lars_k
Forumsvar skapade
-
Va snygga kepsar ni har… =)
-
Så här gjorde jag för att det skulle bli lätt:
Packade 1 bräda, 1 bom, en mast 2 segel i boardbagen.
Bommen skruvade jag isär och la frontbeslaget i handbagaget.
Skruvade av stropparna och la i handbagaget.
Min boardbag vägde då 22 kg med extra vaddering.
Mitt handbagage blev tungt, där låg våtdräkt, fenor, mastfötter etc…12 kg…
Innan incheckning letade jag upp förvaringsboxarna. Slängde raskt in alla tunga grejer i en sån och gick till incheckningen. Ställde mej i en kö där det stod en yngre lite kille som såg lite ”sportig” ut. Dock precis innan jag kom fram byttes han ut mot en äldre surgubbe. Denne rabiate jävel vägde upp 5 kg handbagage men vikt på brädan var OK. Dock för stor så det blev lite tillägg för sträckan Cph-London med SAS. Han var inne på att vi skulle betala extra för sträckan London-CPT också med south african. Men där hade vi påpassligt en utskrift från SAA-hemsidan som sa att ”surfboards” tog man med sej gratis om man klarade vikten. Denna accepterade han.
Sen gick jag och fyllde upp handbagaget med alla tunga grejjer igen och gick ombord.
Hade jag haft mer tur i incheckningen hade det varit gratis…På hemvägen betalade jag inget extra. Så det gäller väl att ha tur. -
Jag har fått för mej att det ska krypa under nollstrecket på söndag och snöa etc. Blir lite för mycket kanske. Men blir det gött väder kanske jag hänger på. Har dock lite andra lösa planer för söndagen. Vi kan ju höras på lördag…
-
Såg några som filmade vid Sunset, SA en dag.
Det var några knasbollar som hade fäst en kamera med hus på masten. Huset var ca 10x10x20 cm och var fäst i masten med en hållare. Såg hemmagjort men starkt ut, typ tjock plexiglas. Kameran var radiostyrd så det stod en kille på stranden med en radiosändare som slog på/av videokameran.
Trodde först att de körde med en radiostyrd vindsurfingbräda i vågorna. Det hade varit imponerande… =) -
Ahh. Nu får det snart vara nog… Ska vi neråt 1.5 m eller?
-
lars_k
Medlem5 februari, 2004 vid 11:46 som svar på: Vind & +grader västkusten nästa vecka!!!!!!!!!!!!Är ju väldig skillnad om det är soligt eller regn/dis. Med värmande sol kör jag i 5+ utan problem.
-
Jo. Klart att jag kollat på dem. Säkert mkt bra brädor. Men jag drar mej för att köpa årets brädor som tappar 50% bara man skruvar i stropparna. De pengarna kan jag ha roligare för, t.ex. lägga i resbudgeten för nästa vinter =)
Snorbilliga fulsegel från Gun, fulbrädor från keppler och fulhandskar från Biltema är min strategi. Max surf för pengarna alltså. Jag har inget emot att ligga ett år efter, varför inte köpa en AmiGu eller EVO 04 nästa år istället.
Nu får jag testa kort och brett för en billig peng. =) -
Nä behövs inte…Jag sparade den och öppnade den i ett annat program. Är ju fullt läsbar!
-
Tackar!!! Riktigt schysst! Ska visa dem för en grodätande kollega på jobbet och få en översättning. Förresten, bild nr 2 är lite svårläst…Kan du maila en mer högupplöst kanske? [email protected]
Verkar vara riktigt radikal bräda. Kan bli hur kul som helst…. 😛 -
Ring och fråga vad det kostar. Gillar du det du hör så be dem faxa över det så du har det skriftligt. Ofta är det något incheckaren måste kolla upp och det är ju stressigt. De uppskattar om du redan har gjort jobbet.
Ta dock inte fram denna lapp förrän de börjar dilla om att det kommer att kosta extra.
Och som Masse sa. Nämn INTE ordet windsurfing, mycket heller ”surfboards”.
Jag fick med mitt paket på 23 kg utan problem (förutom en rabiat jävel på Kastrup som skulle ha 600 Dkr för ”oversize” ….).
Jag hade iofs bara handbagage och detta paket med mej.