lars_k
Forumsvar skapade
-
Ja. Naishen svänger som en gud på vågen. Är dock lite mer oförlåtande än min AW55 (stubby), särskilt när det är lite taskigt med drag och nära onshore (som på filmen). Men den blir helgrym i sydafrika till vintern =)
-
Hrrm. Vad är fish-brädor? Vågsurf-brädor med segel? =)
Jag menade nya typen av snabba Euro-Wave brädor – stubbys.
Men gränserna mellan olika brädtyper är ju luddiga…så man kanske kan säga att fisharna var först…eller en massa konstiga skapelser (custom & hembyggen) redan på 80-talet.
Ville egentligen vara retas lite med vissa Starboard-fantaster och deras EVOs.
-
Ahh. Och AHD var först med kort/breda vågbrädor med Attitude Wave 2003.
(-:
-
Hehe. Japp. Jäkla uthalstamp som gick av mitt bland värsta bryten. Blev spolad ett bra tag innan jag snodde ihop nåt så att jag kunde segla in…

-
Japp, JSBX är grymma. Den skivan (Now I got worry) är tokigt bra. =)
-
Funderar lite på om hjälmen sitter hårdare/tajtare på skallen så skakar det kanske mindre. Kanske limma in mer skum så att den sitter bättre…

Har en ny lins på gång med mer vidvinkel (92 grader mot 78 på nuvarande) så kommer man se mer runt om. Dock tappar man nog på djupet.
Har nog ganska brett mellan händerna, har långa armar och så håller man ju på och lirar med riggen hela tiden, pumpar, rider vågor etc. Då gillar jag att hålla brett.
Med hjälmcamen avslöjar man tydligen sin teknik och åkstil – farligt farligt… =) -
Japp, hehe. vet inte hur jag ska undvika skakningarna..mjuk i knäna kanske.
Tyckte det var ovanligt choppigt i Apel den 27:e. Lejet verkar ha varit renare så det blir nog spotbyte vid nästa V-VNV. -
hehe. Batteripacken till bulletcämen glitchade i ryggplasket i det ”bakåt-försöket”. Resten av bandet (ca 45 min segling) blev därför svart, jäkligt surt. Men nu har jag lödat ihop cellerna så nu ska det nog inte hända igen…
De e bara att fortsätta ladda =) -
Har tänkt att en sketen vattenstart inte är så mkt att se så jag har klippt bort allt sånt. Tar för mkt tid om man ska göra ett kort klipp. Ska klippen bli längre måste det nog till en bättre lina än steffos telefonmodem.

Men kontinuerliga sekvenser är fräckt, håller med dej. -
Gurras junkshop verkar vara nere…

-
Obs att det inte var tampen gick av utan plasten som låg an mot tampen som åts upp. Till slut var det ingen hävarm kvar som drog åt tampen runt masten.
…Och det retade mej som fan. =) -
Haha. Positivt tänkande….
Västkusten ser inte mkt bättre ut heller. Blir knappt ens så att segelbåten funkar…
-
LS bommen har jag haft ett par stycken.. Är inte direkt slitstark. Ett problem var att efter ganska kort tid åt sej tampen i frontbeslaget in i plasten så att det inte gick att spänna åt runt masten. Bakbeslagets färg började direkt flagna så bommen såg ut som fan efter ett tag. Billig bom men det finns mkt bättre för pengarna. T.ex. en Tecnolimits Myto är en mkt bättre bom för ungefär samma pengar.
OBS att detta var för några år sen. Möjligt att de löst problemen jag hade med mina LS-bommar genom omkonstruktion.
-
Jag har en Skate 64 (02:an med 112l) och tycker den är ganska freeride:ig (lättplanad,riktningsstabil,carvar bra,fullfartsgippar…). Dock har den inte samma pop och lösa känslan som t.ex brorsans F2 Compstyle 258. Kanske beror det också på fenan som är mer åt vågfena på Compstylen jfrt med Skatens mer raka fena.
Tyska SURF har alltid sett Skate:n som en väldigt allround bräda som får bra freeride-betyg. Kan nog passa dej