Forumsvar skapade

Sida 191 av 321
  • lars_k

Medlem
    19 maj, 2005 vid 09:50 som svar på: Ångest gällande segelköp…

Köp 5.0:an och lägg det i sängen mellan dej och frugan. Då sover ni båda gott igen. Problem solved.

• lars_k

Medlem
    19 maj, 2005 vid 09:47 som svar på: Hur fungerar Freestyle som nybörjarbräda?

En stor freestyle blir ju inte större än 110-115 liter och kanske 68 bred. Han kanske behöver nåt runt 150 liter och 75 brett om han väger 85-90 pannor…? Och en freestyle är inte helt lättkörd, nervös och tar dåligt med höjd jämfört med freeride. Men man kan ju hänga på en fet freeride-fena kanske iofs. Tror han gör bäst i att köra igång sej med en större freeride. Sen kan han byta till en freestyle om han vill börja snurra, vilket han kanske trots allt ändå inte vill. De flesta vill ju helst bara bränna fram och tillbaka – freeride! =)

• lars_k

Medlem
    19 maj, 2005 vid 08:54 som svar på: GBG imorgon Väst, 9-13 m/s (onsdag), men vart?

Vafan. Missade vi något? Brorsan och jag studerade dej på håll en stund. Såg ut som du knappt planade och inte hittade mkt att rida där ute… Så vi drog ner till Apel istället där jag mätte upp 7-8 m/s. Typist nog hade vi bara våggrejjer med oss. Vi sa några väl valda ord och drog hem igen med ett bröl (ljuddämparen sprack tydligen på grusvägen ner till stenudden, haha…). Lyckad resa måste jag säga. =)

• lars_k

Medlem
    18 maj, 2005 vid 17:47 som svar på: GBG imorgon Väst, 9-13 m/s (onsdag), men vart?

Aha. Bra mastval =)
    Fan vicken bomkörning. Åsa urvridet och platt. Apelviken helt patetisk. Årets sista bom hoppas jag tongue.gif

• lars_k

Medlem
    18 maj, 2005 vid 13:39 som svar på: GBG imorgon Väst, 9-13 m/s (onsdag), men vart?

Åsa.
    Har du rastat MC:erna än??? =)

• lars_k

Medlem
    18 maj, 2005 vid 10:11 som svar på: GBG imorgon Väst, 9-13 m/s (onsdag), men vart?

Jag kör på Stenudden. Kommer inte loss förrän ikväll. Hoppas DMI stämmer, ökande igen från VSV från kl 17 och framåt… tongue.gif

• lars_k

Medlem
    17 maj, 2005 vid 10:44 som svar på: Några Lundabor som windsurfar? Behöver lite info.

När jag pluggade i Lund hade jag grejorna inlåsta i LBWS skjul. Jag tog bussen till Lomma för att surfa. Vet inte hur de har det med brädförvaring numera dock. Lomma var ganska najs surf, dock lite brötigt ibland kanske…

• lars_k

Medlem
    17 maj, 2005 vid 08:00 som svar på: fanatic wild

Jag har en Fanatic Wild 260 ’93:a i hinkplast liggande hemma. Kan du få gratis om du hämtar den. Rolig bräda, mkt lugn och dämpande gång. Hoppar bra. Typisk bump/jump. Fast tung i dagens mått mätt. Väger nog ca 9 kg … tongue.gif
    Finns i GBG/majorna.

• lars_k

Medlem
    15 maj, 2005 vid 20:02 som svar på: kommande vecka… kan de va nåt?

Det där ser riktigt bra ut, hörru. Aple imorrn kväll på NV (om allt klaffar…)

• lars_k

Medlem
    4 maj, 2005 vid 17:27 som svar på: Kommer ni ihåg luft skruven!

Man får nog se warningarna ur tillverkanas synvinkel:
    – vi skriver att man ska skruva ur skruven alltid när brädan är ur vattnet: inga problem med delamineringar och reklamationer.
    – glöms skruven innan segling och brädan vattenfylls så är det kundens fel. Tillverkaren behöver inte ersätta något, kunden klantade sej bevisligen.

Detta går igen i alla produkter. Varning för varmt kaffe i koppen på McD etc etc. I USA kan tillverkaren bli stämd eller ersättningsskyldig för vad som helst.

• lars_k

Medlem
    4 maj, 2005 vid 12:25 som svar på: kallt om fossingarna

Åfan. Låter inte som något vidare bra tips jag kom med… blush.gif

• lars_k

Medlem
    4 maj, 2005 vid 11:30 som svar på: kallt om fossingarna

Jag har inte för stora skor. Sin normalstorlek funkar. Noeprenskor flexar ju rätt bra. Dock får man kanske öka stropparna något.

• lars_k

Medlem
    4 maj, 2005 vid 11:28 som svar på: kallt om fossingarna

Vad menar du med hålat neopren? Tyckte de SÅG sjyssta ut när jag klämde på dem hos Jula… Själv har jag dock köpt mina i dykbutik…

• lars_k

Medlem
    4 maj, 2005 vid 11:02 som svar på: kallt om fossingarna

Neoprensockar. Kolla in Jula:s eller dykbutik. Bäres som extra lager i neoskorna. Jag är alltid varm om fötterna, året runt =)

• lars_k

Medlem
    4 maj, 2005 vid 10:44 som svar på: Med vad ska jag uppgradera kitet?

Det är ju förstås en teknikfråga om du lyckas hålla nere och kontrollera en 105 litare med 4.0 och vågor. Det GÅR ju men blir fladdrigt… Beror på din vikt och teknik.
    7.5 på 105 l bör nog gå hyfsat iaf. Ännu bättre 117l+7.5.
    Fimpa Axxisen, köp 117l freeride + 7.5:a och kläm dit en beggad vågis på 75-80 l. Då har du ett bra kit för westcoast. En bra vågis från 00 och framåt kan du säkert hitta för ett par tusingar.
    Vågis är ett måste här på framsidan =)

Sida 191 av 321
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Installera Surfzone som app?

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA