lars_k
Forumsvar skapade
-
Fina bilder. Men jag håller med Rambo. Finns drösvis av sådana här bilder på nätet. Visst, det var från idag men ändå…
Jag vill se svennar som rippar järnet i dessa fetvågor! Eller måste vi vänta tills Mag och Ola_H är på plats??? =) -
Tycker det räcker med ett 6.3 isåfall. Är en perfekt storlek för freestyle i 7-9 m/s.
Kör 7.8:an med freeridefena och sätt på freestylefena och kör 6.3.
Neråt är det 5.3 och vågis som gäller, 5.3 funkar väl iofs hyfsat på 113 litarn också. En 5.3:a kör man från 9-12 m/s. Tycker inte linjen 5.3-6.3-7.8 är nåt problem med trimmöjligheterna i moderna segel. Men det är ju bara min åsikt iofs…
Själv kör jag 4.0-4.5-5.3-6.3-7.1 och är nöjd. -
Håller med Oscar. När man planar beror lika mycket på brädan. En mindre bräda, säg runt 85 liter, planar inte tidigare med 6.7 än 5.7 eftersom brädan inte klarar 6.7:ans vikt (går djupt i vattnet) och fenan inte klarar sidtrycket etc..
Men en bräda på 110 liter, längre fena och större bredd planar mkt tidigare med 6.7 än 5.7. Bombis. -
En surrande motor, avgaser och bensinångor..?
Nä, tacka vetja vindens tjutande och havets brusande…Det e surfing det. -
Att jag vill surfa på grundet är väl ett vettigt argument? Hon kan referera till den där Kongo-typen.
-
Ser fram emot dina alster Mag! Framför allt Maui. Är inne på att resa dit nästa vår istället för SA.
Japp. Whitsand var finfint. Supercleant och extrem side-off, helskum vindriktning som jag inte var van vid. Framför allt på väg ut genom bryten…slöra ut eller? Synd bara att vi bara hann segla nån timme innan regnet kom och vinden dog… -
Japp. Det är special. Jag brukar tejpa dit en bit neopren eller liknande runt nosen. Dels för att skydda mot slag från masten, dels att skydda seglet i spolningar etc. Har tidigare fått knölor i seglet när nosen tryckts mot monofilmen. Har t.o.m rivit hål en gång när jag hade en bräda med rätt spetsig nos. Borde vara skottpengar på vågshapers som gör spetsiga nosar. Helt menlöst…
-
Japp, Basse! Det var bara att slå till =)
Är lite skeptisk, ser väldigt kort ut framför masten, hehe. Men det är ju detta jag vill testa. Kort och brett, kan det funka..?
Grym finish på brädan. Den där Schweiziska fabriken verkar ha järnkoll. Åsa-dingarna kommer dock snart att göra sitt för att sänka den glättiga ytan antar jag… 😛
Fan, ska det inte blåsa snart….? -
Här är mina vågrippare. AHD:n är ej testad…än. Fick den igår =)
-
Är ljud också. Verkar skumt att det inte funkar…LAdda ner senaste mediaplayern vetja…
-
Ska funka i Windows mediaplayer om du bara laddar ner och installerar de senaste codecsen från divx.com.
http://download.divx.com/divx/DivX511Bundle.exe
Kör du MAC är det annat du behöver men det finns nog också på divx.com… -
Sjysst Rambo. Entusiastisk som vanligt.
Stora vågor ja. Man får väl ha lite jädrar anamma…”jag SKA över det där aset!”…och mjuka knän förstås. Och timing. Märker man att man kommer att träffa vågen precis när den bryter är det bättre att falla av lite och ta den i vitvattnet istället. Menmen, jag blev ordentligt spolad också. Tro mej… =) -
Fattar inte heller varför homosar alltid vill slå ihop sej i sina slutna sällskap. Särbehandling är tydligen inte OK åt ena hållet, men OK åt det andra.
Vill ni ha era egna spots också så ni slipper oss hetero? Egna brädmärken, etc?
Äh, vem fan bryr sej. Vindsurfare som vindsurfare. Tycker jag… -
Jag har ett par Tekkno boardbags. Verkar välsydda och funkar OK…