lars_k
Forumsvar skapade
-
Av allt ståhej verkar det bara bli en fjärt.
Nåja. Kanske i eftermiddag dårå…
-
Soligt och mycket vind är ju bra. Men man kan ju inte få allt…

-
Luddigt och regnigt. Blir nog ingen lugn lördagspromenad i solen direkt…

-
Hehe. Jo. Head-cämen åker nog på. Hoppas på en feting dag i Vilshärad med mitt nya 3.4… =)
-
Hmm. Lågtrycket verkar passera rakt över oss så det kan bli hur som helst. Men vind blir det nog iallafall. Frågan är var det blir bäst. Snabba beslut vart man åker blir det. =)
-
Vulcano, spock, flaka, vafaen, känner mej helt bortkommen. Är grymt impad av de som klarar detta, frågan är om man vill lägga tiden som krävs bara…
-
Jo, stämmer att vågorna kommer på hösten. Men några dagar brukar man ju få på våren. Och man hade ju iofs 3-4 dagar i Januari, om dessa nu ska räknas in.
Får väl göra som alla andra, börja nöta freestyle…
-
Hur många vågdagar har du haft då Staffan? Räknar man bara dem så är denna säsongen inte mycket att hänga i pungen. Förra säs hade man haft säkert 10 vågdagar vid det här laget. Denna har man fått en dag med rak onshore i Apel. Nä nu vill jag ha NV 4.0 i Ringenäs snart. Snyft.
-
Jag har kört mitt Freezone 6.3 på en Simmer SC6 430. Fick skön och mjuk känsla i seglet men tyckte det blev överriggat (bakhandsdrag…) något tidigare än med min 460 (Gun Loop C75). Eftersom du är lättviktare bör det funka bra med 430.
-
Lovar butikerna för mycket? De kanske borde upplysa kunderna att det KAN ta tid.
Jag har också fått vänta länge, men brukar beställa i början på våren så kommer det fram i lagom tid. Att vänta på grejer mitt i säs är inte kul… -
Var det ni med JP FSW och grejjer? Egentligen skulle vi kört ett pass till efter macka och bärs men den kassa våren har satt sina spår. Orken fanns inte.

Kul att det blev bättre senare. Åker nog upp igen om det blåser mer och är SV eller NV så vågorna vrider in. -
Vi körde 5.3 med bra tryck uppe i Haby/Ramsvik. Tyvärr inte så bra vågmässigt dock men kul att bränna runt lite.
-
Vad är det för luff på seglet? För styv mast i kombination med variotopp kan ge en ganska ”stel” rigg som inte jobbar så bra i byarna. Är du tungviktare kan det dock funka bättre med lite styvare mast. Testa!
Annars verkar det som det är mastrek 400cm (med vanligtvis IMCS 19) på seglet.
Japp, ju högre IMCS desto styvare mast:
http://2002.windwing.com/2001/htmlpagefolder/mcsimcs.html