Forumsvar skapade

Sida 253 av 321
  • lars_k

Medlem
    22 januari, 2004 vid 12:39 som svar på: Skum dröm

Njao, svenska maneter kliar bara lite om man får dem på händer och fötter. Brände mej ofta på fötterna i somras men det kliade ju bara lite. Dock helt annat när jag fick en i fejset. Då kändes det som brinnande bensin, helt förlamande. Kunde knappt öppna ögonen. Är nog för att huden i ansiktet är mkt tunnare och känsligare.

• lars_k

Medlem
    21 januari, 2004 vid 20:04 som svar på: Skum dröm

Ajaj. Har faktiskt drömt om maneter jag såg på nåt nyhetsinslag från Japan. Där hade yrkesfiskarna enorma problem med brännmaneter på nån dryg meter i diameter som fastnade i näten. Man såg enorma stim som flöt omkring. Ruskigt otäckt. Men vackert också…. 😛
    Den drömmen måste betyda något, är jag rädd… :-O

• lars_k

Medlem
    21 januari, 2004 vid 16:14 som svar på: Nu kommer värmen och vinden…

Du behöver ju inte stänga dragkedjan i dräkten. Och så kan du ha nåt tunnt regnställ eller nåt utanpå så du inte ser ut som en rysk grodman som nyss strandat och hijackat en bil.

• lars_k

Medlem
    21 januari, 2004 vid 16:11 som svar på: Skum dröm

Själv är jag mest rädd för att bli tokmulad av en brännmanet i fejset. Hände i höstas och det är inget jag vill uppleva igen. Var helt utslagen i 5 timmar…

• lars_k

Medlem
    21 januari, 2004 vid 16:02 som svar på: Nu kommer värmen och vinden…

Haha fyfan. Möjligtvis om det är plattvatten och man bottnar överallt. Byter ni inte till våtdräkt redan hemma då? Att köra bil och rigga i våtdräkt är väl inget problem? Så slipper ni frysa….

• lars_k

Medlem
    21 januari, 2004 vid 15:47 som svar på: Nu kommer värmen och vinden…

3 grader och snöblask. Skojaru???

• lars_k

Medlem
    21 januari, 2004 vid 11:37 som svar på: Kitesurfing vs Windsurfing

Det var en del kiteare som försökte rida vågor i SA. Kollade lite på dem men det gick låångsamt och segt, kanske hade de iofs fel brädor.
    Däremot fick de ju en jäkla massa tid på vattnet och ”hoppen” var ju feta, kanske. Eller hängningarna snarare man ska kalla det.
    Är säkert kul med kite också, men det ser så mycket segare ut än vindsurfing i vågor med rejält tryck.
    Kitearna verkar mest se vågorna som ett hinder man bör hänga sej över medan de för vindsurfarna är lika viktiga som vinden för att ha kul.

• lars_k

Medlem
    21 januari, 2004 vid 10:37 som svar på: Nya Angulo korta vågbrädor!

Jo, vi tog bilder och filmade. Men jag rör inte bilderna. Är så deppigt att kolla på nu när man kommit hem. 😛

• lars_k

Medlem
    21 januari, 2004 vid 10:35 som svar på: Nya Angulo korta vågbrädor!

Låter bra Ola. Är riktigt sugen på att testa kort/brett och gå ner i volym. Funkar säkert i här men i sydafrika såg jag väldigt få som körde EVOs och liknande. Vågorna är duktigt snabba, man fick nästan köra max när man låg på vågen för att hinna med. De flesta hade små, smala vågisar. Menmen, denna trenden har väl inte slagit riktigt än så det ändras kanske nu när det kommer fler brädor och fler testar.
    Kul att du ska till Maui förresten =)

• lars_k

Medlem
    21 januari, 2004 vid 10:14 som svar på: Nya Angulo korta vågbrädor!

Nä en kort och bred bräda blir säkert inte så stabil i höga farter som en längre smalare. Men dessa vågbrädor är gjorda för vågridning, och det måste bli kvickt och slashigt som satan med så kort längd.

• lars_k

Medlem
    21 januari, 2004 vid 09:33 som svar på: Nya Angulo korta vågbrädor!

Trodde du redan sov ihop med din AB+… =)

Kan man gå ner i volym med kort och brett? Jag har 83l nu men skulle inte ha nåt emot att gå neråt 70-75 liter. Vill ta samma segel och plana/acca lika bra. Vad tror ni?
    Jag väger ca 75 kg.

• lars_k

Medlem
    21 januari, 2004 vid 07:41 som svar på: Nya Angulo korta vågbrädor!

Sjysst! Ingen som säljer dem i Sverige eller?

• lars_k

Medlem
    21 januari, 2004 vid 07:23 som svar på: Nya Angulo korta vågbrädor!

Finns det nån länk så man kan kolla lite på dem?
    Börjar bli riktigt sugen på kort och brett nu…verkar vara rätt väg att gå trots allt…

• lars_k

Medlem
    20 januari, 2004 vid 16:08 som svar på: vilka vindar kan man ge sig ut med ett 6,0?

Vad har du för bräda? Med en bredd på över 60 cm planar nog du på 60 kg redan vid 7 m/s om du pumpar lite. Är mkt teknik att plana tidigt…

• lars_k

Medlem
    20 januari, 2004 vid 15:36 som svar på: ny bräda

Den brädan du har är inte dålig. Är ju en supersnabb slalomraket.
    Dock är trenden mer mot trick och hopp nuförtiden och brädorna är mer lättkörda och ”livliga”. Plus lättare material etc.
    Du kanske har möjlighet att prova en freeride eller freestyle runt 100-130 l så kan du jämföra känslan mot din slalombräda. Och du kan komma mkt billigare undan om du köper en par år gammal begbräda eller ny fjolårsbräda. Behöver inte alls bli så dyrt att uppgradera.

Sida 253 av 321
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA