Forumsvar skapade

Sida 188 av 321
  • lars_k

Medlem
    4 juni, 2005 vid 07:05 som svar på: Check out Varberg på windguru till helgen…

Av allt ståhej verkar det bara bli en fjärt.
    Nåja. Kanske i eftermiddag dårå… tongue.gif

• lars_k

Medlem
    3 juni, 2005 vid 11:10 som svar på: Check out Varberg på windguru till helgen…

Soligt och mycket vind är ju bra. Men man kan ju inte få allt… tongue.gif

• lars_k

Medlem
    3 juni, 2005 vid 09:40 som svar på: Check out Varberg på windguru till helgen…

Luddigt och regnigt. Blir nog ingen lugn lördagspromenad i solen direkt… wink.gif

• lars_k

Medlem
    3 juni, 2005 vid 08:50 som svar på: Check out Varberg på windguru till helgen…

Hehe. Jo. Head-cämen åker nog på. Hoppas på en feting dag i Vilshärad med mitt nya 3.4… =)

• lars_k

Medlem
    3 juni, 2005 vid 07:03 som svar på: Check out Varberg på windguru till helgen…

Hmm. Lågtrycket verkar passera rakt över oss så det kan bli hur som helst. Men vind blir det nog iallafall. Frågan är var det blir bäst. Snabba beslut vart man åker blir det. =)

• lars_k

Medlem
    1 juni, 2005 vid 11:04 som svar på: VART F.N E VINDEN?!!!

Vulcano, spock, flaka, vafaen, känner mej helt bortkommen. Är grymt impad av de som klarar detta, frågan är om man vill lägga tiden som krävs bara…

• lars_k

Medlem
    1 juni, 2005 vid 10:29 som svar på: VART F.N E VINDEN?!!!

Jo, stämmer att vågorna kommer på hösten. Men några dagar brukar man ju få på våren. Och man hade ju iofs 3-4 dagar i Januari, om dessa nu ska räknas in.
    Får väl göra som alla andra, börja nöta freestyle… tongue.gif

• lars_k

Medlem
    31 maj, 2005 vid 20:00 som svar på: VART F.N E VINDEN?!!!

Hur många vågdagar har du haft då Staffan? Räknar man bara dem så är denna säsongen inte mycket att hänga i pungen. Förra säs hade man haft säkert 10 vågdagar vid det här laget. Denna har man fått en dag med rak onshore i Apel. Nä nu vill jag ha NV 4.0 i Ringenäs snart. Snyft.

• lars_k

Medlem
    31 maj, 2005 vid 11:29 som svar på: Freestylesegel, frågor.

Jag har kört mitt Freezone 6.3 på en Simmer SC6 430. Fick skön och mjuk känsla i seglet men tyckte det blev överriggat (bakhandsdrag…) något tidigare än med min 460 (Gun Loop C75). Eftersom du är lättviktare bör det funka bra med 430.

• lars_k

Medlem
    31 maj, 2005 vid 07:25 som svar på: Leveranstider…

Lovar butikerna för mycket? De kanske borde upplysa kunderna att det KAN ta tid.
    Jag har också fått vänta länge, men brukar beställa i början på våren så kommer det fram i lagom tid. Att vänta på grejer mitt i säs är inte kul…

• lars_k

Medlem
    30 maj, 2005 vid 14:50 som svar på: Blir det nåt i Gbg idag? Vart?

Var det ni med JP FSW och grejjer? Egentligen skulle vi kört ett pass till efter macka och bärs men den kassa våren har satt sina spår. Orken fanns inte. tongue.gif
    Kul att det blev bättre senare. Åker nog upp igen om det blåser mer och är SV eller NV så vågorna vrider in.

• lars_k

Medlem
    30 maj, 2005 vid 12:43 som svar på: DMI på wap

Nä. Jag håller inte på med sånt…

• lars_k

Medlem
    29 maj, 2005 vid 17:46 som svar på: Blir det nåt i Gbg idag? Vart?

Vi körde 5.3 med bra tryck uppe i Haby/Ramsvik. Tyvärr inte så bra vågmässigt dock men kul att bränna runt lite.

• lars_k

Medlem
    29 maj, 2005 vid 17:44 som svar på: IMCS?!

Så här mkt kan en mast böjas innan den knäcks. Denna kurva hittar du nog inte i något segel.. wink.gif
    Master knäcks av bottenkänningar och/eller stora vågor, inte av hur de riggas.

• lars_k

Medlem
    29 maj, 2005 vid 08:24 som svar på: IMCS?!

Vad är det för luff på seglet? För styv mast i kombination med variotopp kan ge en ganska ”stel” rigg som inte jobbar så bra i byarna. Är du tungviktare kan det dock funka bättre med lite styvare mast. Testa!
    Annars verkar det som det är mastrek 400cm (med vanligtvis IMCS 19) på seglet.
    Japp, ju högre IMCS desto styvare mast:
    http://2002.windwing.com/2001/htmlpagefolder/mcsimcs.html

Sida 188 av 321
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Installera Surfzone som app?

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA