Forumsvar skapade

Sida 193 av 321
  • lars_k

Medlem
    24 april, 2005 vid 06:36 som svar på: Gissa spot

1:an ser ut som Gislövs. Känner igen stenarna och hur vågen bryter… Brukar dock vara fetare våg, men lika ren… Dessutom ligger det ett sjömärke precis i den vinkeln som man ser långt ute. Det brukar man höjda mot. =)

• lars_k

Medlem
    22 april, 2005 vid 12:47 som svar på: Topplistan på Surfzone! (Vindsurfare)

Jag borde definitivt surfa mer på havet än här inne. Oops, där kom ett inlägg till… tongue.gif

• lars_k

Medlem
    21 april, 2005 vid 13:53 som svar på: Hållbara brädor?

Köp en Dyneema-bräda från Cutre. Lär vara det mest oförstörbara materialet. Dessutom lätt.
    Brädorna kostar bara 1700 Euro… tongue.gif
    http://www.cutre.com/index_uk.htm

• lars_k

Medlem
    20 april, 2005 vid 16:42 som svar på: windsurf april 05

Ja, det måste vara samma som i P&P. Känner också igen det nu när du säjer det. Cocos verkar helt galet.

• lars_k

Medlem
    20 april, 2005 vid 11:26 som svar på: windsurf april 05

45 min. De flesta i eliten kör. Bilder från Maui, WA, Cocos Öarna, Kap Verde mm. Cocos var fan helt sjuka vågor, glassy dubbel mast…

• lars_k

Medlem
    20 april, 2005 vid 09:17 som svar på: Wave size = Science…

Ja, Smhi och DMI gör skillnad på dyning och vågor. Dyning, som också är vindgenererade kommer långt utifrån, här på västkusten ute på atlanten, och kan väl beskrivas som gamla vindvågor från stormar där ute. De vågorna vi upplever är vindgenererade ute på Kattegat och har inte byggts på någon längre sträcka. Dör vinden så dör vågorna också ganska snabbt. Våghöjden man ser på prognossidorna är höjden från topp till dal, som jag fattat det. Och ute till havs. Våghöjden vid stranden där vi surfar är något annat, men förstås beroende av våghöjden längre ut. När vågen närmar sej stranden ”reser” den ej, men tappar samtidigt energi (pga friktionen mot botten) innan den till slut bryter. Tex kan vågen i Ringenäs vara masthög 200 m ut men närmre stranden reducerad till 2 m innan den bryter. Den är där dock brantare och upplevs mer ”kraftfull” strax innan den bryter. Det är också strax innan brytet man rider vågen.

• lars_k

Medlem
    20 april, 2005 vid 09:06 som svar på: Vågbräda

Hur mkt väger du? Tycker du har ett utmärkt beslutsunderlag med tanke på hur många brädor du testat. Om du gillade Freewaven på Maui kommer du nog att gilla den ännu mer här i Sverige. Den typen av brädor är ju mer gjorda för våra förhållanden. Något dyligt som är allround kan nog funka bäst, även om det kanske skulle vara mest optimalt med en renodlad vågrackare en perfekt Torö-dag.

• lars_k

Medlem
    20 april, 2005 vid 06:46 som svar på: Wave size = Science…

Jag tror min polare (och jag..) vill veta hur hög framsidan på vågen är, från läppen till botten, eftersom det är på fejset man rider vågen och hoppar.

• lars_k

Medlem
    19 april, 2005 vid 18:36 som svar på: *board Aero…

Va bra. Då kör jag gärna en sväng med Aeron och klämmer lite. =)

• lars_k

Medlem
    19 april, 2005 vid 08:56 som svar på: Wave size = Science…

Det enda viktiga är hur DU uppfattar storleken på vågen när du ligger och pressar på den =)

• lars_k

Medlem
    19 april, 2005 vid 08:51 som svar på: *board Aero…

Jo. Så tänker jag också… Vågorna kan ju ligga kvar ett tag om det mojnar. Jag skulle gärna vilja ha något lösare i den storleken. Min stora freestyle känns ganska trög i svängarna. Frågan är hur löst kan något som är 71 cm brett bli? tongue.gif

• lars_k

Medlem
    19 april, 2005 vid 07:24 som svar på: Kan vi fastna i ett nolltillstånd=vindstilla?

Det är faen likadant varje vår. Var är lågtrycken?? Jag blir snart tokig.

=)

• lars_k

Medlem
    19 april, 2005 vid 06:20 som svar på: *board Aero…

Frontside på en midjehög våg verkar väl ball?
    De har kört Aeron i WA när det knappt blåst något, men vågorna har varit iaf gubbhöga. Då kommer den säkert till sin rätt.
    Men här kanske man ska hålla sej till sin stora freestyle istället… Men formatet verkar jäkligt spännande. Riktigt kort och superbred med vågrocker. Borde hoppa riktigt bra på småvågorna iaf.

• lars_k

Medlem
    18 april, 2005 vid 13:45 som svar på: Seglade Abbekås igår! 5.0 full speta.var var alla?

Bra att jag la ner tokresan till Gislövs då. Bornholm träffades tydligen av NO 15 m/s men det nådde inte in till skånska kusten. DMI-prognosen stämde bra på ostan denna gången…

• lars_k

Medlem
    17 april, 2005 vid 07:02 som svar på: Öland utsida nu på söndag – vilket ställe i NOvind

Vid första udden bryter vågorna mot feta stenar. Helt livsfarligt… Finns inget som läar vid södra änden.
    Vid SO borde man nog kunna köra norr om udden, vet dock ej hur det funkar. Ser lite stenigt ut där också.

Sida 193 av 321
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Installera Surfzone som app?

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA