lars_k
Forumsvar skapade
-
Jag väger ca 75 kg. Känns lite som jag egentligen kunde krypa neråt 70 liter på min nästa stubby. Dock har jag en 73l normalvågis också som komplement i sidvind och mindre segelstorlekar. Kommer nog att återgå till att bara ha en vågis så småningom och då lär jag nog hamna runt 70 l, blir nog en stubby typ EVO 70 eller likn.
-
Spekulerar lite…:
4.5-5.8 bör för en normalvågis och 80-90 kg vara 80-85 liter.
För en bred stubby kan du säkert dra av 5 liter och få samma planingsegenskaper. Men det är skillnad mellan stubbysarna. Dock, ju bredare outline och rakare rocker – desto mindre volym behövs.
Jag har en 75 liter stubby, och tycker den med ett 5.3 planar lika tidigt som min förra normalvågis på 83 liter. -
Flygbilden skvallrar om en del sten vid Örudden…Men det brukar ju inte hindra er iofs

-
Torös vågor måste vara en myt. Det ser ju helt platt ut.
-
VA!!!? Är ni i Venezuela nu? Fy faen…
Här snöar det.

-
Aha. Jag undrade varifrån all jävla rök över ens hus kommer ifrån. Hoppas Wallen redan flyttat alla sina grejer…
-
Sätt in lite köpesannonser här på konfen. Jag tror många (som jag tex..) har en hel del gammalt junk liggande hemma som man nästan skäms för att kränga ut eller helt enkelt inte tycker det är värt besväret. Men det är ju egentligen bra och roliga grejer. Visst fan tyckte man det var lika kul att vindsurfa 97 som 05.

-
Skillnaden är i huvudsak inriktning mot vågridning eller inte. En freestyle/wave har rakare rocker som ger tidigare planing och högre toppfart.
Har du till att börja med inga vågridningsambitioner och helst vill bränna runt, hoppa och tricka i vågorna kan det nog vara bäst med en freestyle/wave.
Dock tycker jag man ska rida vågorna så då kan ju en newschool vara bäst att börja med i sverige. Sen är det rätt stora skillnader mellan olika newschools också änsålänge. Några är mer ren wave och andra mer åt freestylewave… Inte helt lätt att välja. Läs tester och provsegla om du får chansen.
-
Tack för en grym film! Vilken kvalité och action. Får en ju att tänka tillbaka hösten som var helt otrolig. Jag skymtar förbi ibland men kommer inte ihåg vad jag körde. Måste varit överriggat 4.0 (som så ofta) av vågorna att döma… Gött att man också har ett 3.4 nu, så nu får det gärna börja blåsa snart hehe.

-
Du ska ha dessa fram (2st):
”Asymmetrical for one sided entry”
och denna bak:
”Da Kine Hawaii Core Contour Back Only”
Jag har sådana själv. Hittils bäst känsla av stropparna jag testat. Dock måste man skruva i och ur när man justerar dem och det är ju lite jobbigt… -
Nä, nu känner jag mej mobbad…
-
Självfallet.
-
Dessutom är det betydligt smidigare att skriva ut den om man tänker torka sej med den på muggbesöket.
-
En synpunkt är kanske att det inte framgår vem som skrivit alla artiklar. T.ex. misstänker jag starkt att Ola Helenius har skrivit pryl-artikeln men det står ingenstans. Är nog bara en miss iofs…

-
Jag har reggat och hämtat. Ser mkt bra ut!