mikaels
Forumsvar skapade
-
Tackar Björnen, jag har visserligen varit där tidigare, men då utan GPS, men nu ligger den lagrad tills vinden och värmen kommer 🙂
-
Nån som kan ge GPS-koordinaterna? Då kan min Mio hjälpa mig att hitta dit…
(så kan man lägga in den bland övriga spots i sina POI) -
fastforward;540858 wrote:Jag kom ihåg fel, anledningen till varför jag valde att inte plocka bort stolen var att alla airbags i bilen avaktiveras när airbag-lampan lyser. Detta sade de på ett par verkstäder jag rådfrågade.
Epic design fail!
Hur tänkte de då, undrar man..? Bara för att en airbag fallerar/saknas/whatever finns det väl inget skäl att avaktivera övriga?
Vilket bilmärke var detta?
-
Hehe, en fotfena, those were the days 😉
Snyggt inlägg annars, får ta och kolla in den spoten (när det blir varmare). -
@mbkpeter 534142 wrote:
måste bara malla mig lite och säga att tjejen plåtat framsidan på Boards senaste…
Cool:)!
RE-spect!
(själv har jag bara fått en bild publicerad i SurfSport, som ingen minns, på 80-talet, och det var långt från framsidan…)
-
Ser lovande ut, och låter bra, men när jag spelar är det inte riktigt de låtar som står angivna, den startade med Sign o’ the Times och gick rätt in i Paula Abdul, sen the Message vidare till Paid In Full…
Kul minnen av låtarna, London -87 🙂
-
Ser ju rätt cool ut, onekligen, men varför inga stroppar? Blir den för dyr eller tung då?
-
mikaels
Medlem20 januari, 2009 vid 20:34 som svar på: Issurfare/isseglare: Tänk på kollisionsrisken!@Träsurfarn 526591 wrote:
Därför har jag blivit allt mer pragmatisk/realistisk dvs. försöker att ha så stor säkerhets/drulle-marginal som möjligt och tar alla för idioter i trafiken både till lands o sjöss.
hehe, där är vi helt överens 😉
-
mikaels
Medlem20 januari, 2009 vid 19:17 som svar på: Issurfare/isseglare: Tänk på kollisionsrisken!@Träsurfarn 526560 wrote:
Eftersom alla inte är kappseglare , har båtkörkort större båterfarenhet mm
tror jag inte så mycket på
styrbordsregeln,
lovart väjer för lä eller
upphinnande väjer.Samma gäller ju på sjön, ska vi slopa väjningsreglerna där också tycker du? Cyklister kan inte alltid trafikreglerna, skall det göra att de slipper följa dem?
Nej, väjningsregler finns av ett skäl, och de ser ut som de gör av ett skäl också, se till att lära er dem innan ni ger er ut på vägarna, vattnet, isarna whatever.
Varför skall okunskap vara ansvarsbefriande, och de som kan anpassa sig för de som inte orkar ta reda på?Men ytterst gäller ju detsamma som itrafiken, att alltid försöka undvika en olycka, men det blir ju enklare om alla är överens om reglerna…
-
@Rasmus_W 526273 wrote:
Fast jag nöjer mig med mina surfrelaterade utgifter för 2008:
Totalt: 91700.
Det blev bara fem riktiga heldagar med bra vind under 2008, plus väldigt många dagar när jag kom ut för sent, riggade fel grejor och så vidare.91700/5=18340
kr/dag!!
Aj ;)!
I feel your pain… -
mikaels
Medlem17 januari, 2009 vid 18:03 som svar på: Håll koll på vinden med "Vindsurfaren bästa vän"Rakt in bland bokmärkena, tackar :)!
-
Jag som ändå hållt på sen början av 80-talet känner mig lite som kille med minsta snoppen i omklädningrummet när jag ser era listor 😉
Jag öppnade med en
HiFly 111, köpt på pråmen på Stadsgården i Stockholm, som jag tom monterade (OK, lät montera) stroppar på, och tog på flyget till Teneriffa…
Neil Pryde 6,5 segel…say no more, kompletterade även med ett sk ’stormsegel’ på runt 4,7, fortfarande med bom på 270 cm eller nåt…
Nästa steg blev en Mistral Tarifa, den minsta bräda som fanns med centerbord (som jag i stort sett aldrig använde…), den hade ett 5,7 Gaastra fathead 🙂
Sen blev det en ’custom’, byggd av Surf Bittl i München, en 270 lång sinker på typ 95 liter eller nåt. Den hade jag i ca två år.
Sen tog min surfkompis tag i saken och byggde oss två brädor, långt före sin tid, runt 255 långa, men ca 90 l, breda bak, med kanaler, nån slags föregångare till no-nose/moderna kortbrädor, fast med gårdagens fenor, och masten fortfarande för långt fram…de höll länge, och surfade från mycket i Garda under det senare 80-talet ;). Fula, men bra, och höll mig flytande i många år.
Då seglade vi vi franska kopior av Neil Pryde RAF runt 6,5 eller så.
Sen köpte jag ’nya’ brädan, en Fanatic Gecko 278, som faktiskt fortfarande lever, den hade först ett Sailworks 6,54 Race som motor, men numera Simmer, ett 6,4 och ett 7,5 Zero5/Spark.Det känns som om jag köpt surfprylar varje år, och det är vad familjen brukar säga, men när jag läser era listor ser jag att jag spelar i gärdsgårdsserien, nu gäller det bara att övertyga familjen om det, så jag kan köpa fler gerjor!
Jag är lite sugen på en uppgradering till en mindre (dvs kortare) bräda, får väl se hur våren/sommaren artar sig…
-
@RobRox 525236 wrote:
Jag syftar på de 2 sista bilderna där det endast är hav och sten 🙂 de andra är tagna med så kort slutartid som möjligt de flesta runt 1/400 sek.
Hehe, det var inte bara jag som undrade vad du menade ;), men nu kollade jag på alla bilderna och fattar…
Snyggt!
Att labba med Photoshop och så på sina RAW-bilder måste ju vara som att gå in i mörkrummet för oss gamla analoga svartvitfotografer ;), bilden är ju bara tagen, inte klar, när man trycker av avtryckaren, det är ju sen det börjar…När jag började med dia sen blev det annorlunda, och det var då jag började köpa zoomgluggar, men nu ser det ju ut att vända igen, kanske ska kolla in det här digitala med en riktig kamera, inte bara en kompakt 😉
-
Shit, en liten crlf (radbrytning) mellan bilderna kanske, så man inte behöver ha en skärm hur bred som helst för att kunna läsa, pleeze 😉
-
Lite svårt här, jag tycker iofs illa om dålig reklam, men sexistisk är inte nödvändigtvis = dålig, det kan finnas både bra och dålig reklam som är sexistisk och som inte är det…
Att visa en människa i utmanande kläder är ju inte nödvändigtvis sexistiskt, tycker jag, som t ex inte tycker att HMs julreklam om underkläder är sexistisk. Icke-fråga, egentligen.
