Forumsvar skapade

Sida 217 av 321
  • lars_k

Medlem
    25 september, 2004 vid 05:27 som svar på: STORM

haha. den var bra den.

• lars_k

Medlem
    24 september, 2004 vid 16:40 som svar på: Ny rulle från ”Rambo Pro”

Jahaja (:

Då får vi väl vänta på att konfmäster flyttar den då…

• lars_k

Medlem
    24 september, 2004 vid 16:25 som svar på: Ny president i USA?

Hehe. Håller med.

• lars_k

Medlem
    24 september, 2004 vid 16:06 som svar på: Ny rulle från ”Rambo Pro”

Haha. Byt namn och ladda upp den igen då.

För helvette.

• lars_k

Medlem
    24 september, 2004 vid 15:54 som svar på: Ny rulle från ”Rambo Pro”

mellanslag i filnamnet funkar ju inte för faen…

• lars_k

Medlem
    24 september, 2004 vid 15:39 som svar på: Film från Apelviken 21:e sept, Davo Prod….

Jävligt fet film!! Goa hopp och krascher. Brorsan drog på ett i slutet och jag skymtade förbi oxå. Gött att ens surfdagar blr dokumenterade =)

• lars_k

Medlem
    24 september, 2004 vid 14:28 som svar på: Ny president i USA?

Han är ju direkt olämplig som president. Så fort det blåser kommer han att stämpla ut och dra till beachen.

• lars_k

Medlem
    24 september, 2004 vid 10:35 som svar på: Vågbrädor, fler och fler varianter!

Beror nog på hur ”scoopet” ser ut. De nya brädorna lever nog mkt på att nosen är ganska bred och ”uppnosig” så att man ändå tar sej över vitvattnet utan att skära fast. Kapar man av en vanlig nos sänker man scoopet en del, plus att det ju fortfarande är smalt. Och andrahandsvärdet i brädan blir väl obefintligt tongue.gif
    Men vågisarnas ”bananscoop” på mitten 90-tal var nog mkt en designgrej. Har själv tryckt nosen genom segel med den spetsiga nosen på min gamla seatrend 97…jävligt kass design faktiskt. Lika bra att ”runda av” den. =)

• lars_k

Medlem
    24 september, 2004 vid 09:14 som svar på: Vågbrädor, fler och fler varianter!

Har inte testat exakt dessa brädor men jag har kört mkt vågridning på min förra bräda, en Fanatic Goya 255 (83 liter och 55 bred). Bör vara ganska lik F2:n från 01. Jämfört med min AHD AW55 (235, 55, 75 liter – ganska lik EVO 74 måttmässigt…) så låg Goyan mer stabilt i skäret, man behövde inte ”trycka till” den lika hårt i svängen. Var dock något stampigare (nästan plan undersida…). Planade lika lätt. Kändes dock betydligt ”större”, framför allt i hoppen. Vinden tog tag mer i nosen, mer fladdrig i hoppen.
    AW55:an känns ”liten” men ändå ”stor”…hmm. Dvs den känns som en liten bräda men planar lika lätt som en större. Samt ”slashigare” för kvicka manövrar på vågen med bakfotstyrning. Något mer ”instabil” med framfoten i en vid snabb bottensväng. Grym i hoppen, bra avstamp pga bredare häck, kort nos etc.
    Ganska olika brädor, men båda är bra på sitt sätt.
    Om det är din första vågis ser jag ingen anledning till att punga ut 7000 på det ”senaste”. Köp F2:n och börja rida vågor och lattja runt. Du kommer att ha skitkul. Senare kan du testa lite olika vågisar för att hitta vad du gillar bäst. Jag har inte bestämt mej än…därför släpar jag jämt omkring på 2 vågbrädor i samma storlek (volymmässigt…). tongue.gif

• lars_k

Medlem
    23 september, 2004 vid 10:24 som svar på: Vågbrädor, fler och fler varianter!

Ja, rockern är det som har mest betydelse för eganskaperna på en vågis, framför allt svängegenskaperna. En freewave har en rakare rocker än en ren vågis för att plana tidigare.
    Outlinen, dvs längd och bredd, har mindre betydelse för svängen. Dock bra med bredd för tidig planing, hålla fart i sega vågor etc. Längden på nosen har inte så stor betydelse. Fint dock med de nya brädornas korta nosar, vinden tar inte tag i nosen i hoppen och brädan blir livligare med massan mer koncentrerad till mitten.
    Jag tror att det är rätt stor skillnad mellan en EVO 80 och en Freewave 86. Båda brädorna är såklart ”svinbra”, men har lite olika användningsområden. Beror på vad man är ute efter vad man väljer.

• lars_k

Medlem
    23 september, 2004 vid 07:38 som svar på: Segel med camber eller utan.

Jag håller mej ung med camberlöst.

• lars_k

Medlem
    23 september, 2004 vid 06:44 som svar på: Vågbrädor, fler och fler varianter!

Jag har inte testat en ”freewave”. Har snabbare rocker än en ren vågis och det är inte lika bra när man ska rida. Svänger inte lika bra och kan bli för snabb på vågen.
    Har du redan en 100 l freestyle så tycker jag bästa komplementet är en ren vågis. Och man behöver inte 2 vågisar. Hade jag valt bara en så hade det blivit kort/breda brädan. Täcker in de flesta förhållandena i Sverige. Bara när det är ”klockrent” kanske man hellre vill ha en traditionell vågis. Men det blir det ju rätt sällan…

• lars_k

Medlem
    22 september, 2004 vid 21:21 som svar på: Åsa 12/9 film

Grym film från en grym dag. Och kul att man skymtar till ibland =)

• lars_k

Medlem
    22 september, 2004 vid 21:17 som svar på: Vågbrädor, fler och fler varianter!

Vill du gå in för vågridning är det en riktig vågis som gäller. Antingen en ”compact” kort/bred för sega vågor och/eller kvicka manövrar på vågen och bra hoppning. Eller en traditionell lång/smal för vida bottomturns med bra tryck i renare vågor och sideshore. Jag har båda varianterna och tycker det är bra att kunna välja beroende på förhållandena.

• lars_k

Medlem
    22 september, 2004 vid 13:33 som svar på: Hur mår Jesper Blomberg idag?

Ajaj. Kan ha varit den bakåten jag såg i ögonvrån när jag var ute. Såg helsjuk ut! Innan dess hade samma kille gjort svinhöga hopp rakt upp. Tråkigt att det slutade på det viset frown.gif
    Klart impad dock =)

Sida 217 av 321
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA