Forumsvar skapade

Sida 187 av 321
  • lars_k

Medlem
    16 juni, 2005 vid 15:47 som svar på: Hopptrick att börja med?

Willyn ska jag nog prova. Känns lite risk bara att ladda på och tjonga smalbenen eller ädlare delar rakt i railen på brädan. Men man kan kanske dra på benskydd och susp:en innan man laddar.

• lars_k

Medlem
    16 juni, 2005 vid 15:41 som svar på: Kol/Alu?

Om man läser denna tråd kan man få intrycket att kolbommar är i princip oförstörbara. Jag vet bättre, har sett många knäckta kolbommar. Men alubommar knäcks ju också. Det är väl snarare så att det är stor skillnad på bom och bom. Det finns både bra och dåliga kol och alubommar ute på marknaden. Och för dem som inte pressar sina grejer för hårt och kör uteslutande mindre segel räcker det säkert utmärkt med en billig alu. Hellre lägga pengarna på annat.
    Med kol vinner man i princip bara styvhet, viktreduceringen handlar om ett par hundra gram. Sen är det betydligt svårare och dyrare att bygga i kolfiber så att det verkligen håller. Finns säkert billiga kolbommar som inte tål så mkt stryk som en bra betydligt billigare alu-bom.

• lars_k

Medlem
    14 juni, 2005 vid 13:12 som svar på: Vildcampa i danmark?

Vilken vecka gäller saken? Du kan ju titta in i vår stuga v30 för en kall pilsner…
    Vildcamping lär kunna gå hyffsat om man ”sköter det snyggt”, enl senaste Tyska SURF:s Danmarks-guide.

• lars_k

Medlem
    14 juni, 2005 vid 12:25 som svar på: Naish 2006

Naish Session: Nu med 100% Xply. Fan, och jag som just köpt 05:or…
    http://www.deepfried.tv/news/news_home.cfm?ID=660&Pg=10

• lars_k

Medlem
    14 juni, 2005 vid 11:17 som svar på: Hopptrick att börja med?

Jo du kan få låna mina RDM-längare (har 2 st splittnya Tecnolimits). Tänker dock titta bort när du går lös på småpojkarna med dem.

• lars_k

Medlem
    14 juni, 2005 vid 10:43 som svar på: Hopptrick att börja med?

Hehe. Rambo laddade friskt i Beerlanda sist. Tyckte mej se att han satte en Volcano iaf…men mest lattjade han omkring helt oseriöst med ett smittsamt brett leende i fejjan.
    Volcano kanske jag börjar med dårå. Ska ladda lite åt olika håll och se hur det känns. Jag vågar inte lova nåt som Old-dude, men det hade varit jävligt gött att lyckas med nåt fett trick som 35-årig gubbstrutt.

• lars_k

Medlem
    13 juni, 2005 vid 07:21 som svar på: Snart är det midsommar

Schhh!! Ni snackar bort vinden med allt snack!

• lars_k

Medlem
    13 juni, 2005 vid 06:38 som svar på: FBG-folk?

Apel vid Ost har jag aldrig seglat men jag kan tänka mej att det är helt platt och ganska byigt. I Olofsbo är det fri vind längs stranden från SO.

• lars_k

Medlem
    12 juni, 2005 vid 20:05 som svar på: FBG-folk?

SO = Sidvind Olofsbo. Åk dit imorgon vetja.

• lars_k

Medlem
    12 juni, 2005 vid 18:08 som svar på: Danmarks västsida.

Gött Magnus! Du är alltid på min sida. =)
    Jag har nytt frestylesegel på gång (fått lite nytändning…), tar med mej Mini-Malibun och förstås hela vågkittet så nog fan kommer jag att bli blöt iaf. Och vindstaten för Hanstholm ser ju inte så illa ut för Juni-Juli:

• lars_k

Medlem
    10 juni, 2005 vid 19:21 som svar på: Danmarks västsida.

smile.gif

• lars_k

Medlem
    10 juni, 2005 vid 17:36 som svar på: Danmarks västsida.

Vafaen. Sänk inte min semester nu jävla rrööv. =)
    Nä, jag får nog återkomma till hösten för riktiga pangdagar. Men att få med min tjej till västjylland en vecka är en bedrift (hon ska softa, rida islandshäst etc… =). Och hoppas på vind kan man ju alltid… tongue.gif

• lars_k

Medlem
    10 juni, 2005 vid 17:31 som svar på: Göteborg ikväll?

Körde Blöjlanda från 16 till 19 med fett och jämnt tryck i 6.3:an. Gött med en bärs nu. =)

• lars_k

Medlem
    10 juni, 2005 vid 10:36 som svar på: Danmarks västsida.

Klittmöller är ett hyffsat surf-spot…
    Finns mkt stugor att hyra i området.
    Jag och tjejen har hyrt en stuga i grannbyn N Vorupör vecka 30 via http://www.sologstrand.se/
    Fan va gött det blir! =)

• lars_k

Medlem
    8 juni, 2005 vid 07:00 som svar på: Pin vs. Quickrelease?

Vill man köra Pin så kan man ju köpa Norths Race-base. I den är pinnen och tendon-infästningen svarvad i ett stycke. Håller nog bra, ingen risk för urgängning etc.

Sida 187 av 321
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Installera Surfzone som app?

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA