lars_k
Forumsvar skapade
-
Off topic 😛
Vet du om det är nån skillnad på compwave 03 och 04? Ser väldigt lika ut till spec och design…
Gick inte att priv messa dej… -
Hade du seglat så hårt som vi andra så hade den kanske inte hållt iofs.
-
Ahh gött. Så ni drog dit imorse oxå… Jag var helt slut efter de 4 timmarna igår halvt överriggad som man var nästan hela tiden….
-
Desamma. Finns ni i VBG eller? Kul med nya shoppar.
-
Kul med bilder…trots att jag inte kom med

En av de fetaste dagarna jag haft i Läjet helt klart. 4.0:an satt som ett smäck sista 2 timmarna. En bit ut var det cleant och nästan logohögt. Fint som fläsk. -
Egentligen är det ju inte så konstigt att det tar ett par veckor. Överföring av pengar kan ta upp till 5 dar. Sen ska han kolla att pengarna finns insatta, det kanske han inte gör varje dag. Förmodligen har han en jävla massa beställningar nu under säs så han hinner kanske inte med allt. Hur många brädor kan man packa på en dag? Och frakten tar 5-7 dar. 14 dagar är rimligt från beställning.
Jag har fått vänta ett par veckor när jag beställt men det har ju varit i Februari-Mars så jag har inte varit så satans otålig som vissa andra verkar vara
-
Japp. Han ska få en rejäl ”nollning” i Åsa. =)
-
Japp. Om Åsa går av ska du få en rundtur med guide.
-
Har du fått hem den?

Otrolig träffsäkerhet varje år med vind på midsommarafton. Nästan kusligt… Fan va det ska surfas haha. =)
-
Bommen ska inte som masten jobba och flexa i riggen, bara vara styv som fan. Alltså spelar bom-valet inte jättestor roll.
Jag har kört med för lång bom när vågbommen pajade och jag fick använda min stora bom. Det innebar att bommen stack ut nån dm utanför uthalshornet men jag ”säkrade” seglet ”i mitten” genom att surra en extra tamp mellan bomhalvorna och till seglet.
Det funka fan det med. Kan vara en snål-variant som dock inte ser så graciös ut. En hyffsad beg vågbom kan man ju dessutom få för en 5-hundring… -
Att pissa i dräkten och sen lägga den i en påse i varma bilen i en vecka är o-bra.
Njao, det kanske luktade lite, men enligt nån vi snackade hade det blivit mkt bättre sen de byggde reningsverk. -
De har faktiskt fixat reningsanläggningar nu vid fiskfabriken så all lukt har i princip försvunnit. Luktade inget när vi var där i höstas.
-
Ja, fast det är en Drop-shape eller hur?
Kolla vad de skriver i artikeln: ”mit regularer 48.5 mm Mastverlängerung nutzbar”.
Och på Specen på Walléns hemsida ”Needle Drop.shape” under Technical details.
Ej en ren RDM-mast alltså, bara RDM från bommen och upp. -
Aha. Surfbussens standardtillbehör är förstås alltid med.
=)
…hmm Jylland över midsommar. Sitter och suger på den karamellen…hade inte varit fel…