lars_k
Forumsvar skapade
-
Exakt Adde. Bra bilder. Så ska det gå till. Haha kolla in ”tyskveven”!

-
Är det för lätt kan ju vilken jävla svensson som helst börja vindsurfa. Och det vill vi ju inte.

-
Hmm. Egentligen går det finfint att trä även om seglets rullar sitter på längden och förlängarens på tvären. Det gäller bara att hela tiden trä till rullen och dess sida som är ”närmst”. Iallafall avslutar man med mittrullen sedan till cleaten. Svårt att förklara utan bild…
Men får man till det ser det helrätt ut. Blev lite ev en aha-upplevelse när jag fick till det första gången…
-
Jaja, frågan är om det blir så mkt bättre med kålsuparna på högersidan, men OM jag röstar blir det säkert högerut.
Nä, konfen ska handla om brädor segel och pungdrag. Njuter fortfarande av det feta pungdraget jag hade i 6.3:an igår kväll! =) -
Om du inte är onormalt fet så är det inga problem att komma i den. Den stretchar bra när du kliver i. Köööp! =)
-
lars_k
Medlem29 april, 2005 vid 09:59 som svar på: Björkäng eller Torkelstorp i eftermiddag / kväll?Vi drar till ”spot-S” (secret…haha). Ni som vet var det är kan ju joina. Kul om vi blir några st. =)
-
Prolimits gummiblära som man drar över huvvet kan vara lite bökig ibland. Annars tätar den jävligt bra runt halsen och dräkten är grymt smidig. Jag ångrar inte att jag köpte den (ZF 3/5) iaf.

-
kilogram, kilometer, kilokalorier…kilokronor

-
lars_k
Medlem27 april, 2005 vid 18:27 som svar på: Vad har ni för bisyssla? Dvs arbete, studier etcJag är vis-sångare och poet.
(…sitter också på ett stort bilföretag och räknar hållf på kommande bilmodeller.)

-
Är du lättviktare och inte tänker segla överriggad alltför mkt kan en mjuk rigg funka bra. Beror också på hur bra seglet riggas med en mjukare mast. Vissa mast/segel kombinationer funkar sämre än andra.
Det finns ju också ”Compact” – segel, som Simmer Compact eller Naish Boxer som har kort luff. Kan ju vara ett alternativ…? -
NP iaf av årsmodell 03 tillverkade segel utan variotopp av någon anledning… Det finns dock löstagbara variotoppar att köpa, vilket du troligtvis har köpt, som man fäster i den befintliga öglan man ser på bilden. Klart att det blir en hel del bök att få förbi masten förbi öglan. Snål och kass lösning måste jag säga… Små vågsegel utan fast monterad vario borde inte finnas, tycker jag.
-
Har redan bokat Sydafrika över Jul-nyår, hihi.
-
Hehe. Av exakt samma skäl köpte jag mitt 3.4. Kan ge mej fan på att denna säsongen blir den vindfattigaste i mannaminne bara för det. Ser ju bra ut änsålänge iaf.
Men jag ska inte lägga mej i dina problem. Hoppas inte ditt 3.7 skrämmer bort vinden i Marocko! =) -
Vafan ska du med ett 3.7 till? Det blåser ju inte. Mitt senast inköpta segel är ett 3.4. Skrattretande.

-
Men klämma in en vågis i bilen och dra ner till Åsa och testa är rätt kört eller hur???

…en vågis kan man ju inte testa på askimsvikens plattvatten.