Forumsvar skapade

Sida 212 av 321
  • lars_k

Medlem
    28 oktober, 2004 vid 15:27 som svar på: Challenger 2005

Äh. Det är min tjej som tjatar att jag ska köra GUN…

• lars_k

Medlem
    28 oktober, 2004 vid 14:21 som svar på: Challenger 2005

Svårt att hålla fingrarna från syltburken eller hur? =)

• lars_k

Medlem
    28 oktober, 2004 vid 09:39 som svar på: F2’s 2005:or

Förra designen var ju skitsnygg. Förfinades fram till 04. Maui-Force och Compstyle 03-04 var skitsnygga. Men den nye tyske (?) designern verkar ha ballat ur helt. tongue.gif

• lars_k

Medlem
    28 oktober, 2004 vid 08:57 som svar på: F2’s 2005:or

Vafaen ska man med fönstret till? Kolla efter sten eller? En bräda för fiskebäck kanske…

• lars_k

Medlem
    27 oktober, 2004 vid 08:16 som svar på: vinterservice

Ahh. Suddgummi… Ska prova.

• lars_k

Medlem
    27 oktober, 2004 vid 07:29 som svar på: ahhh…idag fick man sej sin första planing

Fan. Man skulle ju dragit till Lejet eller Apel i förrgår och igår. Förbannade jobb…

• lars_k

Medlem
    27 oktober, 2004 vid 07:26 som svar på: vinterservice

Jag har smort in en gulnad bräda med limefrukt. Den blev vit. Så det funkar.
    Mina fläckar är på halkskyddet, så jag undrar om autosol är rätt eftersom det har en slipande/polerande funktion.

• lars_k

Medlem
    27 oktober, 2004 vid 06:35 som svar på: Undra vad jämstäldhetsombudsmannen skulle säga..

Om man ser krasst på det hela, att pensionen är en form av försäkring (mot ålderdom och oförmåga att försörja sej själv…). Och att ersättningsbeloppet vid ”skada” är ett fast belopp, utslaget på ett antal år, så är det egentligen inte konstigt att kvinnor får lägre pension per månad eftersom de beräknas leva längre.
    Det är samma sak som att jag som bor i storstad får betala mkt mer i försäkring än de i Norrland, eller Öland…
    Jag beräknas helt enkelt drabbas mer och får betala för det.
    Orättvist…? Kanske.

• lars_k

Medlem
    27 oktober, 2004 vid 06:19 som svar på: Hur mycket pengar går till surfing per år?

Jag har på ett år köpt
    3 vågsegel från GUN 7000:-
    2 brädor från Keppler (03:or) 13000:-
    2 bommar beg 2000:-
    1 våtdräkt från surfbutiken 2200:-
    1 mast från ytspänning 2000:-
    TOTALT 26200:-
    Sålt grejor för ca 8500:-
    Total utgift för grejor 17700:-
    Och det har varit en pangsäsong så jag har bränt duktigt med bensin. Vågar inte göra den uträkningen. Men den visar ju också att det var värt att köpa grejorna =)

..hmm brände nog ca 25000:- på sydafrikaresan också… tongue.gif

• lars_k

Medlem
    27 oktober, 2004 vid 06:07 som svar på: vinterservice

OK. Tack. Jag testar. Men först på en gammal sketbräda så man inte fräter sönder sin älskling.

• lars_k

Medlem
    26 oktober, 2004 vid 15:33 som svar på: ahhh…idag fick man sej sin första planing

Härligt härligt Rambo! =)

• lars_k

Medlem
    26 oktober, 2004 vid 08:37 som svar på: vinterservice

Någon som vet hur man får bort fläckar från seglet på brädan? Har fått röda fläckar på halkskyddet där seglet varit emot… Funkade inte att skrubba med diskmedel… tongue.gif

• lars_k

Medlem
    25 oktober, 2004 vid 18:24 som svar på: Snacka Goya….

Tacka vetja Goya PM 2002! Snyggaste brädan som gjorts… Sålde tyvärr min för ett tag sen.
    Fanatic höll väl tillbaka Herr Goya. Nu på egen hand kan tydligen hans konstnärlighet få fritt spelrum…hehe.
    Jag tycker de är helt OK. De röda strecken på padsen är dock kanske lite ”för mycket”… wink.gif

• lars_k

Medlem
    25 oktober, 2004 vid 14:50 som svar på: Undra vad jämstäldhetsombudsmannen skulle säga..

Om man i en jämställdhetsdebatt har våldtäkt och våld mot kvinnor som argument så har jag och säkert många män med mej slutat lyssna för länge sen. Det känns för främmande helt enkelt. Det finns en anledning till att man förlöjligar feminister, vilket ju egentligen är synd. Men argumenterar man som t.ex. Schyman så får man fan skylla sej själv om ingen tar en på allvar.
    För mej handlar jämställdhet om arbetsmarknad, utbildning etc, det kan jag relatera till.
    Dock känns det som jag har gett mej in på något jag inte kan så mkt om. Vill ju bara helt simpelt surfa, rida vågor och gosa med min tjej ibland wink.gif

• lars_k

Medlem
    25 oktober, 2004 vid 12:24 som svar på: Undra vad jämstäldhetsombudsmannen skulle säga..

Hellgren snackade om jämställdhet, dvs mäns och kvinnors rättigheter i samhället.
    Inte kvinnovåld som är något helt annat. Kvinnovåld har inget med jämställdhet att göra utan är något som en liten klick assholes med stora problem sysslar med.
    Och att alla män ska sota för detta är helt absurt.
    Tycker jag… tongue.gif

Sida 212 av 321
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA