Forumsvar skapade

Sida 229 av 321
  • lars_k

Medlem
    21 juni, 2004 vid 12:39 som svar på: Midsommarstormen, det finns hopp!

Låg hon inspärrad där bak sist i VBG också Mag? Spooky…

• lars_k

Medlem
    21 juni, 2004 vid 11:14 som svar på: Midsommarstormen, det finns hopp!

Räknar kallt med vind på midsommar. Sen blir det inte något förrän i mitten av augusti. Känns jobbigt och trist. 😛

• lars_k

Medlem
    21 juni, 2004 vid 09:51 som svar på: Abbekås ALOHA Classic genomförs i helgen (19-20)!

Gött. Var det möjligtvis någon som filmade spektaklet?
    För oss som bangade osäkra prognoser…

• lars_k

Medlem
    21 juni, 2004 vid 08:53 som svar på: gbg idag !

raggartryck=pungdrag.

• lars_k

Medlem
    21 juni, 2004 vid 08:51 som svar på: gbg idag !

Japp, igår var ingen dålig dag. Brorsan rapporterade bra surf på Åsabrytet tidigt på morgonen. Han stack redan kl 05, tokfan.

…bra att låna fulltankade dieslar ibland…som igår smile.gif

• lars_k

Medlem
    20 juni, 2004 vid 17:47 som svar på: En fråga! snabbt svar!

Om det är bra skick på grejerna är det sjysst tycker jag. Men inte tokbilligt kanske… Beg-priserna är ju som de är. Pruta en femhundring och slå till!

• lars_k

Medlem
    20 juni, 2004 vid 17:42 som svar på: gbg idag !

Det var 5.3 i Lejet idag iofs, oftast med raggartryck, ibland inte…
    Som vanligt rena men slöa vågor, gick att rida om man kämpade lite. Soligt och najs, förutom en och annan skur.

• lars_k

Medlem
    18 juni, 2004 vid 15:59 som svar på: rdm till north sails

Stämmer bra det.

• lars_k

Medlem
    18 juni, 2004 vid 14:29 som svar på: rdm till north sails

Nja. det är en drop-shape. Men det innebär ju i princip RDM från bommen och upp. Bör ju vara som att segla RDM egentligen, men man kan använda vanlig förlängare.
    De första dropshaperna hade dock problem med hållfastheten i övergången från STD till RDM diametern, men det verkar north ha löst…

• lars_k

Medlem
    18 juni, 2004 vid 11:45 som svar på: rdm till north sails

Gun har en silver-RDM.
    Najs.

Förresten, var det inte nån här på konfen som skrev att han körde RDM i North? Att North inte rekar RDM i sina segel KAN ju bero på att de inte säljer sådana master. KAN alltså… 😛

Här är en tysk artikel på hur seglet påverkas av RDM-master
    jämfört med STD-master:
    http://www.surf-magazin.de/_test/test_pdf/skinnymasten_0803.pdf

• lars_k

Medlem
    17 juni, 2004 vid 20:10 som svar på: Priser utomlands/Sverige??

De kanske bara har mkt att göra. Är ju mitt i säs. Ta’t lugnt. Du får säkert dina grejer.

• lars_k

Medlem
    17 juni, 2004 vid 10:53 som svar på: Priser utomlands/Sverige??

Ja, eller rosa som du tycker är så himla flashigt…

• lars_k

Medlem
    17 juni, 2004 vid 09:48 som svar på: Priser utomlands/Sverige??

Tycker du är flashigast med din tokgula plastgrunka på huvvet.

• lars_k

Medlem
    17 juni, 2004 vid 09:40 som svar på: Priser utomlands/Sverige??

Från surfkeppler.de har jag köpt ett antal fjolårs-brädor. Han vill ha pengar insatta i förskott men det är lugnt.
    Köp gärna en boardbag till så stoppar han brädan i den och risken för transportskador minskar.

Jag är riktigt nöjd med MC. Körde dem i sydafrika i vintras och de pallade med rejäla spolningar. Bra register, kunde hålla 4.5:an i dryga 20 m/s med superplatt trim…
    Sen fick man dem ju extra billigt också i nån kampanj runt jul.
    Fin kvalite på material och sömmar på Gunsegel.

Jag köper fjolårsbrädor från keppler och segel från Gun. Är väl inte flashigast i viken men jag får pengar över till öl och roliga surfresor. 😛

• lars_k

Medlem
    17 juni, 2004 vid 08:39 som svar på: Priser utomlands/Sverige??

Köp fjolårsgrejer i Tyskland. Kan vara ruskigt billigt. Årets prylar kan du lika gärna köpa i Sverige.

Sida 229 av 321
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA