Forumsvar skapade

Sida 176 av 321
  • lars_k

Medlem
    7 september, 2005 vid 18:23 som svar på: Fråga till Lars_K

Tjena Börje. Ingen high-tech eller nåt. Jag har klippt ut en bit neopren ur en kasserad våtdräkt och tejpat fast med vävtejp. Köpte vit tejp (typ silvertejp) så det inte skulle helt kass ut färgmässigt. Klipp ut en bit som är lite ”överstor” så du kan vika runt nosens kant, sen är det bara att tejpa.
    Jag vill inte att nosen ska gå igenom seglet (har hänt mej…) och vadderingen skyddar ju också nosen från slag från masten.
    Detta är ju en lösning som är lätt att ta bort. Inget kontaktlim eller likn. Bara tejp-klet som man kan tvätta bort med T-sprit. Lycka till. wink.gif

• lars_k

Medlem
    5 september, 2005 vid 18:27 som svar på: FILM ! Augusti 2005 Av DanneMan

Snyggt redigerat! Och kul att se alla GBG-spots in action. Särskilt Hummerviken som man har bomkört till några ggr… wink.gif

• lars_k

Medlem
    5 september, 2005 vid 05:56 som svar på: Film: Åsa yttre rev med headcäm…

Gött. Nästa film ska bjuda på feta vågor. Det lovar jag =)

• lars_k

Medlem
    4 september, 2005 vid 20:09 som svar på: Film: Åsa yttre rev med headcäm…

Ja. Det var nog för små vågor för att man ens ska uppfatta att man rider. Vid 4.5 och mer är det över gubbe, då blir det helt annat!
    Var sjysst att sitta på en sten och vila ute på ön och filma på nära håll…det ska jag göra fler gånger.

• lars_k

Medlem
    4 september, 2005 vid 19:46 som svar på: Film: Åsa yttre rev med headcäm…

Japp, vilken familjelycka…! smile.gif

• lars_k

Medlem
    4 september, 2005 vid 18:21 som svar på: Film: Åsa yttre rev med headcäm…

Japp, häng på. Hoppas det blir en dag med VSV 4.0 snart =)
    Brorsan beställde 3st Gaastra Poison 04 av Keppler men det blev visst lite fel så han fick 05:or istället för samma pris…den grisen….

• lars_k

Medlem
    2 september, 2005 vid 16:01 som svar på: Bilder från Torö i måndags?

Finfin film! Gött att ni kör Torö även i rak onshore… Måste vara rätt svårt att ta sej ut. Undervattenhus funkar ju bra, man kommer väldigt nära. Jag tycker inte det blev så skakigt. Nu fattas bara några sekvenser med hjälm-cäm också. =)

• lars_k

Medlem
    31 augusti, 2005 vid 10:38 som svar på: da curve eller pocketwave?

Man ska aldrig dissa någon bräda. Shapen är alltid en kompromiss av olika egenskaper. Man kan inte få ”allt” i en bräda, inte ens en *board-EVO. wink.gif
    Det gäller bara att hitta sin stil och vad man gillar för kombo av egenskaper. Jag letar för fullt… tongue.gif

• lars_k

Medlem
    30 augusti, 2005 vid 20:13 som svar på: da curve eller pocketwave?

Jag menar att behålla kontrollen i stora, snabba vågor, framför allt i en hårt carvande bottensväng. I sverige kommer sällan att få problem med detta. Det är också en fråga om stil i vågridningen. Vill du göra vida bottensvängar med bra tryck eller kvickt klämma runt brädan i bottensvängen och göra en snappy arial off-the-lip? Är du den kvickare typen kommer du ha helball med en mkt livlig bräda som Pocketen. Prioriterar du komfort i chop kanske du ska välja en annan stubby, typ EVO eller RWW.

• lars_k

Medlem
    30 augusti, 2005 vid 18:48 som svar på: da curve eller pocketwave?

Återigen en smaksak. Vissa gillar en hård, ”krisp”, lätt, gång i brädan. Jämför sportchassi mot komfortchassi i en bil =)
    Jag gillade min gamla Goya 255:a för den hårda gången som gjorde att brädan kändes väldigt lätt och livlig. Dock blev den lite studsig när det var bra tryck, framför allt på vågen i sydafrika.
    Jag tror den hårda, livliga gången i pocketwaven (var en av de hårdaste/direktaste brädorna i SURF…) kommer att funka för mej. Andra vill ha mer komfort och lugn gång. En lugnare bräda stöter inte heller lika tidigt på sin max-gräns som en hårdare. Teknik- och smaksak wink.gif

• lars_k

Medlem
    30 augusti, 2005 vid 15:02 som svar på: da curve eller pocketwave?

En stubby är generellt lättare att kontrollera i luften pga den kompakta formen. Bredden i tailen ger också bättre popp. Dock tycker en del att en traditionell vågis ”spårar” bättre upp för vågen i hoppet. En stil/smak-fråga kanske…

• lars_k

Medlem
    30 augusti, 2005 vid 10:53 som svar på: da curve eller pocketwave?

Hmm. Nä. Leveransproblem från fabrik…typ. frown.gif

• lars_k

Medlem
    30 augusti, 2005 vid 09:25 som svar på: da curve eller pocketwave?

Windsurf testade Pocket 78:an och 85:an (’05:or) i oktobernumret 2004. Ligger här:
    http://www.windsurfer.co.uk/tabou_test_pockwave78.htm
    Och Da Curve 73:an:
    http://www.windsurfer.co.uk/tabou_test_dacurve73.htm
    Och Pocket 78:an var tesvinnare i vågor upp till 3m i tyska SURFs test. Tydligen jäkligt kvick i småvågor. Dock fick den inte så bra betyg i stora snabba vågor då den tappar i kontroll.
    Jag har precis köpt en Pocket 78 2005:a, har dock inte testat den än. Tror den passar mej perfekt för normal 4.5-5.3 X-on på westcoast, med en snabb Naish Comp 8.3:a som backup för Klitten, Sydafrika eller ”episkt” här hemma. =)
    Jag får la se hur bra det blir… tongue.gif

• lars_k

Medlem
    30 augusti, 2005 vid 07:09 som svar på: Apelviken eller Läjet???

Fasen Glenn! Har tänkt på om nåt sånt skulle hända. Man kan driva omkring rätt länge där ute om nåt pajar. Bra att du kom iland med alla grejorna och dej själv i behåll. Egentligen borde man kanske inte segla Åsa-yttre ensam…

• lars_k

Medlem
    29 augusti, 2005 vid 11:16 som svar på: Borttappad/kvarglömd hjälm i Läjet

Vad sjysst att du hann kladda och dutta på den också!

Sida 176 av 321
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Installera Surfzone som app?

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA