Forumsvar skapade

Sida 256 av 321
  • lars_k

Medlem
    9 december, 2003 vid 11:53 som svar på: Hur laddar man ner videostreamingen från Hightv?!

Det knepiga är att det inte verka bli en länk, utan bara nån temporär typ av länk som försvinner när man stänger high.tv – fönstret. Innan kunde man köra ”analyse” på nätkortet i hidownload och få fram länken, och sedan spara filen. Men det finns antagligen en lösning, man kan ju leta runt på olika forum…Nåt sparas ju uppenbarligen på ens hårddisk nånstans när man tittar…

• lars_k

Medlem
    9 december, 2003 vid 11:46 som svar på: simmer segel= dyra??

Kollar man lite i tester där Gun får vara med så ser man att de är helt i nivå med ibland dubbelt så dyra grejer. Gun är störst i Europa och kommer att bli ännu större, om inte de andra börjar pressa sina priser radikalt…

• lars_k

Medlem
    8 december, 2003 vid 21:41 som svar på: Hur laddar man ner videostreamingen från Hightv?!

Jag lyckades innan med ”highdownload” men nu vet jag inte vafan de har gjort. de har gjort om streamningen, kanske för att så många sparade filerna…

• lars_k

Medlem
    8 december, 2003 vid 14:25 som svar på: Rapport från Cape Town????

CapeDoctorn (SO-vind) kommer enl windguru på måndag när vi anländer…
    Webbkamera Big Bay:
    http://www.rtww.co.za/cgi-bin/rtww.dll/get_station_current?station=5

NNW 27km/h nu och regnigt, men kitearna är ute iaf…

• lars_k

Medlem
    7 december, 2003 vid 20:09 som svar på: Bilder från Halmstad idag (7 december)

Äh. I Ringenäs är det väl alltid varmt och gott.
    Krya på foten vetja.

• lars_k

Medlem
    7 december, 2003 vid 18:40 som svar på: Bilder från Halmstad idag (7 december)

Vilka goa bilder. Körde du 5.0?

• lars_k

Medlem
    7 december, 2003 vid 18:35 som svar på: upp mot 30m/s på drogden i vindbyerna!!!

South african har en gräns på 277 cm för ”surfboard”. Men reglerna är lite luddiga på vad som gäller. Jag är inte helt säker på att klara mej utan extra kostnad även om jag viktmässigt klarar gränsen. Jag ska iaf inte säga att det är vindsurfingutrustning, utan en surfbräda.
    Fick du betala extra trots att du klarade vikten?

• lars_k

Medlem
    7 december, 2003 vid 07:46 som svar på: frusen utrustning?!

Seglets monofilm är nog det mest känsliga vid kyla. Alla termoplaster blir ”skörare” vid lägre temperaturer. Klarar mindre töjning innan brott, särkilt vid snabba belastningar, som slag etc. Materialet blir mindre segt kan man säga. Så man ska nog vara mer försiktig när man riggar i kyla och undvika kastfall på vattnet…
    Brädan är av en härdplast och är mkt mindre temperaturkänslig.

• lars_k

Medlem
    7 december, 2003 vid 07:23 som svar på: upp mot 30m/s på drogden i vindbyerna!!!

Ser fint ut Andreas!
    Mag, jag lyckades inte fullt ut…Plockade av stropparna
    från brädan och frontbeslaget på bommen. Vägde alla grejjer. Detta packar jag ner i boardbagen (segel utan påsar):
    Gun Wave MC 5.3 3890
    Gun Wave MC 4.5 3420
    Ezzy skinny 400 1710
    LS bom bakbeslag 590
    Bomhalvor 1220
    Goya 255 bräda 6610
    Boardbag 2400
    Extra emballage ca 800
    TOTALT 20640 fasen…

Hoppas klara mej ändå. Har hört att andra har lyckats. Nu gäller det bara att få ner resten i handbagaget…Ser inte helt omöjligt ut faktiskt. Tar minimalt med kläder med mej, köper på plats.

• lars_k

Medlem
    6 december, 2003 vid 17:17 som svar på: upp mot 30m/s på drogden i vindbyerna!!!

Gutt Andreas. Blev det några Waves? Bilder???
    Jag fegade ur och packade mina grejjer istället. Drar till CPT nästa söndag, ju… =)

• lars_k

Medlem
    4 december, 2003 vid 21:08 som svar på: Skimboard video

VA!!!? Fan va coolt. En kille tubade t.o.m. Jag har aldrig sett detta förr. Impad som fanken. Riktigt långa ridningar och 3 meters shorebreak, sjukt smile.gif

• lars_k

Medlem
    3 december, 2003 vid 15:50 som svar på: Imorgon drar vi till Kapstaden!!!!

Japp. Brorsan tar med sin nya DV-kamera. Kan ju bli nåt att klippa ihop sen…Du ska få se mej loopa iaf. Det lovar jag… 😛

• lars_k

Medlem
    3 december, 2003 vid 07:45 som svar på: Imorgon drar vi till Kapstaden!!!!

Gött. Vi joinar nästa måndag. Ses!

• lars_k

Medlem
    2 december, 2003 vid 21:30 som svar på: high.tv – rätt mycket vindsurfing

hmm. vafan. high tv har ändrat på något så det går inte att spara filerna på det viset jag gjorde innan….ska kolla om det går på annat sätt…

• lars_k

Medlem
    2 december, 2003 vid 16:08 som svar på: Vågsurfa med vindsurfingbrädan?

Om man skruvar av stropparna kanske. Och slipar ner halskyddet så man inte blir helt skinnflådd. Men brädan har nog helt fel shape antar jag…Men prova du =)

Sida 256 av 321
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA