Forumsvar skapade

Sida 184 av 321
  • lars_k

Medlem
    4 juli, 2005 vid 19:10 som svar på: GOA bilder från Halmstad(Dogge) idag! 4/7-2005

Grymt Börje!

• lars_k

Medlem
    1 juli, 2005 vid 19:44 som svar på: Kapa nosen?

Tejpa på en bit neopren eller nåt runt nosen så slipper du paja brädan. Jag har det på mina brädor… tongue.gif

• lars_k

Medlem
    1 juli, 2005 vid 18:55 som svar på: Boende i Klittmölle

Jag lurar med min sambo. Hon får la hitta nån häst att rida eller nåt… wink.gif
    Windfinder har stat:
    http://www.windfinder.com/windstats/windstatistic_hanstholm.htm
    Blir nog surfat iaf om man har freestylern med sej också.

• lars_k

Medlem
    1 juli, 2005 vid 13:08 som svar på: Boende i Klittmölle

Vi har hyrt en stuga v30 via:
    http://www.sologstrand.se
    De förmedlar en stor mängd stugor i området runt Klitten.

• lars_k

Medlem
    1 juli, 2005 vid 12:56 som svar på: ABplus

Har du testat en AHD Kauli Pro Ola? Där har du den smala stubbyn som du efterfrågar, tex 68:an: 234.5/52.0/34.5
    Men då får du byta märke, hehe. wink.gif

• lars_k

Medlem
    1 juli, 2005 vid 10:29 som svar på: Tunna fenor med flexig topp?

Aha. Jag har en Teamwave 23 (´04) som största fena. Upplever den också som väldigt styv. Fast egentligen är den nog något för stor för min bräda. Men ger ett grymt bra lyft när det är taskigt med vind och tok-onshore (som det ofta är i Apelviken nuförtiden…). Egentligen hade nog 22:an eller 21:an varit perfekt. Bara att fortsätta fylla på fenlagret… wink.gif

• lars_k

Medlem
    1 juli, 2005 vid 09:15 som svar på: ABplus

Kanske för att den bredaste punkten på brädan inte har störst betydelse. Bredden i häcken (one-foot-off) betyder nog mer. När man jämför en stubby mot en trad får man nog kolla på hela outlinen, inte bara maxbredden. Och planingsegenskaperna sitter också mycket i rockern. En hel vetenskap med brädshaper (som jag inte behärskar…).
    Men är brädan kort så är det en stubby, det verkar alla vara överens om…

• lars_k

Medlem
    1 juli, 2005 vid 08:22 som svar på: Tunna fenor med flexig topp?

Vilka av Prolimits vågfenor funkar bäst för dej Staffan?

• lars_k

Medlem
    1 juli, 2005 vid 07:02 som svar på: ABplus

Nu blir nog Mag glad smile.gif
    Och jag som kanske får testa hans SW72:a… Är själv inne på att beställa en SW80:a som storvågis…

• lars_k

Medlem
    29 juni, 2005 vid 20:26 som svar på: SO 2006

Man kommer inte åt Ola hur man än försöker provocera. Jag är impad =)

• lars_k

Medlem
    29 juni, 2005 vid 20:25 som svar på: Bom råd!!!

Jo, beroende på hur bommen ser ut kanske man kan skjuta ihop den några cm förbi innersta markeringen. Och borra ett pinhål till. Hade inte gått på mina bommar dock… tongue.gif

• lars_k

Medlem
    29 juni, 2005 vid 20:17 som svar på: Bom råd!!!

Dessa 4 cm kommer att göra att när seglet fylls och belastas åt sidan kommer tampen att sträcka uthalet och minska buken. Du kan surra en extra tamp mellan bomrören och öljetten som fixerar uthalet i sidled för att slippa denna effekt. Ser inte så snyggt ut med det funkar. Annars kan du ju korta bommen med en bågfil men det är kanske inte så kul med en ny bom…

• lars_k

Medlem
    29 juni, 2005 vid 14:17 som svar på: SO 2006

Hade på känn att du skulle kunna kontra med en vettig förklaring till flamman. wink.gif Fungerar det som du beskriver det är det ju finemang…
    Då antar jag att det finns en förklaring till spindelnätet på ”Spyclone” också..(?) Jo, lite förstärkning, typ ripstop till monofilmen, ger nog det också kanske om man vaknat på den sidan… Men nätet är antagligen bara påklistrat, viktigare är det med design som påverkar hur de olika delarna skärs och sätts samman.

• lars_k

Medlem
    29 juni, 2005 vid 13:31 som svar på: SO 2006

Som hållfare gillar jag inte denna typ av ”unpurposeful” design. Dvs flamman som skickar upp monofilm upp i toppen på seglet, där äkta hardcore vågsegel har 100% X-ply. Monofilm ska bara finnas i bomrutan för siktens skull. Tacka vetja Naish Session. Purposeful och snyggt som fan (plus att jag har en sån linje hehe). Seglets design ska utgå ifrån hållfasthet och styvhet, inte flashiga tyskdetaljer typ menlösa flammor och skit. =)

• lars_k

Medlem
    29 juni, 2005 vid 11:10 som svar på: Hoppteknik

Egentligen ska du inte skota ut i hoppet. Dra på en ramp med god balans och fortsätt bara segla i luften, gärna ikrokad. Märker du att brädan vill börja dyka skota först då ut lite grann. Vinkla upp lovartskanten på brädan lite mot vinden (genom att böja på benen) så driver brädan mot lä, dvs ”faller av i luften”. Strax innan landning sträck ut bakbenet och sätt ner häcken. Var beredd på att omedelbart dra in bakbenet igen för att häva spinouten som ofta kommer i landningen. Dvs rikta in brädan i färdriktningen med fötterna.
    Hoppar man fullt inskotat får man duktig ”airtime” och soft landning. Gött som fan. =)

Sida 184 av 321
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Installera Surfzone som app?

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA