Forumsvar skapade

Sida 177 av 321
  • lars_k

Medlem
    28 augusti, 2005 vid 19:18 som svar på: Strandstart? (träningstips?)

Har du inte nåt ställe utan vågor där du kan öva lite bättre? I Halmstad finns ju stränder i olika riktningar, kanske du kan hitta ett ställe där vågorna inte hittar in? Kommer att göra dina försök mkt enklare… Varför komplicera saker i onödan? wink.gif

• lars_k

Medlem
    28 augusti, 2005 vid 13:28 som svar på: Skum prognos fär gbg-vbg

Det kostar att ligga på topp… wink.gif
    Du missade inget, Åsa kan bli fasen så mkt bättre, men denna säsongen får man nöja sej med det lilla. Normalt hade man ju inte jagat upp sej för en sketen 8-11 prognos. =)

• lars_k

Medlem
    28 augusti, 2005 vid 10:46 som svar på: Skum prognos fär gbg-vbg

Jag steg upp 06, på vattnet 07 i Åsa. Fick 3 hyfsade timmar på yttre med 5.3 och 1-1.5 m bryt. Perfekt Åsa-vinkel. Helt solo 1:a timmen sen kom brorsan och Mag ut också. Helt OK. Inget koks. =)

• lars_k

Medlem
    27 augusti, 2005 vid 20:30 som svar på: GUN sails 2006

Gun pressar priset med få mellanhänder. Kvalitén är jämförbar med de bästa. Tyvärr är andrahandsvärdet halvkass. Jag sålde en linje ett år gamla vågsegel. Fick 3600 för 3 fina segel. Jag hade gett 6500 för dem nya. Mycket tapp i % men inte i pengar. Ska man köpa och behålla flera säsonger är Gun ett suveränt budget-alternativ.

• lars_k

Medlem
    27 augusti, 2005 vid 20:20 som svar på: Skum prognos fär gbg-vbg

Verkar vara extremt svårbedömt väder nu med regnskurar som gör att vinden kommer och går. Nu ser det ut att bli bäst imorgon kväll. Förra prognosen sa tidigt söndag morgon… Tur att man körde inom Åsa på väg hem från pyspunkan i Lejjet och fick en timme 1-metare och 5.3 på yttre revet innan solen gick ner. Synd bara med all koks som låg och blockerade mitt i bästa brytet. tongue.gif

• lars_k

Medlem
    27 augusti, 2005 vid 05:45 som svar på: Torö levererade…

Gött att Torö levererade! Ingen som hade tid att knäppa en liten bild? Alltid kul att se vågridning med stenar som sticker upp mitt i fejsen. Äkta hartcore! =)

• lars_k

Medlem
    26 augusti, 2005 vid 11:06 som svar på: Hopp 5.3 till 4.5??

Det funkar bra med 5.3-4.5-4.0-3.4 för mej. Dock skulle jag nog egentligen hellre vilja ha 5.3-4.7-4.2-3.7 när jag ändå har 4 segel i linjen. Men 3.4:an la jag lite oplanerat till i efterhand… Men med endast 3 segel tror jag helt klart på 5.3-4.5-4.0. tongue.gif

• lars_k

Medlem
    25 augusti, 2005 vid 17:47 som svar på: Kort rapport nerifrån…

Lejjet var skitbra mellan 15-18. Körde 4.0 med bra tryck och finfin vinkel, nära sideshore. 1.5-2m fejs. Synd bara att man kraschade en ”ej-urkrokad-tabletop” från 4m rätt ner i riggen och sitter här med en fet lårkaka. Dock med denna skitsäsongen är man ju ändå lycklig =)

• lars_k

Medlem
    25 augusti, 2005 vid 08:23 som svar på: Surfkompisar FBG?

Aha. Ja, det ligger rätt mkt sten utanför piren, men vågorna bröt fint och brutalt på dem =)
    Kanske man kan hitta nån sektion som man kan rida på dock…och jag har hört nåt rykte om Glommens hamn som brutalt vågställe.
    Kan tänka mej att S-SSV kan bli körbart norr om hamnen. Jag kanske drar ner ikväll och kollar läget.

• lars_k

Medlem
    25 augusti, 2005 vid 07:25 som svar på: Surfkompisar FBG?

Bulten! När du skriver Glommen, menar du Olofsbo då eller vid Glommens hamn? Har en gång stått och kollat på feta bryt utanför norra piren men det såg lite grunt ut här och där. Annars rullade det in rätt najs i bukten norr om hamnen. Hade varit kul att veta om nån kör där och vilken riktning som funkar.

• lars_k

Medlem
    24 augusti, 2005 vid 19:06 som svar på: 4,2 eller 4,5

Jag känner flera lite tyngre seglare som kör 5.7-5.0-4.2. Verkar vara en OK budget-linje om man vill täcka in så mkt som möjligt med bara 3 segel. Du kommer antagligen att få mer användning av en 4.5 istf en 4.2 men kommer samtidigt att vara överriggad de riktiga pangdagarna…
    Själv kör jag 5.3-4.5-4.0 som känns bra men jag väger också bara 75 kg. Brorsan på 80 kg köpte nyss en 5.4-4.7-4.0 linje med motiveringen att han vill ha ett 4.0 som minsta för pangdagarna och kommer att vara perfekt riggad normaldagarna på antingen 5.4 eller 4.7. Ska bli kul att se om det funkar hehe. wink.gif
    Din 5.7-5.0-4.2 linje skulle kunna funka på samma sätt. tongue.gif

• lars_k

Medlem
    24 augusti, 2005 vid 14:11 som svar på: Brädköp: Vad skall man ge för en…

En back öl är kanske lagom. Och den är nog äldre än 8 år.. Snarare 12 till 15 år gammal. Duger nog till att lära sej grunderna, dra rigg etc. Men vill du ha skoj köp nåt nyare.

• lars_k

Medlem
    22 augusti, 2005 vid 12:33 som svar på: Handskar/vantar!

Jorå. Mina uppklippta biltema-handskar funkar kanon. Dock blir det jäkligt kallt om man hamnar i vattnet när vattentempen ligger under 5 grader. Körde med dessa i Januari och blev rejält nerkyld om händerna i en längre spolning. Jag har därför också köpt ett par Dakine CWM. Fick dock aldrig testa dem innan vinden tog slut i vintras.
    Hmm. Snacka vintersegling redan nu känns väl lite off eller?? wink.gif

• lars_k

Medlem
    19 augusti, 2005 vid 11:57 som svar på: Hjälp! Storlek på fenan vs. segelstorlek?

Jäklar!! Den samlingen är man ju avis på… =)

• lars_k

Medlem
    19 augusti, 2005 vid 11:47 som svar på: Vilken bräda skall jag köpa?

Jag tror du är inne på helt rätt brädor. Båda är allround freestyle-brädor (inte super-radikala som Chilli mfl).
    Jag har en Skate på 112l. Funkar fint för mej som drar lite repor och snurrar segel. Lättplanad och ganska snabb. Tar lätt en 7.0:a som med din vikt skulle kunna vara ditt största segel på brädan.

Sida 177 av 321
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Installera Surfzone som app?

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA