Forumsvar skapade

Sida 197 av 321
  • lars_k

Medlem
    1 mars, 2005 vid 13:22 som svar på: Vilken hjälm kör ni med?

Jag spolades under en fet våg fastklämd under riggen med bakhuvudet mot en stenhäll en gång när jag kom lite fel i Åsa. Utan Gath:en vet jag inte vad som hänt. Det var rejäla repor på den efteråt. Jag tror den skyddar helt OK. Kanske inte lika bra som hockey dock.

• lars_k

Medlem
    1 mars, 2005 vid 10:52 som svar på: Vilken hjälm kör ni med?

Jag körde också Jofa eller likn ett tag. Bytte sen till en Gath och tycker det gjorde stor skillnad. Framför allt är det vikten som är betydligt lägre, dessutom slimmare och mindre vindfång. Inte alls lika klumpig och tung känsla, märkbart framför allt i hoppen. Aldrig mer hockey-hjälm. tongue.gif

• lars_k

Medlem
    26 februari, 2005 vid 10:25 som svar på: Arrows Impact vs Impact Gold

Japp. de testade en jävla massa vågsegel och vågbrädor. Jag prenumererar så jag får nog tidningen några veckor tidigare än nordstan. Vet ej om den finns där än…
    Grattis till ett bra köp. Manic verkar alltid få bra kritik i SURF. Väldigt mkt handling och kontroll på vågen, lite sämre bottendrag. Men så är det ju också ett side-segel.

• lars_k

Medlem
    26 februari, 2005 vid 07:47 som svar på: Arrows Impact vs Impact Gold

Så här skriver de om 05:orna i senaste numret. Staffans mäktiga bottendrag verkar de inte ha hittat…
    Verkar dock vara ett fint neutralt segel för manövrar och vågridning. Med helt OK planingsegenskaper. Och en ansenlig mängd tysk bakfolie för sådana som gillar sånt. tongue.gif

• lars_k

Medlem
    26 februari, 2005 vid 07:45 som svar på: Arrows Impact vs Impact Gold

Så här skrev tyska SURF om 04:orna:

• lars_k

Medlem
    22 februari, 2005 vid 16:17 som svar på: ÅSA vs GUDRUN Filmen!

Ser riktigt stort ut, skulle dock vilja haft ett segel därute för att bedöma storleken på vågorna =)
    Bra jobbat Glenn!

• lars_k

Medlem
    22 februari, 2005 vid 14:44 som svar på: Skönaste sverigevågisen

Det måste vara stubby-orginalet, AHD AW55. De andra märkena har sedan dess försökt kopiera konceptet med varierande framgång…

.hehe. =)

• lars_k

Medlem
    22 februari, 2005 vid 14:26 som svar på: Olanderssons Sydafrikasida uppdaterad

Ni ser inte ut att ha tradigt direkt. Fan va gött ni har det.
    Glöm inte bort att besöka spotsen nere vid kapet: Platboom, Scarborough, Whitsand. Mer vind och fetare swell. =)
    Längtar ner nu. Här har man inte fått nåt sen början av januari. frown.gif

• lars_k

Medlem
    22 februari, 2005 vid 08:09 som svar på: Nästa nivå?

Man står väl i stropparna med hältrycket lite bredvid fenan. Detta borde ge ett vridande moment som motverkar fentrycket…

• lars_k

Medlem
    22 februari, 2005 vid 08:05 som svar på: Liten lya mycket utrustning?

Min tjej fick stå ut med att sova under mina brädor som satt på hyllor i sovrummet. Men det var ju faktiskt så när hon började hänga hemma hos mej.
    Nu har jag dock stuvat in allt i garderoben.
    Och det verkar faktiskt som jag tagit några poäng hos henne med denna enkla manöver. wink.gif

• lars_k

Medlem
    21 februari, 2005 vid 18:50 som svar på: 48st Vinsurfing-master köpes bästa pris *DELETED* *DELETED*

Ahh. Svetsade konstruktioner är lite lurigt, man värmepåverkar materialet och kvalitén på svetsen är viktigt. Men om det görs av en fackman så blir det nog bra, kanske med ett par plattjärn på var sida också. Och det behövs kanske inte alu-rör ända upp till bomfästet, blir onödig vikt. Masten är ju väldigt stark i sej. Ett instick som en vanlig förlängare räcker säkert, 25-30 cm. tongue.gif

• lars_k

Medlem
    21 februari, 2005 vid 18:04 som svar på: Liten lya mycket utrustning?

Jag är rätt nöjd med att ha klämt in
    3 brädor
    7 segel+master+bommar etc
    3 mountainbikes
    plus en massa junk
    i min garderob på 1.7 x 1.7 m smile.gif

• lars_k

Medlem
    21 februari, 2005 vid 17:55 som svar på: 48st Vinsurfing-master köpes bästa pris *DELETED* *DELETED*

Skarven består av ett innerrör av kolfiber som är inlaminerat i över- eller underdel. Så är det på alla master idag. Det kommer att hålla. Garanterat.
    Svårare är kanske hur du ska konstruera infästningen/navet i skärmarna…
    /Civ-ing beräkning, hållf =)

• lars_k

Medlem
    21 februari, 2005 vid 16:51 som svar på: 48st Vinsurfing-master köpes bästa pris *DELETED* *DELETED*

Alu-tex är bara en tunn beläggning på ytan som skyddar mot bom-slitage och UV-ljus.

• lars_k

Medlem
    21 februari, 2005 vid 16:45 som svar på: 48st Vinsurfing-master köpes bästa pris *DELETED* *DELETED*

Japp. Det finns inget starkare än en VS-mast. Alu i skarven var längesen.
    Denna böjning kan möjligtvis uppkomma i en rejäl spolning i en våg. Aldrig när man spänner upp en sketen gardin…

Sida 197 av 321
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA