lars_k
Forumsvar skapade
-
Vägde ni den innan ni drog dit stropparna? Jag har inte hittat några viktuppgifter på det lilla underverket än…

-
Gött! Fan va rå den ser ut! =)
…hoppas man får testa en sån nångång…
-
Brädor sen jag började 1991:
1. Tiga 360 cm pråm för tepåse-action
2. Bic Astro Rock, lärde mej vattenstart och gippa
3. Fanatic wild 260. Bump&jump i tung hinkplast. Kul bräda.
4. Fanatic Ultra Ray. 280 cm slalom. Snabb rakt fram…
5. Seatrend radical wave 255 ’97. Första vågridningsförsöken…
6. Fanatic Goya PM 255 ’02. Så jävla go bräda…dock såld nu…
Nuvarande brädor:
7. Fanatic Skate 64 ’02. Öhh..freestyle…? Bra att ha med sej om vinden dör.
8. AHD Attitude Wave 55 ’03. Kort och bred vågis. Bra när det är segt eller onshore.
9. Naish Comp Wave 8.3. Riktig vågis för de feta dagarna i Ringenäs, Åsa eller Klitten. Tar jag med mej till SA nästa vinter =) -
Haha. Utvecklingen går framåt hos vissa brädmärken… =)
-
För gammal för det här förbannade skrivbordsjobbet iaf… Kanske man skulle sluta halvligga framför datorn hehe.
Mina ben bryts iaf inte av för minsta lilla smäll så jag missar halva säsongen…haha. Så klen är jag inte =) -
V vridande NV. Det får bli Apel. Min nackspärr suger dock pung just nu. Hoppas den släpper…

-
http://www.surfbutiken.nu säljer också Prolimit. Brorsan köpte en ZF 5/3 på rea där. Vet ej om de har några 04:or kvar. Jävligt bra dräkt. Jag har en likadan… Och en torris är inte varmare bara för att den är torr(are…). Dock mer otymplig. En semidry funkar bäst tycker jag.
-
Tar du endast segel med dej?
Hyr/köper du mast, bom + övr rigg på plats? En mast på 2m är kanske inte självklart att man får med gratis på planet…? -
Avvakta testresultaten i början på 05. T.ex. SURF brukar ha ett stort vågtest i nummer 02-03. Välj den bräda som verkar ha de egenskaperna du är ute efter. Det skiljer en hel del mellan dessa nya bräd-shaper.
-
Jo, jag är nöjd med mina Gun och hade en beställning på en linje Hammer 05. Fick dock en bra rea-deal på 05 Naish-segel för inte mkt mer pengar så jag slog till.
Passa på och köp för recycling-priser på Gun nu i december. 40E i rabatt utan att behöva skicka in några gamla segel
-
Jag har inte räknat men det har varit en grym säs. Nog den bästa jag haft. Riktigt mkt vind. 4.0:an har använts flitigt. Har i princip bara seglat i ridbara vågor, kanske 40 dagar i sverige. Dessutom ett 20-tal i SA i vintras.
Dagarna med freestyle-kittet räknar jag inte för jag är så jävla kass på att snurra segel…men där ligger nog 10-talet dagar också.
-
Huh. Tråkigt med stativet… De kollade och rotade runt bland mina fenor, bombeslag, förlängare, epoxituber, dingsticks etc ett bra tag men jag fick igenom allt. Var iofs till SA. Hade jag åkt till US hade man väl blivit terroriststämplad och fått genomgå ”full-cavity-search”. Och dessutom blivit av med alla grejorna…

-
I snabbhet mätte SURF upp en skillnad i snabbhet, reflex på 12% mellan Technolimits E-slim (65% kol) och Technolimits Slim 100%. Ett tapp från 267 till 235 i reflex. Om man känner detta på vattnet – vet ej. Proffsen gör det förmodligen…. Jag kör Tlimits E-slim 370 cm för mitt 4.0 segel. Känns skitbra och man kan ju snåla på en mast som man inte använder så ofta. Väger ändå bara 1.5 kg så riggen känns superlätt. På 4.5 och 5.3 kör jag Ezzy RDM 90%. Lite mer motiverat att köra bättre mast på segel man använder oftare…
-
lars_k
Medlem15 december, 2004 vid 10:49 som svar på: RDM master från Challanger/ Windsurfing.se alt GunTyskarna mätte ju upp kurvan på en Firestick. Verkar rätt unik kurva med en toppflex på endast 9.7%. Endast Gaastra-masterna har liknande kurva. Så om du ska få ut max ur seglet och det är utvecklat för en Firestick kan det vara viktigt att köpa en mast med liknande kurva.
Beror på hur känsligt seglet är iofs. Men jag kan tänka mej att ett speedsegel är mer känsligt än ett vågsegel…
Firestick eller Gaastra Ignition RDM skulle jag säga. Synd att de är så dyra bara. Försök låna och testrigga om du vill köpa annan billigare mast innan du hostar upp en massa stålar!
Mastdata:
http://www.surfzone.se/files/269075-master2.JPG -
Kul Glenn!
Brorsan fick också en liten vindsurfare för en dryg månad sen så ni kanske skulle teama ihop dem så småningom. =)