar på: dagbok fran kapstaden

Haha. Nähädu. Att glida ner till Sunset med surfbrädorna på taket är ingenting jämfört med tjurrusningen över älvsborgbron varje morgon och kväll… tongue.gif

• lars_k

Medlem
    15 december, 2005 vid 06:41 som svar på: dagbok fran kapstaden

Jaha. Nu kom hajsnacket igen från alla avundsjuka som inte åker till SA i vinter. Störtlöjligt. I själva verket minskar jag min risk att dö när jag åker dit eftersom jag kommer undan morgon och kvällsrusningen till och från jobbet varje dag.
    Men vattenstarterna kommer att gå snabbt där nere såklart… blush.gif

• lars_k

Medlem
    14 december, 2005 vid 13:49 som svar på: dagbok fran kapstaden

Aha. OK. Du får la återkomma nästa år och köra drömspoten. Jag gillar egentligen inte varken Big Bay eller Sunset. Det blir alldeles för tjockt på vattnet. Särskilt i Big Bay är helt kört att få till något när det är 200 pers ute samtidigt. Hoppa går ju, men i vågridningen blir man garanterat stängd av nån tyskjävel. Vid Sunset brukar jag dra mej norrut uppåt Kitebeach för att hitta egna vågor. Och Big Bay undviker jag helt om det är för mkt folk. Då drar jag hellre till Melkbos eller Haakgat på vägen dit. Längre norrut finns dessutom Yzerfountain som är helt tomt om man slörar ner en bit med supercleana feta vågor. Mitt emellan Yzer och Melkbos finns Silverstroom strand som också lär vara grymt. Man behöver inte stå ut med trängsel i SA om man inte vill. Dock vill man ju kanske inte heller vara helt ensam på ett spot heller, med tanke på hajar och andra faror… blush.gif

• lars_k

Medlem
    14 december, 2005 vid 07:02 som svar på: Sydafrika, hur mycket blåser det?

När det är stabilt väder, dvs högtrycksbetonat, kan man räkna med att ”CapeDoctorn” drar igång under eftermiddagen. Vinden tilltar hela tiden i styrka så man får byta spot och dra sej uppåt kusten där det blåser mindre. Om man inte vill stanna i Sunset till kvällen och ha pungdrag i 3.7 och sönderblåsta vågor förstås. De två vintrarna jag varit där i dec-jan har jag haft en rate på 70% segling. Då bara i vågor. Tar man med freestylekitet också och kör på sjön kommer man nog lätt upp i 90% segling. SA rockar.

• lars_k

Medlem
    13 december, 2005 vid 17:29 som svar på: dagbok fran kapstaden

Japp. Om man kör spotsen på norra peninsula är det mest sandstränder. Spoten nere vid kapet är lurigare med rev som sticker upp här och där. Vågorna är oftast fetare där nere och det finns en del pointbreak, tex ett vid scarborough. Målet är att köra Platboom denna resa. Kan lätt bli masthögt och helt vansinnigt… Sen har man ju Elandsbay halvvägs upp till Namibia oxå. Stora planer… tongue.gif

• lars_k

Medlem
    13 december, 2005 vid 13:14 som svar på: dagbok fran kapstaden

Gött som fasen. Klarade du den feting-läppen eller ligger du i tvätten i nästa sekund? =)

Mitt flyg till CPT lyfter lördag morgon..jihaa!!

• lars_k

Medlem
    13 december, 2005 vid 13:01 som svar på: nu kan jag sälja surfgrejorna!

Jag fattar inte hur du resonerar. Nu kan du ju ta dej ur Ghettot och surfa på riktiga ställen. Sälja prylarna i det läget verkar ju vansinnigt.
    Menmen… Grattis iallafall. wink.gif

• lars_k

Medlem
    12 december, 2005 vid 21:08 som svar på: Vindsurfing.se’s monocoque kolbom

Har en känsla av att Janne har lite ”flexibel” prissättning så det är bättre du kollar med honom. Men det var BRA mkt billigare än vad samma bom kostar i tyskland (589 Euro hos http://www.andreas-klier.de/shop/lorch/gabel.htm )
    LOCS:
    http://surf.to/locs

• lars_k

Medlem
    12 december, 2005 vid 17:34 som svar på: Vindsurfing.se’s monocoque kolbom

Det där med diameter på rören verkar vara väldigt rörigt. Chinook anger 29 mm diameter, det gör Tecnolimits XTR också. Jag mätte brorsans Chinook med skjutmått som gav 32 mm, medan min Tecnolimits XTR verkligen ligger på 29 mm inklusive grepp. För övrigt en helgrym bom med ÄKTA monococue, dvs helt utan skarv med genomgående rör genom ledade frontbeslaget. Böjkurvan är lite skum men kändes jävligt rätt efter några pass. Tas hem av Locs-Janne till ett bra pris:
    http://www.tecnolimits.de/products-carbon.htm

• lars_k

Medlem
    8 december, 2005 vid 14:20 som svar på: Maui report

Joo. Det kan man ju drömma om. 1 månad är mer realistiskt jobbmässigt. Om man inte ser till att vara ”mellan två jobb” vid den tidpunkten förstås… wink.gif

• lars_k

Medlem
    8 december, 2005 vid 13:36 som svar på: Maui report

Japp. Jag har förstått att vintern har fetast swell, men också mindre stabil vind. Som kompromiss för min nivå har jag har fått för mej att Mars-April skulle passa. Vill ha så stabil vind som möjligt. Och logohögt duger fint. Jag har inga Jaws-ambitioner även om det hade varit ett najs sätt att dö på.
    Men efter Olas och Mags rapporter kanske hösten är minst lika bra. Men då går ju westcoast här hemma som tåget (normalt sett…). tongue.gif

Sida 164 av 321
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Installera Surfzone som app?

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA