larssa
Forumsvar skapade
-
Vart skal du hitta vind?
-
Jag kan rekommendera Rincon på väskusten av Puerto Rico. Mycket fint vågsurfingställe. Jag var där i feb/mars.
-
åsså kommer 4:e här då
-
1:a bilden e på Jonny, 2:a på Anders, 3:e Micke och 4:e på Micke + Danne!
-
nic wrote:Larssa wrote:nic wrote:Ozone Instinct 13 är det du letar efter. När andra kör 16 är Instinct 13 mitt i prick å hoppar högst med ett skönt avägt bomtryck man lätt kör med ena handen… gött å inte ha för stor kite å pumpa heller :p …
lycka till,
nic
Ozone Instinct må vara en bra kite, men det är väl ändå ingen lättvindskiteNä det är sant, hm, men vem vill köpa en riktig lättvindskite. Suger ju hästk*k med lättvind.
nicVill absolut inte klanka ner på Ozone Instinct. Det är en mycket bra kite, men den funkar bättre i det övre registret än det undre och killen ville ha en kite som funkar bra i det undre. Alltså menar jag att han borde kolla på nån kite som Contran eller Turbo Dieseln för då är dom mer lämpade för honom.
-
nic wrote:Ozone Instinct 13 är det du letar efter. När andra kör 16 är Instinct 13 mitt i prick å hoppar högst med ett skönt avägt bomtryck man lätt kör med ena handen… gött å inte ha för stor kite å pumpa heller :p …
lycka till,
nic
Ozone Instinct må vara en bra kite, men det är väl ändå ingen lättvindskite -
Hade jag varit som du hade jag köpte en 13-14kvm stor bow kite med bra bottendrag, typ SS TD eller Cabrinha Contra och kört med surfbräda när det e riktigt lite vind o vanlig bräda när det blåser mer. Även om det är roligare med mindre kites så vill du ju kunna börja så tidigt som möjligt och då skall du inte köpa för liten kite.
-
kamikazekiteren wrote:Larssa wrote:Blåser 6,3m/s i LA nu och skall öka.
Drar väl ner vid 11-tiden.
Fler som e på?
Blir nog göttans idag 😀Värt hittar du vindmetare i lundåkra!!
Är det på webb eller telefon??Weather watcher
-
Nilsson wrote:Tack för lånet av Linken! Den var till och med bättre än min kära Turbodiesel!Mvh Bengt N
Snicke snack 😉