lars_k
Forumsvar skapade
-
-
Körde lite Blöjlanda. Bra tryck i 5.3:an emellanåt. Kul att gasa och snurra lite. Var ett tag sen sist. Nu är säsongen igång (igen…) =)
-
Japp, solen tär på oss hårfagra.
Gött att det kom igång. Vi får ta ett rejs till VBG i mercan snart och snacka Maui. =) -
Jasså ni är hemma nu. Jag har kollat windguru lite då och då. Ni verkar ha nära 100% utdelning. Kul att traden kom igång bara några dar innan ni stack =)
Här har det varit helkass, naturligtvis
-
Jag drar ner om vinden håller sej tills eftermiddan. Ser inte riktigt ut så just nu..

-
I olofsbo ligger det en fet sten mitt i som man kan panga på så fenboxen nästan ryker.
Ett av få ställen som funkar vid SO vilket ger sidvind. Fin strand, bra park & rigg.
Björkäng och Olofsbo lär ge bra sjöbris nu på våren. Undrar om det finns nån lämplig vindmätare på nätet som visar när brisen kickar in…? -
Hmm. ”Bilbranschen” är nog ett ganska vitt begrepp. Har du frågor om karossvibrationer eller sprickbildningar i punktsvetsar etc kanske jag kan hjälpa till. Chevor vet jag inget om, jag jobbar med annat bilmärke

-
Hmm. Vi på västkusten verkar ha betydligt lättare att välja bräda än ni Torörippare. Här är det fett med vind och cross-on som gäller. Alltså små brädor. Dör vinden så dör vågorna ganska snart.
Torö med svag side-vind och kvarliggande vågor kräver nog mer volym. Kanske kan t.o.m en ”Fish” – liknande bräda funka bra…? Iofs täcker nog en lite större stubby in rätt mkt av de egenskaperna och är dessutom mer allround. -
Rent generellt kan man nog säga att det inte finns någon större anledning till att köpa en stor vågis i förhållande till sin vikt för segling i Sverige. Vågorna kommer först vid 9-10 m/s och då vill man med bra tryck i seglet inte ha ett fett åbäke under fötterna.
Där det finns swell är ju en helt annan femma. Vid lite vind guppar man ut och rider snabba vågor in. För att komma ut behövs volymen. Nåt swell har jag tyvärr inte sett till i Sverige änsålänge
-
Haha. Vad jag längtar till mysiga feskbäcken när jag ser bilderna!
-
De här köpte jag ett fjolårssegel av nyligen. Finns i Kiel.
http://www.surflinekiel.de
De ville ha förskott precis som Keppler. Tog ca en vecka, frakt 38E.