lars_k
Forumsvar skapade
-
Fan vilken fet dag i Vilshärad! 4 timmar med uppåt 3 m fina linjer och nära sideshore, trots bara 5.3. Bra tryck stundtals iofs. Får bli Vilshärad fler gånger. Man kan ju bara ana hur bra det blir med mer vind. Lika bra som Ringenäset fast åt andra hållet. Såg inte till ditt ödleskinn dock..var du nån annastans?
Man borde fan flytta till Hstd…
-
De tar hand om ditt gamla segel om du köper ett nytt…
Tror att de maler ner dem och gör plastleksaker till ungarna eller nåt. Eller eldar upp dem i värmeverk.
Jag tror du är hyfsat miljövänlig om du lägger dem i ”plast”-bingen på en miljöstation nära dej. Men jag är ingen miljöexpert iofs… -
Stämmer bra det gubbs. Har just beställt en linje 05:or med recycle-rabatt. 40 Euro per segel. Inga segel behöver skickas in om man är o-tysk. 05:orna levereras slutet November-början December.
-
Japp. Jag ska försöka vara tidig imorgon. Så vi kanske ses i Vilshärad! =)
-
Apel suger vid SW-WSW. Finns inget bra sideshore-ställe på västkusten vid SW mej veterligen. Förutom Dogge. Tror jag drar till Hstd imorgon…
Idag får jag nöja mej med Lejet…
-
Kolla om du hittar några vridande vågor nånstans där ute. Då hänger jag på nästa gång.
Vill ha sidvind på vågen ju…
-
Ja, berätta lite Mag! Var du i Marocko eller? Du berättade kanske i somras när vi snackade men jag kommer fan inte ihåg

-
Vad är det som är så underbart med streamlined då? Är det lätt att byta gummi eller håller den helt enkelt för evigt?
-
Jag har bytt gummi i en NP joint (med smalt gummi…) och det gick men var inte så kul. Du måste banka ut de två sprintarna (ca 6 mm i diameter) med hammare och nån dorn eller likn. Och sen kan du dra ut gummit ur över och nederdel.
Vansinnigt kass konstruktion…
Jag föredrar traditionell fet gummijoint med M8 gänga i varje ände… -
3 av 34 kiteolyckor där vindsurfare blev skadade. Förbjud skiten.
-
Wettercentrale stämmer ibland… 7 dygns prognos:
http://www.wetterzentrale.de/topkarten/fsavneur.html
Kolla ”10m wind, mittereur” -
Körde 04:or Wave MC hela säs och är helnöjd…
Beställde 05:orna idag. Hammer 4.0-4.5-5.3 och Target 6.3. 40 Euro i rabatt per segel utan att behöva skicka in gamla segel. Svinbilligt. Kommer lagom till när vinterseglingen börjar i slutet av November =)